Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kommer ikke på nett


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har et lite problem med den nye PC'en min. Det virker som at det er noe feil med nettverkskortet (som er integrert i hovedkortet). PC'en reagerer ikke i det hele tatt når jeg plugger i nettverkskabelen... får ikke opp en "Lokal Tilkobling" en gang. Nettverkskortet lyser grønt, men ingenting skjer. Er bare "1394-tilkobling" på nettverkstilkoblinger.

Har prøvd å installere nye drivere, men til ingen nytte. Har også formatert.

 

Hva kan være feil?

 

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

 

Jeg har et lite problem med den nye PC'en min. Det virker som at det er noe feil med nettverkskortet (som er integrert i hovedkortet). PC'en reagerer ikke i det hele tatt når jeg plugger i nettverkskabelen... får ikke opp en "Lokal Tilkobling" en gang. Nettverkskortet lyser grønt, men ingenting skjer. Er bare "1394-tilkobling" på nettverkstilkoblinger.

Har prøvd å installere nye drivere, men til ingen nytte. Har også formatert.

 

Hva kan være feil?

 

Takk.

8130292[/snapback]

 

Om du ikke har Lokal tilkobling i nettverkssteder tyder det på at driverene for nettverkskortet ikke er innstallert. Sjekk i enhetsbehandling og se der om du finner kortet.

Lenke til kommentar
På enhetsbehandling finner jeg bare 1394-kort under Nettverkskort. Det er heller ikke noe tegn til noe nettverks-relatert under Andre Enheter. :(

 

Prøvde nettopp å innstallere driveren jeg fant på MSI sine sider, men til ingen nytte.

 

Hovedkortet heter forresten "MSI K8N SLI-FI".

8132452[/snapback]

 

Har du sjekket at det ikke er deaktivert i bios?

Lenke til kommentar
På enhetsbehandling finner jeg bare 1394-kort under Nettverkskort. Det er heller ikke noe tegn til noe nettverks-relatert under Andre Enheter. :(

 

Prøvde nettopp å innstallere driveren jeg fant på MSI sine sider, men til ingen nytte.

 

Hovedkortet heter forresten "MSI K8N SLI-FI".

8132452[/snapback]

 

Har du sjekket at det ikke er deaktivert i bios?

8132609[/snapback]

Sjekka nettopp. Ikke deaktivert.

Lenke til kommentar

Da må du finne ut hva slags nettverkskort du har.

 

Se i papirene som fulgte med maskinen.

 

Sjekk om du har en recovery-cd med drivere til maskinen.

 

Se på C- hardisken om du finner en mappe med drivere, i "Documents and settings" kanskje.

 

Evt. ringe forhandler. Enten får du driver av han, eller han forteller deg hva slags nettverkskort det er.

 

Lån en pc med internet og gå inn på siden til leverandøren og last ned driver. Brenn ut på cd, ta med hjem og installer.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...