Anders Moen Skrevet 12. mars 2007 Skrevet 12. mars 2007 Jeg bare lurer på hvordan jeg kan få det til å stå f. eks "Ingen info" på feltene som er tomme i databasen. Hvordan gjør jeg det? Eks: MySQL: | id | navn | epost | | 1 | Andy | [email protected] | | 2 | Pandy | *tomt* | (tomt = et tomt felt) hehe echo "" . $row['id'] . " - " . $row['navn'] . " - " . $row['epost'] . ""; ehco "<br />"; Gadd ikke skrive opp hele koden nå. Men på rad 2 vil epost feltet bare bli blankt, hvordan få det til å stå "Ingen info" i stedet for ingenting der?
CruellaDeVille Skrevet 12. mars 2007 Skrevet 12. mars 2007 (endret) Trinære operatorer! $epost = empty($row['epost']) ? 'ingen info' : $row['epost']; og så skriver du ut $epost istedet for $row['epost'] Endret 12. mars 2007 av CruellaDeVille
Anders Moen Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Skrevet 12. mars 2007 Hm, får ikke helt til...det står bare "ingen info" på alle feltene nå =/ <?php $con = mysql_connect("localhost","root",""); if (!$con) { die('Could not connect: ' . mysql_error()); } mysql_select_db("forum", $con); $cat_description = empty($row['cat_description']) ? 'det er ingen beskrivelse' : $row['cat_description']; $sub_cat_name = empty($row['sub_cat_name']) ? 'det er ingen navn' : $row['sub_cat_name']; $id = empty($row['id']) ? 'id feltet er tomt' : $row['id']; $result = mysql_query("SELECT * FROM subcategories ORDER BY id DESC"); while($row = mysql_fetch_array($result)) { echo $id; echo $sub_cat_name; echo $cat_description; echo "<br />"; } mysql_close($con); ?> Med det punktumet ditt foran fikk jeg bare feilmeldinger.
CruellaDeVille Skrevet 12. mars 2007 Skrevet 12. mars 2007 (endret) Du må ha tilordningen din inni while-løkken. skal ikke være punktum foran, må si det er vanskelig å skrive debattinnlegg med boksehansker. *redigerer* Endret 12. mars 2007 av CruellaDeVille
Bakke Skrevet 12. mars 2007 Skrevet 12. mars 2007 Kan du ikke redigere det i f.eks phpMyAdmin, og sette default til "ingen info"? Er lettere, men litt tøffere å gjøre det med kode
Anders Moen Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Skrevet 13. mars 2007 Du må ha tilordningen din inni while-løkken. 8140146[/snapback] Hva mener du med det? At jeg skrive de empty kodene i samme rekkefølge som det jeg printer ut (id, sub_cat_name, cat_description)?
CruellaDeVille Skrevet 13. mars 2007 Skrevet 13. mars 2007 slik: <?php $con = mysql_connect("localhost","root",""); if (!$con) { die('Could not connect: ' . mysql_error()); } mysql_select_db("forum", $con); $result = mysql_query("SELECT * FROM subcategories ORDER BY id DESC"); while($row = mysql_fetch_array($result)) { $cat_description = empty($row['cat_description']) ? 'det er ingen beskrivelse' : $row['cat_description']; $sub_cat_name = empty($row['sub_cat_name']) ? 'det er ingen navn' : $row['sub_cat_name']; $id = empty($row['id']) ? 'id feltet er tomt' : $row['id']; echo $id; echo $sub_cat_name; echo $cat_description; echo "<br />"; } mysql_close($con); ?>
Anders Moen Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Skrevet 13. mars 2007 Åå! Du satte den inn i while løkka ja. Takk for hjelpen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå