Gå til innhold

Beste mail/kalender telefonen?


Anbefalte innlegg

Skal bytte jobb og får i den forbindelse nye telefon. Firmaet bruker HTC eller HP så jeg tror jeg kan velge ganske fritt.

 

Det som er viktig for meg er å ha en telefon som fungere bra til å holde orden på kalender med avtaler og møter. I tillegg bør den ha bra batterikapasitet da jeg faktisk bruker telefonen til å RINGE med (Surprise!)

 

Så vidt jeg vet så har HTC Meteor ganske rævva batterikapsitet pluss at joysticken er upresis. Er dog litt usikker på om HTC 4350 og TcYN blir litt store. vet det kommer en s710 nå snart som kanskje er det jeg e ute etter. Litt usikker på hvordan denne er størrelsesmessig i forhold til de andre. Får håpe batteriet holder lenger på denne.

 

Noen som har erfaring med seriøse jobbtelefoner for sync av epost og kalender, eller bruker alle her mobilen til kun spill moro?

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal bytte jobb og får i den forbindelse nye telefon. Firmaet bruker HTC eller HP så jeg tror jeg kan velge ganske fritt.

 

Det som er viktig for meg er å ha en telefon som fungere bra til å holde orden på kalender med avtaler og møter. I tillegg bør den ha bra batterikapasitet da jeg faktisk bruker telefonen til å RINGE med (Surprise!)

 

Så vidt jeg vet så har HTC Meteor ganske rævva batterikapsitet pluss at joysticken er upresis. Er dog litt usikker på om HTC 4350 og TcYN blir litt store. vet det kommer en s710 nå snart som kanskje er det jeg e ute etter. Litt usikker på hvordan denne er størrelsesmessig i forhold til de andre. Får håpe batteriet holder lenger på denne.

 

Noen som har erfaring med seriøse jobbtelefoner for sync av epost og kalender, eller bruker alle her mobilen til kun spill moro?

8144183[/snapback]

 

 

vent på 710 vist du skal ha HTC, men den tror jeg er bra! de har ikke særlig imponerende batteri noe nav disse kontor telefonene, men så er de heller ikke laget for å ringe med, løsningen er enkel-Kjøp en liten hendig telefon som passer i bukse lomma i tillegg- jeg har en SE Z530i som fritidstlf, den er genial og passer i buksa- men den kan ikke mere en og ringe og sende sms.

tvilling sim får man jo i disse dager

Lenke til kommentar
Skal bytte jobb og får i den forbindelse nye telefon. Firmaet bruker HTC eller HP så jeg tror jeg kan velge ganske fritt.

 

Det som er viktig for meg er å ha en telefon som fungere bra til å holde orden på kalender med avtaler og møter. I tillegg bør den ha bra batterikapasitet da jeg faktisk bruker telefonen til å RINGE med (Surprise!)

 

Så vidt jeg vet så har HTC Meteor ganske rævva batterikapsitet pluss at joysticken er upresis. Er dog litt usikker på om HTC 4350 og TcYN blir litt store. vet det kommer en s710 nå snart som kanskje er det jeg e ute etter. Litt usikker på hvordan denne er størrelsesmessig i forhold til de andre. Får håpe batteriet holder lenger på denne.

 

Noen som har erfaring med seriøse jobbtelefoner for sync av epost og kalender, eller bruker alle her mobilen til kun spill moro?

8144183[/snapback]

 

 

vent på 710 vist du skal ha HTC, men den tror jeg er bra! de har ikke særlig imponerende batteri noe nav disse kontor telefonene, men så er de heller ikke laget for å ringe med, løsningen er enkel-Kjøp en liten hendig telefon som passer i bukse lomma i tillegg- jeg har en SE Z530i som fritidstlf, den er genial og passer i buksa- men den kan ikke mere en og ringe og sende sms.

tvilling sim får man jo i disse dager

8158873[/snapback]

 

DEtte med tvillingkort er kanskje ikke så dumt. Så lenge begge telefonene har blåtann bør det vel også gå greit å synce ringelistene i mellom dem.

Lenke til kommentar
Skal bytte jobb og får i den forbindelse nye telefon. Firmaet bruker HTC eller HP så jeg tror jeg kan velge ganske fritt.

 

Det som er viktig for meg er å ha en telefon som fungere bra til å holde orden på kalender med avtaler og møter. I tillegg bør den ha bra batterikapasitet da jeg faktisk bruker telefonen til å RINGE med (Surprise!)

 

Så vidt jeg vet så har HTC Meteor ganske rævva batterikapsitet pluss at joysticken er upresis. Er dog litt usikker på om HTC 4350 og TcYN blir litt store. vet det kommer en s710 nå snart som kanskje er det jeg e ute etter. Litt usikker på hvordan denne er størrelsesmessig i forhold til de andre. Får håpe batteriet holder lenger på denne.

