Bredoc Skrevet 14. mars 2007 Skrevet 14. mars 2007 Det har du helt rett i TomFu. Skaffer man seg et godt healingsett kan man main heale helt fint pre endgame.
Olum Skrevet 14. mars 2007 Skrevet 14. mars 2007 Jeg personlig hadde valgt druid. Det og hunter er det eneste jeg kunne tenkt meg å rerolle. Warrior er så kjedelig og Blizzard har nerfa dem veldig.
cornell80 Skrevet 15. mars 2007 Skrevet 15. mars 2007 Selvsagt er en prot-warrior en bedre tank enn en feral druid. Og at en feral druid er en BEDRE tank enn arms\fury warr. tror jeg ikke alle sier seg enige i, og isåfall: Hvor lenge tror du det varer ? Ubernerf neste patch, samt warrior-buff. And we all saw it coming. Og det skulle bare mangle. 8149973[/snapback] Vi har blitt nerfa. 8150442[/snapback] Jepp jeg mente selvsagt sist patch...Og at vi fikk thunder clap i def stance gjør bare saken enda mer klar.
Theoneask Skrevet 15. mars 2007 Skrevet 15. mars 2007 Eg meiner at eg lett tanker betre ein arms/fury specca warriors. Ja, nerfen var sur, men takka vere hotfixen der dei økte threat frå mangle med 50% og la til litt skade på Lacerate vart det ikkje so gale på tanke sida.
TheScorp Skrevet 15. mars 2007 Skrevet 15. mars 2007 (endret) Druids. - En god druid overgår warriors imo, men i enkelte tilfeller "må" man ha warriors. Men vil uten tvil si at jeg foretrekker druids som tank. - Er du druid tank har du feralspec, en helt fin spec til å grinde med vil jeg si. Har en venn som tar ned alt veldig kjapt og healer seg når det trengs. - En druid KAN også fungere som healer hvis du har gear. Så når det er nødvendig er det bare å hoppe over til tank, hvis tanken du healer dør Fungerer som bare det ^^ - Du kan gjøre dps og, men du vil alltid bli foretrukket som enten healer eller tank. Noe du fungerer veldig bra som uansett Warriors er greie, men hvis du er tank har du protection spec, og da er grinding/alt annet et slit å gjøre. 8147915[/snapback] Bare en liten kommentar. Jeg antar at du ikke planlegger å tanke i healing gear lenge... Det funker ikke godt for å si det sånn. Du redder kanskje en priest eller en mage, men så er du som regel nokså død. åkei, du og dere non-druids tror vi druids mestrer tanking, DPS og healing samtidig. Men det gjør vi ikke. Feral spec: Tank, DPS Resto spec: Healing Oomkin spec: Pvp ftw Du kan bare gjøre en ting om gangen, ikke flere... 8148674[/snapback] Jeg har en venn som er druid og feral specced, og han healer mer enn godt nok i fem manns instancer. Så hvis vi ser bort fra endgame raiding, så vil jeg si at druid mestrer tanking, DPS og healing. 8150873[/snapback] Kanskje det, jeg har også heala fem manns instancer. Men det er som regel ikke det som er målet til folk flest. Five man heroics = no chance. Du kan backup heale, men det er også alt. Så til OP. Det er pros og conns med begge klassene. Warriors er _vanskeligere_ å levle enn en druid. Det tar lengre tid, og du er ikke like selvstendig. I tillegg er det litt mas med å skaffe seg gear. Druiden er veldig enkel å levle etter 2.0. Jeg husker hvordan det var før, når alle druids var specca mest poeng i resto, fordi feral treet var totalt verdiløst. Dette har virkelig forbedret seg. Det store problemer for oss druid tanker, er mangelen på gear itemisation etter level 68. Da går ting strakt åt helvete for å si det pent. Dette skal det visstnok gjøres noe med i den neste content patchen (2.1). Men jeg venter i spenning. I likhet med warrioren, må også druiden jobbe en del for å få fatt i gearet den trenger. Men, i motsetning til warrior har vi ikke ett tier tankesett. (Noe forøvrig også paladinen har...) Spørsmålet blir jo igrunnen hva du ønsker. Prot specca warrior, hvor farming tar lang tid? DPS warrior som fortsatt er uhyre sårbar? Eller en hybrid som klarer seg helt