Gå til innhold

WVC1 codec til WMV film


A!1

Anbefalte innlegg

Prøvde akkurat å spille av Alan Wake E3 2006 HDTV traileren fra den siden. Åpnet den i Windows Media Player på Windows XP.

 

Så ble jeg sendt av mediaplayer til denne siden som bare kunne fortelle meg at det ikke fantes noen codec. Er ikke filmen i Windows Media Video? Skal den ikke virke automatisk i windows da?

 

Noen som vet hvor finner jeg en codec jeg kan bruke til å se den filmen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har med hånden på hjertet aldri kjørt en høyere versjon enn 7, så jeg har rett og slett ikke peiling.

 

Her er forresten SDK-tingen som manglet:

http://download.microsoft.com/download/9/f...format95sdk.exe

 

-------

 

Men... når jeg så litt nøyere etter fant jeg plutselig WVC1 i listen over codecs støttet av ffdshow. :blush:

http://mirror01.x264.nl/x264/ffdshow_rev10...70308_clsid.exe

 

Finn "Video decoder configuration" på startmenyen og aktiver dekoding av WVC1, så skal den nok spilles av.

Lenke til kommentar
Prøvde akkurat å spille av Alan Wake E3 2006 HDTV traileren fra den siden. Åpnet den i Windows Media Player på Windows XP.

 

Så ble jeg sendt av mediaplayer til denne siden som bare kunne fortelle meg at det ikke fantes noen codec. Er ikke filmen i Windows Media Video? Skal den ikke virke automatisk i windows da?

 

Noen som vet hvor finner jeg en codec jeg kan bruke til å se den filmen?

8150253[/snapback]

Hmmm... et godt råd er å IKKE laste ned noe som begynner på W og slutter på MV. Eller er det et annet format som skjuler seg bak lenken? Alt som har med formatet Windows Media bugger noe fryktlig på min PC også. I tillegg er formatet TUNGT å brekke om til bedre formater. Og HVORFOR er det slik at til og med DVD-spilleren (ekstern enhet) bugger på WMV-formatet?? %&/¤%/¤!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...