Jona5 Skrevet 12. mars 2007 Skrevet 12. mars 2007 Bor i Siloen på Grünerløkka, og lurer på om noen vet sikkert om det er noen mulighet for å koble seg opp på studentnettet med en xbox360? Har sett endel eldre lenker hvor det diskuteres, men hvor det har blitt sagt at det skal være mulig etter at autentifikasjonsendringene er satt til verks. Endringene er hvertfall utført på Siloen nå, men får ikke kobla xboxen direkte opp på nettet Er det noen andre muligheter?
thehazen Skrevet 12. mars 2007 Skrevet 12. mars 2007 Jeg har ikke peiling, men bare en ting du må huske! når du deler linja med en del så kan du bare drite i og spille online. Lagg kommer til og drive deg vanvidd.
LordjOX Skrevet 12. mars 2007 Skrevet 12. mars 2007 Bor i Siloen på Grünerløkka, og lurer på om noen vet sikkert om det er noen mulighet for å koble seg opp på studentnettet med en xbox360? Har sett endel eldre lenker hvor det diskuteres, men hvor det har blitt sagt at det skal være mulig etter at autentifikasjonsendringene er satt til verks. Endringene er hvertfall utført på Siloen nå, men får ikke kobla xboxen direkte opp på nettet Er det noen andre muligheter? 8135768[/snapback] Nei. Det er fremdeles ikke mulig å spille spill som bruker udp protkollen via studentbynett på UiO. De skulle "se det an" etter 802.11x autentikasjon ble implementert. De skal inkrementellt åpne opp for porter som brukes i undervisningssammenheng, deretter for VPN mot andre universiteter så porter som gagner en større del av hybelenhetene (xbox/360 kan gå under dette) og til slutt mer spesielle portbehov. Hittill vet jeg ikke om det har skjedd mye, men de jobber visst med det. Ville ikke ha noen særlig store forhåpninger. Lagg på studentbynett er ikke noe problem, hver enhet får 10mbit half duplex.
Jona5 Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Skrevet 12. mars 2007 Bor i Siloen på Grünerløkka, og lurer på om noen vet sikkert om det er noen mulighet for å koble seg opp på studentnettet med en xbox360? Har sett endel eldre lenker hvor det diskuteres, men hvor det har blitt sagt at det skal være mulig etter at autentifikasjonsendringene er satt til verks. Endringene er hvertfall utført på Siloen nå, men får ikke kobla xboxen direkte opp på nettet Er det noen andre muligheter? 8135768[/snapback] Nei. Det er fremdeles ikke mulig å spille spill som bruker udp protkollen via studentbynett på UiO. De skulle "se det an" etter 802.11x autentikasjon ble implementert. De skal inkrementellt åpne opp for porter som brukes i undervisningssammenheng, deretter for VPN mot andre universiteter så porter som gagner en større del av hybelenhetene (xbox/360 kan gå under dette) og til slutt mer spesielle portbehov. Hittill vet jeg ikke om det har skjedd mye, men de jobber visst med det. Ville ikke ha noen særlig store forhåpninger. Lagg på studentbynett er ikke noe problem, hver enhet får 10mbit half duplex. 8138935[/snapback] Okey. Sendte mail til studentbydrift idag, og de sa de jobbet med saken, men var umulig å si når det var klart, og xboxer var ikke prioritert... Men takk
Pebble Skrevet 13. mars 2007 Skrevet 13. mars 2007 Vet ikke om det går jeg.. men, om du har 2 nettverkskort på pc'n.. kan du jo dele internett koblingen.. og, koble til 360'n via kryss kabel... Jeg fikk iallefall til å gjøre det her..
LordjOX Skrevet 13. mars 2007 Skrevet 13. mars 2007 Vet ikke om det går jeg.. men, om du har 2 nettverkskort på pc'n.. kan du jo dele internett koblingen.. og, koble til 360'n via kryss kabel... Jeg fikk iallefall til å gjøre det her.. 8148726[/snapback] Problemet er ikke å koble slik at xboxen har en fysisk kobling til internett, men heller at udp protokollen er sperret av slik at den ikke kan kommunisere med xbox live master serveren
Pebble Skrevet 13. mars 2007 Skrevet 13. mars 2007 Da skal ikke jeg komme med noen gode råd.. Skal ikke si jeg er noen som helst peiling der gitt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå