Gå til innhold

Har noen erfaringer med AMENTIO?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Raske til å levere, har ikke noen negative erfaringer med dem. Skal handle til dem snart igjen.. :)

8144475[/snapback]

enig ;)

 

De er raske, trenger du hjelp er det bare å ringe de, og du får hjelp fra en eller annen grei person.

 

Ingenting negativt å si om de nei, så bare å handle ivei ;)

Lenke til kommentar
Det var vel raskt å bestemme seg pga 2 stk som har positive erfaringer. Forumet består av så utrolig mange flere.

 

Har du prøvd den eminente søkefunksjonen dette forumet har for å søke om det er noen andre som har erfaringer med Amentio?

8145192[/snapback]

 

Hadde vel egentlig bestemt meg for å handle der, ville bare ta en kjapp undersøkelse. Dessuten er det vel jeg som skal handle ikke du...

Lenke til kommentar

Handlet en Sandisk Sansa ett-eller-annet mp3-spiller før jul som det ble feil med på nyåret. Ny spiller kom med ekspresspakke på døren noen dager etter at jeg sendte inn den ødelagte. Handlet et skjermkort og en UPS der for et par uker siden, og leveringstiden stod ikke noe tilbake for de beste i klassen. Mine erfaringer tilsier altså at de kan anbefales. Om de hadde hatt både Silverstone LC10 og Seasonic S12 inne ville jeg bestilt også disse derfra, men dessverre måtte jeg gå til en konkurrent denne gangen.:)

Lenke til kommentar
Lurte på å handle på Amentio, er det noen som kan anbefale evt advare meg mot Amentio?

8144464[/snapback]

 

Kjøpte en cpu derfra, betalte med kort, og allerede samme dag var pakken postlagt! Neste formiddag kom det en mann fra posten og leverte pakken på døra. God service og den beste leverings-tiden jeg noensinne har vært borti. :thumbup:

Lenke til kommentar

Har handlet litt der og har enda ikke noe negativt å si.

Er jo billige også i forhold til mange andre.

 

2 av postene her har vel ikke noe her å gjøre da PerB og BennyXNO ikke kommer med egne erfaringer , men ser mer ut som de poster for å få mer innlegg her på forumet.

Lenke til kommentar

Har stort sett bare gode erfaringer med Amentio. Greie priser og rask levering.

 

Den siste bestillingen min tok dog litt lang tid. De brukte nesten 4 virkedager før de fikk sendt varene, selv om alt iflg. websidene var på lager. Regner med at dette var unntaket, og vil likevel anbefale dem.

Lenke til kommentar

Må bare ta en liten erfaring.

 

Bestilte Vista Home Premium upgrade fra Amentio nylig.

 

Tok ikke særlig lang tid før den var sendt fra leverandør, og der starter morosakene. Amentio bruker som kjent WebMercs, der leverandørenes lager speiles, og alle varer sendes direkte. På det jeg bestilte var det Tech Data som er leverandør, og de bruker tydeligvis Tollpost som fraktør. Det betyr to ting: Man får ingen beskjed om at pakken er "klar". Og man må være hjemme for å ta den i mot.

 

Okai, tenker jeg, jeg sender mail til tollpost (i går) og spør om de kan kjøre den ut fredag (i dag). Joda, og hvis jeg ikke har mulighet til å være hjemme hele dagen mellom 08-16 (!) så kan jeg henge en lapp på døren med fullmakt til gjensettelse utenfor. Okai, høres bra ut. Så jeg henger en lapp på døren mens jeg tar en tur til frisøren og handler litt.

 

Kommer hjem igjen ca 1,5 time etterpå, og lappen henger der fremdeles. Sjekker track-and-trace, og ser følgende:

OSLO Ikke levert mottaker. 2007-03-16 14:17 -- Mottaker ikke tilstede - 1.gang.

 

Smart! :roll:

 

Det er antakeligvis siste gang jeg bestiller fra noen som bruker WebMercs, for sånt som dette takler jeg bare ikke.

 

 

OBS: Dette er ikke ment som er kritikk mot Amentio som sådan, men er et sukk over hvor mye lettere det er med firmaer som sender alt samlet, og bruker Posten til levering, så man kan hente på postkontoret når det passer en selv..

Lenke til kommentar

Man bør være hjemme på dagtid om man bestiller fra amentio. Et alternativ kan være at man får det sendt på jobben om det er mulig.

Og ofte sender de med postens bedriftspakke dør til dør. Da får man en hentelapp i postkassen der det står at pakken har vært forsøkt utlevert selv om postmann pat ikke en gang har nærmet seg inngangsdøren din.

 

bestiller man mange ting kommer det også en hel bunke med hentelapper du må styre med.

 

Jeg foretrekker levering i mer kontrollerte former.

Lenke til kommentar

Har brukt de på en ordre som kom i to deler etter nyttår, 4 sata kabler og et 20kg kabinett, bestilt samtidig, men siden Norek (grossisten) på kabinettet ikke hadde det inne på noen uker, blei det to bedriftspakker som kosta meg en :thumbup: , meiner det var 115,- i frakt totalt, kabinett og kabler kom på døra heime siden det var bedriftspakker.

Tror en må leite litt for og finne noen som sender et 20kg kabinett for rett over 100,- (betalte varene med kort ved bestilling).

Fikk et vannkjølesett før jul sendt til bedrifta eg jobber hos, den "stoppa" i butikken som er vårt lokale postkontor, fikk sporingsnummer etter en tlf. opp til Amentio, og kunne gå innom butikken på vei hjem etter "pakken".

Lenke til kommentar

Jeg hentet mine deler på postkontoret , men hvis man ikke klarer å holde styr på noen hente lapper hva skal man da med pc komponenter.

Kan nemmelig ikke forstille at en som ikke klarer å takle noen lapper skal klare å bygge eller i det hele tatt åpne pakkene med delene i.

 

Tror du får lete frem legoklossene :thumbup:

Endret av halnes1
Lenke til kommentar
Jeg hentet mine deler på postkontoret , men hvis man ikke klarer å holde styr på noen hente lapper hva skal man da med pc komponenter.

Kan nemmelig ikke forstille at en som ikke klarer å takle noen lapper skal klare å bygge eller i det hele tatt åpne pakkene med delene i.

 

Tror du får lete frem legoklossene :thumbup:

8172264[/snapback]

Å holde styr på hentelapper er i og for seg greit nok, men når disse kommer over flere dager blir det litt irriterende. Man vet jo ikke helt når den siste pakken kommer.

Jeg orker ikke dra på postkontoret flere dager på rad heller. Og jeg liker ikke å ha ting stående lenge på postkontoret.

Men om man bor et steinkast unna postkontoret kan det sikkert være ok.

 

Og legoklosser er fine å ta frem av og til :thumbup:

Lenke til kommentar

Flott med folk som ikke tar seg nær av en liten humoristisk utblåsning:).

 

Er selvfølgelig ikke alle som bare bor 1-2km fra nermeste postmann Sam kontor.

Men jeg må si meg positiv til at Amentio faktisk sendte min siste bestilling i 2 forsendelser uten at det kostet meg noe mer.

Prisen på varene er jo hyggelig den også.

 

Og med alle dei nye data nettbutikkene som spretter opp som padder i et øl kar , er det jo bra at der er noen fornøyde kunder som liker samme butikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...