 

Noen som har erfaring med seriøse jobbtelefoner for sync av epost og kalender, eller bruker alle her mobilen til kun spill moro?

8144183[/snapback]

 

 

vent på 710 vist du skal ha HTC, men den tror jeg er bra! de har ikke særlig imponerende batteri noe nav disse kontor telefonene, men så er de heller ikke laget for å ringe med, løsningen er enkel-Kjøp en liten hendig telefon som passer i bukse lomma i tillegg- jeg har en SE Z530i som fritidstlf, den er genial og passer i buksa- men den kan ikke mere en og ringe og sende sms.

tvilling sim får man jo i disse dager

8158873[/snapback]

 

DEtte med tvillingkort er kanskje ikke så dumt. Så lenge begge telefonene har blåtann bør det vel også gå greit å synce ringelistene i mellom dem.

8161359[/snapback]

det skal gå fint ja :)

Lenke til kommentar
Nokia E61

 

Det er jo rett å slett en fantastisk telefon.

 

Ok den mangler kamera, men det har jeg på tvillingen.

8166064[/snapback]

Kan skrive under på at Nokia E61 er en eksemplarisk telefon. E61i kommer med kamera da, hadde jeg kjøpt ny telefon i denne klassen hadde jeg ventet litt på E61i, helt utvilsomt.

Lenke til kommentar

Hei, jeg har HTC P3300 også kalt Artemis, den har Windows Mobile OS, TomTom GPS, WiFi, Edge. Den har brukbar batterikapasitet, klarer meg som regel med to ladinger i uka, hvis det ikke blir mye bruk av Bluetoth og GPS, da.

 

TomTom med kart for Vest Europa og bilholder følger med de luxe versjon, som ikke er så mye dyrere. Deilig å vite at man finner fram når man er på reise, og at man får varsling av trafikkbokser (gratis nedlasting til TomTom). I bilen fungerer innebygd høyttaler og mikrofon greit som handsfree, hvis du ikke skal snakke veldig mye. Da kan den litt blikkboksaktige høytalerlyden bli anstrengende. Den vanlige telefonlyden er imidlertid glimrende.

 

Bruker et program som heter OggSync til å synke med Google Calendar, ellers er jo synking med Outlook kalender og e-post innebygd. Når det gjelder e-post, og surfing (mye news feeds) bruker jeg Opera Mini. Et helt glimrende program som slår nåværende versjon 8 Opera for Windows Mobile på håndteringen av feeds. (kjøper nok versjon 9 når den kommer om den har feeds). Opplever dermed ikke fravær av 3G som noe problem. Det blir dessuten stadig flere WiFi hotspots rundt omkring. På reiser i utlandet er jo det uansett den eneste måten å gjøre datanedlastinger på uten at det blir for dyrt. Dessuten har jeg lagt inn Skype, slik at jeg kan ringe hvor som helst for 13 øre minuttet, bare jeg har internettoppkobling (wifi/usb eller edge med fastpris).

 

Det er sikkert delte meninger om styrekula og -ringen. Jeg har imidlertid mekka på skjermoppsettene slik at jeg får alle de mest brukte funksjonene enkelt via berøringsskjermen. Noe av det kuule med windows mobile, er jo at det er et åpent system og det finnes masse programmer og freeware der ute slik at man stort sett kan få de funksjonene og de brukergrensesnittet man måtte ønske. Jeg kommer til å prioritere åpent system i neste mobil også (linux, WM6, evt. symbian), og det utelukker dermed iPhone.

 

Skal du skrive mye, bør du velge en mobil med tastatur. Jeg bruker uansett den ultraportable PCen hvis jeg skal skrive mer enn korte meldinger. Jeg så på FUJITSU SIEMENS Pocket LOOX T830, som har tastatur, men fant ut at jeg ikke orket å bære på noe sånt. P3300 er overraskende liten og lett.

 

I forhold til mine behov er denne telefonen/pdaen/GPSen ideell. Trenger du både en avansert mobil og GPS er det dessuten en bra pris.

Endret av Gaervern
Lenke til kommentar

Jeg bruker en E61, eneste jeg egentlig savner kan være GPS. Kan være en fordel å ha det, hvis du har mange møter etter hverandre på steder du ikke vet hvor er hen.

 

P3300 skal visstnok ha det, eller så kommer jo Nokia med ny communicator nå.

Lenke til kommentar

Har SonyEricsson P990i selv og er godt fornøyd med den.

 

Talelyden (veldig viktig) er kjemgod. Høyttaler funksjonen er meget bra.

 

I tillegg har jeg lagt inn noen ekstra programmer som jeg bruker daglig: Handy Safe (program for håndtering av passord m.m.) Handy Weather (væroppdatering), samt Handy Day (utvidet kalender).

