Gå til innhold

Sigma 50-500 til pentax k10d?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan man bruke sigma 50-500 på  pentax k 10 d?

8131192[/snapback]

Svaret er ja.

Dette er en av de kombinasjonen du leser mest om for tia på DPReview. Bla. er det en fyr som kaller seg Hotell eller noe slikt som har vist gode bilder. Desverre er søkefunksjonen der nede, så jeg har ikke lenker å vise til.

 

Mvh Tim Typo

Lenke til kommentar
Kan man bruke sigma 50-500 på  pentax k 10 d?

8131192[/snapback]

Svaret er ja.

Dette er en av de kombinasjonen du leser mest om for tia på DPReview. Bla. er det en fyr som kaller seg Hotell eller noe slikt som har vist gode bilder. Desverre er søkefunksjonen der nede, så jeg har ikke lenker å vise til.

 

Mvh Tim Typo

8131403[/snapback]

Billedeksempler fra DPReview

http://forums.dpreview.com/forums/read.asp...essage=22401713

Dette er håndholdt og med 1,4x konverter. Når du tar det i betrakning så er det ikke så værst.

 

Mvh Tim Typo

Lenke til kommentar
Optisk var de vel OK, men de var da meget blasse og grønne?

8139926[/snapback]

 

Landskapsbilder med et kraftig teleobjektiv blir gjerne slik pga. dis eller andre atmosfæriske forhold. Det er egentlig lett å fikse på i ettertid med å endre hvitbalanse og øke kontrast og fargemetning.

Lenke til kommentar
Optisk var de vel OK, men de var da meget blasse og grønne?

8139926[/snapback]

Dette var vel egentlig dårlige eksempler for å fingranske den optiske kvaliteten. Men det sier jo noe om hva objektivet kan brukes til. Det finnes hundrevis av billedeksempler på DPReview som viser at 50-500 er ganske kapabelt i forhold til det man ville forvente fra et slikt alt-i-ett-rør. Desverre greier jeg ikke å finne de fordi søkemotoren der er nede.

 

Mvh Tim Typo.

Lenke til kommentar

En god del af mine billeder er taget med "bigmaen" (fra efteråret 05 til efterår 06) på canon. Den fokuserer hurtigt og væsentlig hurtigere end sigma 80-400 med OS men uden HSM

 

jeg var godt tilfreds, og havde egentlig ikke regnet med at bytte - men så var der en der ville bytte med canon 400 mm f5,6 og den er skarpere - men det er fast optik generelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...