Gå til innhold

"Heavy duty" kamera - Forslag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Arbeider innenfor jord og plantekultur, dvs at det kan bli støv og litt røff behandling. Vi skulle gjerne ha et kamera til å ha med ut i felt og trenger derfor et som tåler det. Det trenger ikke være et avansert regn- og sandstormsikkert kamera, men et som har det lille ekstra.

Prisklasse: 2-3000

Hvilket kamera ville du anbefale meg i denne situasjonen?

Mvh

Åsmund

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med mindre bildekvalitet er kjempeviktig, så er jo f.eks Olympus mju-770 et klart valg for deg. Det finnes noen tidligere modeller også, f.eks. Mju-720 og 725 tror jeg de heter, og de er nok også sikkert solide nok til ditt bruk.

Mju-770 er blant annet garantert at skal tåle fall fra halvannen meter, trykk på 100 kg og under vann til et visst antall meter (husker ikke akkurat antall meter nå. Var det 10?).

Skrevet

10m er korrekt.

Er vel eneste kamera meg bekjent som har alle disse "garantiene".

Pentax har jo også noen vanntette modeller, men de tåler ikke fall og trykk.

Skrevet
Er vel eneste kamera meg bekjent som har alle disse "garantiene".
Stemmer. Det er et unikt kamera i så måte, men det går dessverre litt på kompromiss med bildekvaliteten. Men bildene er brukbare for de fleste "ferieknipsere" om man har krav om at kameraet skal være mest mulig solid :)

EDIT: Mer info om disse kameraene i denne tråden.

Skrevet

Jeg har blandt annet et Olympus mju 770, og er strålende fornøyd :D Bildekvaliteten er ikke så dårlig heller, riktignok ikke best i forhold til speilrefleks osv.. Men du kan få nydelige blomsterbilder osv. med det :)

Disse to bildene er et av de første jeg tok, så gode er de nok desverre ikke, men du har iallefall et eksempel å gå etter :)

11rxdlf.jpg

11rxdsx.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...