Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med nettet på lan.


Anbefalte innlegg

Hei.

En kamerat av meg som sitter på lan får ikke nett. Jeg har prøvd og hjelpe til pr. telefon, men til ingen nytte.

Vi har prøvd følgende:

-Bak maskinen der man kobler til Nettverkskabelen, lyste det ikke. Jeg fikk han til å koble internetten direkte inn i maskinen, da lyste det, men virket fortsatt ikke.

-Så restartet han PCn.

-Så gikk han inn på Nettverkstilkoblinger, og der var det bare en tilkobling, nemlig Lokal Tilkobling 2(Noe som er litt rart). Vi reparerte denne. Fortsatt ingen internett å se.

-Deretter deaktiverte vi Lokal Tilkobling 2, og aktiverte igjen.

 

Vet ikke om dette har noe å si, men det lyser kun på det grønne lyset bak på maskinen, ikke det oransje.

 

Beklager om det er litt manglende informasjon, men er ikke selv på lanet.

På forhånd, takk!

 

EDIT : La til litt mer info, og endret noen leifer.

Endret av Ols111
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med "Internettkabelen" regner eg med du meiner nettverk kabel.

 

Prøv å gå inn på kontrollpanel --> Nettverkstilkoblinger --> Helt til venstre skal det stå noe om å sette opp eit "hjemmenettverk" klikk på denne og fyll veivisare, marker det som stemmer for deres oppsett. Visst det forsatt ikkje er internett prøv og resette maskinen.

 

Visst ikkje lysa på nettverkskortet er som det skal kan det vere ein ide å skifte kabel, eller port på ruter. Kan no og hende at nettverkskortet er gåent.

 

Visst ikkje kan du gå inn på den lokale tilkobligen og sjå statusen, (der du trykte reparer tilkobling) Under "Generelt" skal det stå at den er tilkoblet og du skal sjå at den har sendt og mottatt data, visst den kun har sendt data og ikkje mottatt er det ei sperring som ligger inne i ruteren, det vil du og sjå under "støtte" der skal det stå adressetype, (vanligvis: "Tilordnet av DHCP") Ip adresse, nettverksmaske og standar gateway. Dei tre siste skal har ein IP adresse bak seg. Visst dei ikkje har det kan det vere noe med ruteren og/eller ein brannmur.

Lenke til kommentar

Hvis du mener alt er riktig koblet og du har kjørt veiviseren for lokalt hjemmenettverk så kan du prøve følgende: Start-> kjør-> skriv: CMD -> enter.

Der markøren blinker skriv: ipconfig /release, og trykker enter. Du får muligens varsel på at en nettverkskabel er koblet i fra. Helt normalt.

 

Skriv deretter: ipconfig /renew, og trykk enter.

 

Prøv internet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...