Gå til innhold

Forskjell Olympus 720/725/770SW. Andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hva er forskjellen på Olympus 720SW/725SW/770SW? Er det kun hvor dypt man kan ta med kamera ned i vannet? Eller er det forskjell på bildekvaliteten også?

Hvilket andre kompaktkareraer er vanntette?

Og hvordan er disse i forhold?

Endret av Arve28
Videoannonse
Annonse
Skrevet

720 og 725 er identiske sett bort fra 3 og 5 meter vanntett. 770 er en oppgradert versjon som i tillegg er frostsikker til minus 10, tåler et mekanisk trykk på 100 kilo, samt noen andre oppgraderinger. Bedre utnyttelse av batteriet gir flere bilder, bedre skjerm, og bedre seriefoto. Det er vel hovedsakene. Jeg har ikke prøvd denne selv, men bildekvaliteten sies å være omtrent den samme, med unntak av litt lavere kompresjon. Jeg har hatt 720 og til sitt bruk er det et godt kamera. Du finner en del om kameraet ved å søke på nettet.

Skrevet

Fant ikke STRANDKAMERA Olympus eller Pentax lengre ned på siden.

Er mesk bekymret for bildekvaliteten. Vil Ixus 65 ta bedre bilder.

Har Ixus 500, men dette er tregt. Spesielt med blitz er det håpløst.

Bruker oftest Canon 30D med L-optikk, men trenger av og til bare et kamera å ta i lommen, ikke sekk på 8kg på ryggen:)

Skrevet

Min erfaring med 720 er at det tar gode bilder i dagslys, mindre gode når det er mørkt. Man må huske på hva det er, nemlig et aktivitetskamera som skal være med overalt og tåle det. Om du sammenligner bildekvaliteten med din 30D kommer du nok til å bli skuffet. Men om du prøver å ta bilder under vann med din 30D kommer du nok til å bli enda mer skuffet.

Det finnes kompaktkamera som tar bedre bilder enn SW serien til olympus, men jeg har ingen problemer med å anbefale kameraet til den som er aktiv og trenger et sånt type kamera.

Ta en tur i fotobutikken din og spør om du kan få knipse noen bilder, så finner du jo ut av det du lurer på.

Skrevet

Hej Arve,

Det var min tråd lagopus henviste til. Den er her:

Olympus sw eller Pentax w?

Jeg fik kun ét svar, fra Afseth, men det var til gengæld den slags svar jeg havde håbet på: Han har solgt en del af begge slags, og han mener at Pentax'et giver bedst billeder. Da begge kameraer er vandtætte, og jeg ikke havde tænkt det skulle bruges som trappesten, tror jeg nok jeg vælger Pentax optio 30w som mit og børnenes strandkamera...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...