Gå til innhold

Hvilket HK finnes/kan jeg bruke? (mATX)


Anbefalte innlegg

Jeg har dette kabinettet.

 

Jeg skulle hatt et mATX HK som tok DDR ram (har mange til overs), og aller helst s939 da jeg har en CPU liggende.

Jeg kan kun bruke et utvidelseskort, ikke plass til mere i dette kabinettet, så om jeg skal bruke det til skjermkort -må HK ha GbitLAN, men om det er et greit integrert skjermkort, kan jeg sette i LAN.

Er ikke så kresen på lyd, men bør være integrert 5.1 i det minste.

 

Noen som vet hvilket kort jeg trenger? -som jeg får kjøpt i moderlandet?

Har du kanskje et liggende?

 

Prøvde å søke i prisguiden, der fant jeg bare 1 kort, og det var det kun Mamoz som solgte -der handler jeg av prinsipp aldri mer :hrm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar :)

Men nå når jeg fikk kabinettet og fikk se det selv, har jeg funnet ut at jeg må et HK med en CPU som ikke trenger vifte -eller ihvertfall en meget lav kjøler. Målte avstand fra toppen av avstandskrue til toppen av kabinett, og det er mindre enn 5cm å gå på :cry:

 

Er ganske rådløs nå, om jeg i det hele tatt kan gå for mATX, eller om jeg må gå for et slikt miniITX -de kortene har jeg ikke peiling på.

Hvordan er de innebygde skjermkortene der? og miniPCI -hva slags utstyr finnes i den standarden?

 

edit:

Fant ut der var PCI på disse kortene :)

Her er mitt søk etter mini-ITX med 1 PCI spor

 

Er det noen som har erfaring med lignende kort?

Endret av jallamamba
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvis du har lav takhøyde i kabinettet dit kan du kjøpe en Zalman Vf700 gpu kjøler og sette på prosessoren din. Gir en lav, nesten lydløs kjøling, men hvis du kjører kjøleren på 5v må du unngå 1080p kilder. Blir mye varme av slikt. Har du hovedkort med viftestyring er det ikke noe problem.

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt meg et demo HK på Mamoz (den butikken jeg hadde bestemt meg på å ikke handle igjen... :blush: ) og ble lovet at det skulle være nesten full pakke som fulgte med av kabler og slikt. Når jeg fikk pakken, lå HK alene og løst i en større eske, ingenting fulgte med -og jeg får heller ikke startet det opp...

Nå er jeg litt usikker på om det er HK eller om det er CPU som er feilen her, da jeg hadde klart å bøye et par pinner på CPUen...

 

Og selfølgelig har jeg kvittet meg med mye ekstradeler nettopp, som jeg absolutt skulle hatt til å feilsøke -det er så typisk; en kan ha noe liggendes i lengre tid uten å få bruk for det, men etter det er kastet/solgt/gitt bort så kan du banne på at en får bruk for det :innocent:

 

Skal prøve å få lånt meg et s939 HK for å sjekke om jeg klarer å starte opp med det. Men jeg tror jeg kommer til å gå for en VIA HK (mini-ITX), da jeg fant et uten vifter, med PCI, GbLan og TV-ut.

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt meg et demo HK på Mamoz (den butikken jeg hadde bestemt meg på å ikke handle igjen... :blush: ) og ble lovet at det skulle være nesten full pakke som fulgte med av kabler og slikt. Når jeg fikk pakken, lå HK alene og løst i en større eske, ingenting fulgte med -og jeg får heller ikke startet det opp...

Nå er jeg litt usikker på om det er HK eller om det er CPU som er feilen her, da jeg hadde klart å bøye et par pinner på CPUen...

 

Og selfølgelig har jeg kvittet meg med mye ekstradeler nettopp, som jeg absolutt skulle hatt til å feilsøke -det er så typisk; en kan ha noe liggendes i lengre tid uten å få bruk for det, men etter det er kastet/solgt/gitt bort så kan du banne på at en får bruk for det :innocent:

 

Skal prøve å få lånt meg et s939 HK for å sjekke om jeg klarer å starte opp med det. Men jeg tror jeg kommer til å gå for en VIA HK (mini-ITX), da jeg fant et uten vifter, med PCI, GbLan og TV-ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...