 

Den har WiFi som jeg bruker daglig for surfing på sofaen hjemme. Epost funksjonen er veldig bra med push-mail.

 

Jeg bruker den uten flipplokket. Grunnen til det er at den er en tanke ustabil med flippen. Den var uansett i veien for meg.

 

Men, jeg kommer nok til å snuse på Nokia E90. Men, den er en tanke stor og tung (over 200 gram).

Lenke til kommentar
Jeg bruker HTC TyTN og er veldig fornøyd. Er ikke enig i at den er for stor. Syns den har rimelig grei respons, ok batteri, alle funksjoner jeg trenger.

8166996[/snapback]

 

Så du må ikke lade denne hver kveld? Knotet å slå nummer rett på skjermen eller vender man seg til det? Vurderer litt HTC 4350 men bør nok ta en runde til og sjekke ut fler. Det er jo først når man står med en telefon i hånda man får feeling med hvordan den er. Ofte vanskelig å lese seg til hvordan en telefon føles i hånda.

Lenke til kommentar
Noen som har erfaring med seriøse jobbtelefoner for sync av epost og kalender, eller bruker alle her mobilen til kun spill moro?

8144183[/snapback]

 

Hos min forrige arbeidsgiver var Qtek / HTC et "obligatorisk arbeidsverktøy". Telefonen var satt opp til å synkronisere e-post, kalender, oppgaver og kontakter mot Exchange.

 

Til dette formålet fungerte den svært bra. Imidlertid var telefonfunksjonaliteten så elendig at flere valgte å ikke bruke den utleverte Qtek-en / HTC-en, men heller benytte sin gamle telefon. Å bruke telefonen i bilen (selv fastmontert) var komplett umulig, med tanke på tegnstørrelsen på skjermen. I tillegg var telefonene belastet med en del feil, og var generelt treg. Daglige omstarter var en del av hverdagen, blant annet for å kunne motta innkommende samtaler...

 

Da jeg i februar byttet jobb, leverte jeg inn jobbtelefonen og gikk tilbake til min gamle Nokia 6600 i en overgangsperiode. Det føltes som et skritt i riktig retning, selv om jeg gikk tilbake til en gammel telefon. Raskere å gjennomføre samtaler, raskere å skrive meldinger, og det er tross alt dette som er primærfunksjonen for en telefon.

 

Min anbefaling er, at hvis du skal synkronisere manuelt, f.eks. mot PC, POP3 eller IMAP, bør du velge en annen telefon. Det eneste positive med Windows Mobile var Exchange-funksjonaliteten, selv om dette ikke klarte å veie opp for at resten av telefonen var søppel.

 

I min nye jobb stod jeg fritt til å velge ny telefon, og valget falt på en Nokia E65. Jeg testet et stort utvalg telefoner før jeg bestemte meg, blant annet også nye Windows Mobile-telefoner.

Lenke til kommentar
Nokia E61

 

Det er jo rett å slett en fantastisk telefon.

 

Ok den mangler kamera, men det har jeg på tvillingen.

8166064[/snapback]

Kan skrive under på at Nokia E61 er en eksemplarisk telefon. E61i kommer med kamera da, hadde jeg kjøpt ny telefon i denne klassen hadde jeg ventet litt på E61i, helt utvilsomt.

8166217[/snapback]

 

La meg bare trå til med et støttende "Enig!" her.

 

Har selv testet flere andre telefoner underveis, men savner bestandig E61. Genial batterikapasitet, skjerm som faktisk er brukanes til å jobbe på, samt en velfungerende kalender som synker mot exchange er en vinner. De andre telefonene jeg har testet har kanskje vært mer avanserte og bedre spesifisert, men når det kommer til ren bruksverdi så er det ingen som har kommet nær.

 

-KJ

Lenke til kommentar
Jeg bruker HTC TyTN og er veldig fornøyd. Er ikke enig i at den er for stor. Syns den har rimelig grei respons, ok batteri, alle funksjoner jeg trenger.

8166996[/snapback]

 

Så du må ikke lade denne hver kveld? Knotet å slå nummer rett på skjermen eller vender man seg til det? Vurderer litt HTC 4350 men bør nok ta en runde til og sjekke ut fler. Det er jo først når man står med en telefon i hånda man får feeling med hvordan den er. Ofte vanskelig å lese seg til hvordan en telefon føles i hånda.

8167325[/snapback]

 

Nei jeg må ikke lade den hver kveld. Det varierer mellom annenhver og hver tredje dag alt ettersom. Jeg syns ikke det er vanskelig å slå nummeret på skjermen nei og å skrive på den er fantastisk. Bedre enn min gamle hw6915 til og med og den var også meget bra å skrive med. Når man legger til et par flotte hurtigtaster som gjør det utrolig enkelt å komme til og skifte mellom epost, sms osv. så er den veldig enkel i bruk. Det er i allefall min foreløpige favoritt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...