Gå til innhold

Kjøp av dslr på internasjonale flyplasser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei.

 

Tittelen sier det meste. Vet noen av dere om det noe utvalg samt om det er noe å hente prismessig på å kjøpe dslr på "duty free'en"? Tenker mest på avgangsbiten på Gardermoen og Dublin International hvis noen vet noe om den.

 

Agersborg

8144472[/snapback]

 

Hold deg unna taxfree'en på Gardermoen i alle fall! Jeg så litt på priser sist jeg var der og fikk nesten bakoversveis. Tamron 17-50 f/2.8 kostet f.eks. omkring 4000 kr mens du får den for 3400 kr på f.eks. JapanPhoto. Jeg husker ikke andre konkrete priseksempler, men både optikk og kamerahus lå tildels mye over det man får det for ellers i landet.

Lenke til kommentar

Hold deg unna taxfree'en på Gardermoen i alle fall! Jeg så litt på priser sist jeg var der og fikk nesten bakoversveis. Tamron 17-50 f/2.8 kostet f.eks. omkring 4000 kr mens du får den for 3400 kr på f.eks. JapanPhoto. Jeg husker ikke andre konkrete priseksempler, men både optikk og kamerahus lå tildels mye over det man får det for ellers i landet.

8144621[/snapback]

 

Det rimer egentlig med mitt inntrykk av beskrivelsene av disse tax-free butikkene. De sammenligner jo prisene med "high-end" butikker.

 

Agersborg

Lenke til kommentar

Pleier også å sjekke taxfreeprisene når jeg er ute og reiser. Ikke alt for ofte, men det er mange år siden jeg så konkurransedyktige priser på en flyplass. Har vært innom Gardermoen, Hamburg, Nederland og et par mindre steder siste året, uten å finne noe interessant.

 

Var med Kielfergen i februar og der hadde de Fujikameraer til nesten OK priser. Lå 100-200 over billigste nettbutikk på S6500fd og S9600.

Endret av se#
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...