Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen blir dårlegere og dårlergere!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Det har nå godt ei god stund siden eg kjøpte nytt hw, men da eg kjøpte det så funket det utmerket! Spillte wow/warcraft 3 på full grafikk uten noe tegn til lagg, men etter gjentate ganger med formatering så fungerer maskinen dårlegere og dårlegere!

 

Eg siter idag med:

 

skjermkort:Geforce 7600GT

hk:P5VD1-X

ram: 2x 512 Value-Select

cpu: Pentium 4 3.0 Ghz

 

Det som er kraftigt rart i saken er det blir sinsjukt mye lagg av og til, FPS'en ligger aldri over 30 på spillene som eg spiller (Warcraft 3 og WoW), og ganske ofte så får eg FPS dropp ned til 0 i noen få sekunder, før deg byggjer seg opp igjen til noe rundt 20.

 

Hva er det som kan skjer?

Takker for ALLE svar som kan hjelpe meg med mitt problem! :)

 

edit: Holder nå på og laste ned nye drivere til alt utstyret, kan dette ha noko med saken og gjere?

Endret av DanielKorshar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det KAN muligens funke å installere et optimaliserings-program;

BoostSpeed er et godt alternativ. også har du Disk Cleaner, PowerUp XP Platinum og mange andre. Har du WLAN, så sjekk signalstyrke samt nettverksinstillinger.

8146585[/snapback]

 

BoostSpeed høyrtes ut som eit fornuftig valg, skal prøve det! :)

 

edit: God stund siden eg opnet den, trur du det hadde funket med en liten rengjøring? :hmm:

edit: kan også nevne at pc'en er ekstremt treg med oppstart, noe rundt 3-4min. :cry:

Endret av DanielKorshar
Lenke til kommentar
Det KAN muligens funke å installere et optimaliserings-program;

BoostSpeed er et godt alternativ. også har du Disk Cleaner, PowerUp XP Platinum og mange andre. Har du WLAN, så sjekk signalstyrke samt nettverksinstillinger.

8146585[/snapback]

 

BoostSpeed høyrtes ut som eit fornuftig valg, skal prøve det! :)

 

edit: God stund siden eg opnet den, trur du det hadde funket med en liten rengjøring? :hmm:

8146607[/snapback]

ja

Lenke til kommentar
Det KAN muligens funke å installere et optimaliserings-program;

BoostSpeed er et godt alternativ. også har du Disk Cleaner, PowerUp XP Platinum og mange andre. Har du WLAN, så sjekk signalstyrke samt nettverksinstillinger.

8146585[/snapback]

 

BoostSpeed høyrtes ut som eit fornuftig valg, skal prøve det! :)

 

edit: God stund siden eg opnet den, trur du det hadde funket med en liten rengjøring? :hmm:

8146607[/snapback]

ja

8146673[/snapback]

 

brb then, skal ta å renske heile driten! :wee:

Lenke til kommentar

Du spurte om driverne kunne ha noe med saken å gjøre. svaret er ja. Hold deg oppdatert med de nye driverne som kommer ut. Er dine veldig gammle i forhold til det som er nytt, ville det muligens kun gi negativ effekt, i det at ting krever mer i det tiden går.

 

Om maskinen din er treg i oppstarten kan du gjøre en del endringer i BIOS. Jeg gjorde selv noen endringer i min nettopp:

 

Quick booting prosess

slo av minne testing i starten

slo av reklameringen for hovedkortet i oppstarten

 

slike ting variere veldig fra hovedkort til hovedkort, men når du finner det, har det mye å si. Det endte opp med at maskinen min bruker rundt 30 sekunder fra start til den er ferdig å laste opp alle prosessene :)

Lenke til kommentar
hva med å defragmentere i samme slengen? ;P

8146958[/snapback]

 

Har kje defragmentert ein gang, tenkte det ikkje var nødvendig siden eg formaterte?

 

kjørte foresten ein liten 3DMark03, der fikk eg 8300 =\

Hugser godt at eg fekk noe rundt 13000 før!

hmm... :hmm:

 

edit: rengjøring uten nytte!^^

edit2: ehhm...Nå fungerer det enda dårlegere! ligger på rundt 10-15fps hele tiden, wtf o_O

 

Pc'en er vel ein tidsinstilt bombe... :ph34r:

Endret av DanielKorshar
Lenke til kommentar

jah, det kunne ha vert spyware...Men det er det garantert ikkje, da eg formaterte før eg spillte war3 på LAN uten internett, da funket det like dårlegt!

 

Vil berre ta å henlege saken, da det har vert stein umogleg å finne utav problmet.

Kjøper meg berre nye. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...