Gå til innhold

Dobbelt opp av messenger...


Xiancorp

Anbefalte innlegg

Etter at jeg installerte nye messenger (5.0) har jeg hatt både 4.7 og 5.0 nede på startlinja.. Har prøvd å avinstallere 5.0, men da er jo likevel 4.7 der.. Er det noen måte å få vekk 4.7 på..?? Regner med at den ble installert sammen med XP..

 

P.S. 4.7 ligger ikke på lista over installerte programmer i kontrollpanel..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan skjekke instillingene til 4.7 manuelt (i programmet), disable den fra både explorer og outlook'en din. Da unngår du at den starter opp.

 

å ja, du kan ikke avinstallere den manuelt (kanskje med SP1, men den har jeg ikke for engelsk XP så det kan jeg ikke uttale meg om.)

 

Ang. versjon 5 tror jeg den kanskje er trukket tilbake siden jeg la inn en ny windows-installasjon et par dager etter at 5 kom og siden har jeg ikke fått tilbud om å legge inn versjon 5. Dette tyder jo da på at de har trukket den tilbake

 

 

Tresprit

Lenke til kommentar

Du kan skjekke instillingene til 4.7 manuelt (i programmet), disable den fra både explorer og outlook'en din. Da unngår du at den starter opp.

 

å ja, du kan ikke avinstallere den manuelt (kanskje med SP1, men den har jeg ikke for engelsk XP så det kan jeg ikke uttale meg om.)

 

Ang. versjon 5 tror jeg den kanskje er trukket tilbake siden jeg la inn en ny windows-installasjon et par dager etter at 5 kom og siden har jeg ikke fått tilbud om å legge inn versjon 5. Dette tyder jo da på at de har trukket den tilbake

 

 

Tresprit

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-11 19:10, skrev uberboss:

"start"+"run":RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%INFmsmsgs.inf,BLC.Remove

og restart.Bort med den gamle msn messenger



 

Prøvde å skrive inn denne kommandoen men det kom opp en feilmelding: Finner ikke INF-filen E:WINDOWSINFmsmsgs.inf.

 

Noe feil i kommandoen eller..?

Lenke til kommentar

Grunnen til at du/dere har to to messenger er at det er to forskjellige programmer. Den som følger med xp heter windows messenger, den andre msn messenger. Hvis man ønsker å fjerne windows messenger så er det tre muligheter:

 

1) Dårlige metoden, gå inn i innstillinger i messenger og kryss av på start opp med windows, du må gå inn i outlook og express også hvis du bruker disse

2) metoden over altså run osv..

3) gå inn i windows/inf let frem sysoc.inf og finn linjen som er slik:

msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,hide,7

gjør den om til:

msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,,7 altså fjern hide, nå kan du avinstallere messenger i leggtil/fjern programmer i kontroll panel

:smile:

Lenke til kommentar

Ser ut som Grokster har en god løsning.

 

Selv hadde jeg samme problemet etter at jeg hadde innstallert MSN Messenger 5 fra msn siden. Jeg fikk avinnstallert den.

 

Etter noen dager kom opp at det var mulig å oppdatere Windows Messenger i det jeg logget på. Så jeg klikket og fikk innstallert innstallert MSN Messenger 5 igjen. Etter en reboot så forvant Windows Messenger 4.7 og siden har jeg ikke sett noe mer til 4.7. Så nå funker MSN Mess. 5.0 bra for meg.

 

LK

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...