fint mot de fleste mobs? Viser du motivasjon til å tanke, får du også tanke. Jeg brukte lang tid på å skaffe meg gear, og mase på raidleaderen om å få tanke. Nå får jeg kjørt meg som tank både i Karazhan og Gruuls Lair. Og jeg ser at arbeidet jeg putta inn har gitt meg noe tilbake Så, its up to you. Ett tips: Ikke roll en warrior hvis alt du har planer om å gjøre er å DPSe. Ikke en druid heller for den saks skyld.. Avslutningsvis: Til posteren over meg: Selvfølgelig tanker du bedre enn en fury/arms warrior. Hadde jo vært uhyre tåpelig hvis du ikke gjorde det. Jeg kan fortsatt klare å stjele aggro fra maintaken vår, men jevnt over er prot warriorene bedre tanks enn det vi er. Det er det bare å innse. Men, av mangelen på norske ord: "Its situational.". Endret 15. mars 2007 av TheScorp
John Keats Skrevet 15. mars 2007 Skrevet 15. mars 2007 Jeg spiller for tiden warrior, specca prot med den selvom jeg bare gjør 5mans.. Må si det er en fryd å tanke som prot.. Orker heller ikke soloquesting med warrioren min, mister rett og slett for mye HP per mob til at det er moro..
psyches Skrevet 15. mars 2007 Skrevet 15. mars 2007 (endret) Driver å levler opp en druid for tiden, må si det er den morsomste klassen jeg noen gang har vært borti! Jeg levla 7 levler (22-29) på 2 dager, må si det går fort i catform. Har selv en Warrior og jeg må si at Dr00d er mye lettere og morsommere å spille Endret 15. mars 2007 av Hansen
likferd Skrevet 15. mars 2007 Skrevet 15. mars 2007 Avslutningsvis: Til posteren over meg: Selvfølgelig tanker du bedre enn en fury/arms warrior. Hadde jo vært uhyre tåpelig hvis du ikke gjorde det. Jeg kan fortsatt klare å stjele aggro fra maintaken vår, men jevnt over er prot warriorene bedre tanks enn det vi er. Det er det bare å innse. Men, av mangelen på norske ord: "Its situational.". 8159253[/snapback] Og hvorfor er det selvfølgelig? Fordi druid feral treet er warrior sitt prot/arms og fury tree slått sammen i ett? Fordi en feral druid dreper mobs 450% mer effektivt enn en prot warrior? Fordi en druid i tillegg til alt dette kan heale seg? Fordi en bear-tank kan skifte form, litt gear og topp dmg meter i karazhan når han kjeder seg, mens roguen er på 4. plass?
John Keats Skrevet 15. mars 2007 Skrevet 15. mars 2007 Avslutningsvis: Til posteren over meg: Selvfølgelig tanker du bedre enn en fury/arms warrior. Hadde jo vært uhyre tåpelig hvis du ikke gjorde det. Jeg kan fortsatt klare å stjele aggro fra maintaken vår, men jevnt over er prot warriorene bedre tanks enn det vi er. Det er det bare å innse. Men, av mangelen på norske ord: "Its situational.". 8159253[/snapback] Og hvorfor er det selvfølgelig? Fordi druid feral treet er warrior sitt prot/arms og fury tree slått sammen i ett? Fordi en feral druid dreper mobs 450% mer effektivt enn en prot warrior? Fordi en druid i tillegg til alt dette kan heale seg? Fordi en bear-tank kan skifte form, litt gear og topp dmg meter i karazhan når han kjeder seg, mens roguen er på 4. plass? 8161553[/snapback] Fordi druids har ikke parry, fordi druids har mye dårlige itemization, fordi druids mangler shield block osv osv
Kombat-Kaare Skrevet 15. mars 2007 Skrevet 15. mars 2007 Og hvorfor er det selvfølgelig? Fordi druid feral treet er warrior sitt prot/arms og fury tree slått sammen i ett? Fordi en feral druid dreper mobs 450% mer effektivt enn en prot warrior? Fordi en druid i tillegg til alt dette kan heale seg? Fordi en bear-tank kan skifte form, litt gear og topp dmg meter i karazhan når han kjeder seg, mens roguen er på 4. plass? 8161553[/snapback] Fordi druids har ikke parry, fordi druids har mye dårlige itemization, fordi druids mangler shield block osv osv 8164096[/snapback] Til gjengjeld har de en rimelig solid dodge til å veie opp for block og parry.
John Keats Skrevet 15. mars 2007 Skrevet 15. mars 2007 Du vil ikke veie opp.. Block kan holdes oppe 100% av tiden, noe som helt mitigerer crushing blows.
bandreas Skrevet 15. mars 2007 Skrevet 15. mars 2007 Til TheScorp. Poenget mitt var vel det at man har med seg 2 set gear (eller har healinggear i banken). Så når noen spørr etter healer i 5man instance kan du si "Jeg kan heale, bare hente gear i banken". Druiden skal selvfølgelig ikke tanke i healing gear med mindre det er absolutt nødvendig Men feral druid tank ftw
DeadbeaT Skrevet 19. mars 2007 Skrevet 19. mars 2007 Til gjengjeld har de en rimelig solid dodge til å veie opp for block og parry. 8164251[/snapback] dodge er også en veldig fin måte å ikke få rage på
likferd Skrevet 19. mars 2007 Skrevet 19. mars 2007 Parry og block er også en veldig fin måte å ikke få rage på.
John Keats Skrevet 20. mars 2007 Skrevet 20. mars 2007 Parry og block er også en veldig fin måte å ikke få rage på. 8192245[/snapback] Selvom begge jo faktisk gir rage da
Arba Skrevet 20. mars 2007 Skrevet 20. mars 2007 om du skal ta endgame instancer så anbefaler jeg warrior, mye lettere og få en guild som gjør de instancene som prot, druid er bra og artig i pvp, om du klarer og få med deg en pocket healer så er warrior noe av det beste i pvp. i 5 man instancer vil jeg helst ha en druid(før patchen) men nå som warriors kan bruke thunderclap vil jeg helst ha prot warrior med. guilder leter mest etter healing druids, siden alle gamle druidene demmes er sikkert feral. men om du bare tenker og spille casual så stemmer jeg for druid
Kombat-Kaare Skrevet 20. mars 2007 Skrevet 20. mars 2007 om du skal ta endgame instancer så anbefaler jeg warrior, mye lettere og få en guild som gjør de instancene som prot, druid er bra og artig i pvp, om du klarer og få med deg en pocket healer så er warrior noe av det beste i pvp. i 5 man instancer vil jeg helst ha en druid(før patchen) men nå som warriors kan bruke thunderclap vil jeg helst ha prot warrior med. guilder leter mest etter healing druids, siden alle gamle druidene demmes er sikkert feral. men om du bare tenker og spille casual så stemmer jeg for druid 8193436[/snapback] Jeg vet ikke helt om jeg vil feste lit i den forklaringen akkurat. Problemet er at warrior er en av de klassene det går desidert mest inflasjon i, og druidene er det stikk motsatte, nemlig klassen som spilles minst. Jeg vil faktisk påstå at det er en stor gevinst i å være druid dersom man sikter seg inn mot endgame, nettopp fordi konkurransen er mindre og etterspørselen større. Det er derimot svært få guilder der det faktisk er for lite warriors.
Luz Skrevet 20. mars 2007 Skrevet 20. mars 2007 ok, la oss si det enkelt. Warriors ser bedre ut enn druids pga svære sverd og økser, barske plate deler, og en låvedør av ett skjold. Druids er en kjedelig lvl 13 ashenvale bjørn. Warrior winz :<
Stoop kid Skrevet 20. mars 2007 Skrevet 20. mars 2007 (endret) Parry og block er også en veldig fin måte å ikke få rage på. 8192245[/snapback] I endgame (bosser, få sterke trashmobs) har protwarriors rage nok i bøtter og spann. Og det var før ragebuffen. Til 5 man PuGs elsker jeg feraldruids, da de gjør mer dps og har bedre ragegeneration enn prot-warriors, samtidig som de gir 5% crit og heal on crit. Om du ikke har særlig med kontakter eller ikke har planer om å spille så mye som oss avhengige nerder, ville jeg valgt druid. Det er herlig med tanking og dpsing med samme spec (selv om du trenger 2 sets med gear). Warriors er på den andre siden ganske gøy i PvP osv. med en healer og blacksmithing crafted weapons. Endret 20. mars 2007 av Quicko
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå