Gå til innhold

Sette opp Vcore på P4S8X .. (Hjelp en n00b)


Merrin79

Anbefalte innlegg

Hei..

 

Jeg kjøpte meg P4S8X for ikke så lenge siden, og oppdaget som en del andre her, at det kommer med en del "feil"..

 

Bl.a når jeg spiller Battlefield 1942, kan plutselig maskinen reboote.

 

Søkte litt på forumet her og oppdaget at en til hadde det samme problemet . Han ble da anbefalt :

 

1) Du kan sette minne-brikken i slot 3, det hjelper for noen. (Har gjort det. Funka ikke)

 

2) Du kan skru opp Vcore slik at CPU-en får nok strøm under belastning (Ikke sett for høyt og sjekk Probe for "hvilepuls" på 1.500-1.525) (Neste mulighet)

 

3) Hvis du har Bios 1003a kan du flashe om til nyere Bios som gjør kortet stabilt, men senker ytelsen til DDR266 (Vil helst unngå det)

 

4) Du kan bruke Bios 1003a og kjøre kortet på DDR266, men du blir da ikke kvitt ustabil CPU uten samtidig å øke Vcore (ofte er dette heller ikke nok)

(Vil også unngå det)

 

5) Du kan prøve å bytte hovedkortet i en nyere versjon som virker slik det skal (Siste utvei) ..

 

 

Jeg beveger meg litt ut på litt ukjent farvann når det blir snakk om BIOS..

Lurer egentlig på bare.. Er det trygt å skru opp Vcore'n ?? Den står på Auto nå (som er 1.5 V), men når jeg ser på Asus Probe så får den 1.44 V. Hvis jeg da skal ha den opp imellom 1.5 - 1.525 V så må jeg vel skru opp litt. Tenkte jeg skulle prøve meg fram, men ville ha noen konkrete svar her før jeg begynner å "trashe" prosessoren.

Kan en bare skru opp Vcore'n sånn helt uten videre ?

Hva skjer egentlig, og hva kan konsekvensen bli ??

Sikkert latterlige spørsmål, men en gang må en vel begynne :smile:

 

Jeg kjører på en Boxed 2.533 GHz prosessor til opplysning..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...