Gå til innhold

Xbox live - Dedicated servers


eliph

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner ikke helt maset egentlig.

 

I det ene øyeblikket sier du det går fint, i det andre vil du ikke ha player hosts?

 

Det funker jo helt fint.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det fungere jo definitivt ikke helt fint! Dedicated servers er jo bedre på alle slags måter. Man kan selfølgelig komme over noen player hosts som har god linje og oppfører seg bra. Man kan se connection før man joiner, men man har ingen garanti for at hosten er en idiot og quitter 2 min ut i gamet eller kicker deg fordi du eide han i en 1v1. Nok av baksider med player hosts som kan gjøre online opplevelsen til et helvete....

Skrevet

Oppsummering av GeoW online.

 

Player Match:

Man spiller med folk fra "Friends Lista", altså ikke folk som quitter eller andre usportslige ting.

Ettersom folk er på vennelista vil de også vite hvem som har bra linje til og hoste på, og de som da har det vil vanligvis hoste, invite andre og spille lenge.

Aldri vært i en Player Match hvor hosten plutselig har dratt!

 

Ranked Match:

Her er det forskjeller i hvilken Servere du joiner ettersom du kan ende opp på både en norsk eller en japansk server, derfor noen quitter, men sjeldent hosten.

Men her er det viktig å få meg seg at man spiller for Achievements, ikke for å "hygge" spille, så her får du holde ut.

 

Hosten i Ranked qquitter i 99,999% av tilfellene aldri :)

 

 

 

Det er det jeg har funnet ut.

Og selv har jeg aldri hatt noe å klage på med dette systemet.

Skrevet
Oppsummering av GeoW online.

 

Player Match:

Man spiller med folk fra "Friends Lista", altså ikke folk som quitter eller andre usportslige ting.

Ettersom folk er på vennelista vil de også vite hvem som har bra linje til og hoste på, og de som da har det vil vanligvis hoste, invite andre og spille lenge.

Aldri vært i en Player Match hvor hosten plutselig har dratt!

 

Ranked Match:

Her er det forskjeller i hvilken Servere du joiner ettersom du kan ende opp på både en norsk eller en japansk server, derfor noen quitter, men sjeldent hosten.

Men her er det viktig å få meg seg at man spiller for Achievements, ikke for å "hygge" spille, så her får du holde ut.

 

Hosten i Ranked qquitter i 99,999% av tilfellene aldri :)

 

 

 

Det er det jeg har funnet ut.

Og selv har jeg aldri hatt noe å klage på med dette systemet.

8151319[/snapback]

Hør hør!

 

Sjeldent det kommer så mye klokt fra Lakus på en gang, men dette er eksakt slik jeg opplever det. :D

 

Private player matches er rett og slett nesten perfekt slik det er nå.. Bare å fikse en god venne-liste det :thumbup:

Skrevet

Er det ett problem jeg har ned host system er det host fordel med tanke på kicking osv i ranked matcher. Men men.

 

Spille på xbox live har en offentlig ranking, CS har ikke det. Det er en fundamental forskjell gjort av Epic, ikke microsoft. Det blir også litt feil å sammenligne konsoll spill og PC spill. Kan du nevne noen konsoll CS servere til meg?

Skrevet (endret)
*snip*

Så er det ingen av dere som anklager me for å være smart heller :p

 

Men enig med deg ja. (som egntlig min post sier) :p

Endret av Lakus
Skrevet

Greit nok det, kan fungere bra med folk fra friendslista. Men majoriteten av folk har vel ikke en full friendslist med invites til games hver gang de setter seg ned foran xboxen. Man må jo planlegge i forveien hver gang man vil spille et seriøs game. Når jeg spilte Cs, holdt jeg meg til den samme servergruppen hver gang, de står oppe 24/7 og gir samme host opplevelse hver gang. Kan skjønne at det økonomiske aspektet av saken stopper dedicated servers å bli en realitet på Live.

Skrevet
Men majoriteten av folk har vel ikke en full friendslist med invites til games hver gang de setter seg ned foran xboxen.

Veldig mange som har det jo ;)

Og invites er det veldig lett og skffe seg ved å sende den samme mld til 10stk med teksten "invite?"

Man må jo planlegge i forveien hver gang man vil spille et seriøs game.

Dagens :!:

Skrevet

eliph, i RS6 kan du teoretisk betale for en host. I GeoW er hosten en spiller, om de forandrer dette og gir en 360 mulighet for å hoste, så er du fiks. Det er spill utviklerne, ikke live. Spillet er på live, hva spillet kan og ikke kan gjøre er til dels begrenset med tanke på det, men å ha dedikerte servere er ikke en av disse begrensingene.

Skrevet
Greit nok det, kan fungere bra med folk fra friendslista. Men majoriteten av folk har vel ikke en full friendslist med invites til games hver gang de setter seg ned foran xboxen.

8151389[/snapback]

Bare å ta en tur innom "Spille GeoW online"-tråden og legge til folk der i vennelista.

 

Når jeg skrur på boxen min tar det sjeldent mer enn 2-3minutter før jeg har minimum 1 invite fra folk på listen min. Og det uten at jeg ber dem om det :)

Skrevet

Hadde vært greit med deicated serves til de store titlene som halo og gears.

Ligger veldig godt merke til om jeg blir drept av host eller en annen spiller i gears of war.

Vet ikke om dette er pga litt dårlig nettverks kode av epic eller det er baksiden ved player hosts.

 

Men som ofte går det ganske greit. Pleier alltid å ta noen skudd på en vegg i gears for å sjekke lag

Skrevet
Hadde vært greit med deicated serves til de store titlene som halo og gears.

Ligger veldig godt merke til om jeg blir drept av host eller en annen spiller i gears of war.

Vet ikke om dette er pga litt dårlig nettverks kode av epic eller det er baksiden ved player hosts.

 

Men som ofte går det ganske greit. Pleier alltid å ta noen skudd på en vegg i gears for å sjekke lag

8152188[/snapback]

Om det er en host eller andre som dreper meg merker jeg ikke så mye til. Død er jeg uannsett, men det sier kanskje mer om meg på Gears.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...