Gå til innhold

Kornete utskrift på Pixma MP 500


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Har egentlig ikke noen løsning på problemet ditt enn som en annen sa at du bør gå over kvalitets-instillingene dine og kanskje ta vedlikehold på printeren (ikke med skurefilla, men med vedlikeholdsverktøyet i programvaren).

Men om jeg får lov til å låne tråden din litt, fremfor å starte en ny :whistle: så lurte jeg egentlig på om din eller andres MP500 printer bruker den tynne svarte blekktanken (CLI-8BK, helt til venstre i "tank-kurven")? Jeg må bytte svart blekktank, den brede PGI-5BK, men den tynne er jo helt full, hvorfor bruker ikke skriveren den da? Ikke engang med utskrift i svart hvitt vil den bruke den. Er det en slags fototank det kanskje. Er vel svart pigment blekk, men det sier ikke meg stort :roll:

Edit: Nei, det var den brede PGI-5BK som var pigment...

Endret av CannibalCorpse
Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...
Har egentlig ikke noen løsning på problemet ditt enn som en annen sa at du bør gå over kvalitets-instillingene dine og kanskje ta vedlikehold på printeren (ikke med skurefilla, men med vedlikeholdsverktøyet i programvaren).

Men om jeg får lov til å låne tråden din litt, fremfor å starte en ny :whistle: så lurte jeg egentlig på om din eller andres MP500 printer bruker den tynne svarte blekktanken (CLI-8BK, helt til venstre i "tank-kurven")? Jeg må bytte svart blekktank, den brede PGI-5BK, men den tynne er jo helt full, hvorfor bruker ikke skriveren den da? Ikke engang med utskrift i svart hvitt vil den bruke den. Er det en slags fototank det kanskje. Er vel svart pigment blekk, men det sier ikke meg stort :roll:

Edit: Nei, det var den brede PGI-5BK som var pigment...

Fant du noe savr på det? Dett lurer jeg å på? :hmm:

Å en ting til,er Canon Pixma MP500 en nok skriver til å skrive ut bilder selv... Har skrevet ut bilder på den og er fornøyd jeg, men de bildenen var tatt med et konpaktkamera, blir det anderledes med et speilrefleks....? :blush:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Du har et kamera som er stilt inn på liten oppløsning. For å lage større prints må oppløsningen settes til maks. Det er mulig at du har et 6mp kamera, men du kan sette ned kvaliteten helt til VGA. Sjekk hva kamera står innstilt på, for det kan være synderen

 

Edit: Leste ikke posten nøye nok. Det er selvfølgelig et spørsmål om støy i mørke partier grunnet for høy iso og undereksponering. Begge deler fører til korn og støy i mørke partier. Dvs høy iso sørger for støy over hele bildet, mens undereksponering mest av alt gir støy til de mørke partiene. Sørg for å låse iso til 100, og finn ut hvordan du kan ta litt lysere bilder der de blir for mørke.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...