Gå til innhold

Oppgradering av cpu


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
det spørs mye om hvordan resten av systemet ditt er. hvis du f.eks har ett veldig bra grafikkort og ram så vil du merke en god ytelsesendring. med dårligere utstyr så vil nok ikke effekten være så stor.

8123779[/snapback]

 

Takk for svar, jeg har 2 gb ram + et Nvidia delt skjermkort på 512mb som tar 256mb fra rammen.

 

Med en oppgradering til athlon x2, tror du det ville gått med feks oblivion sånn passe knirkefritt da? :) (oblivion var bare som rn målestokk..) :)

Lenke til kommentar

Ville undersøkt hvilket skjermkort du har! Skjermkort med "hyper memory" ol er ofte ganske ubrukelig i spill. Sa har det lite å si hvilken CPU du har.

 

Du kan finne det ut ved å bruke Everest eller f.eks SIW.

 

Usikker på forskjell i ytelse mellom Semperon 3400 og X2-3800 i enkelttråds applikasjoner, men det er betydelig mer total CPU kraft ved multitasking.

Vi snakker vel om et AM2 system?

Lenke til kommentar
Ville undersøkt hvilket skjermkort du har! Skjermkort med "hyper memory" ol er ofte ganske ubrukelig i spill. Sa har det lite å si hvilken CPU du har.

 

Du kan finne det ut ved å bruke Everest eller f.eks SIW.

 

Usikker på forskjell i ytelse mellom Semperon 3400 og X2-3800 i enkelttråds applikasjoner, men det er betydelig mer total CPU kraft ved multitasking.

Vi snakker vel om et AM2 system?

8123885[/snapback]

 

Har Nvidia GeForce 6150 LE, og jeg må nesten spørre hva du mener med AM2 system :) ?? Jeg vet ikke om denne linken kan hjelpe kanskje: http://support.packardbell.com/se/item/ind...&ppn=PB34313691

 

 

Takk for svar :)

 

Edit: fant ut av det var sånn AM2 system

Endret av Cleon
Lenke til kommentar

Du vil absolutt ha mest utbytte av å bytte skjermkort. Særlig siden du ønsker bedre spillytelse. (Asus sine sider er ekstremt trege) Virker som et eller annet OEM kort da det ikke er mulig å finne det hos Asus. Skal støtte de fleste PCI-E kortene, men ville begrenset meg litt da strømforsyningen neppe er av den "beste" sorten.

 

Et skjermkort ala 7900GT/se etter brukt til rundt 1000 kr burde hjelpe mye.

Lenke til kommentar
Du vil absolutt ha mest utbytte av å bytte skjermkort. Særlig siden du ønsker bedre spillytelse. (Asus sine sider er ekstremt trege) Virker som et eller annet OEM kort da det ikke er mulig å finne det hos Asus. Skal støtte de fleste PCI-E kortene, men ville begrenset meg litt da strømforsyningen neppe er av den "beste" sorten.

 

Et skjermkort ala 7900GT/se etter brukt til rundt 1000 kr burde hjelpe mye.

8124063[/snapback]

 

Jeg er litt noob på sånne ting men hva mener du med :

"(Asus sine sider er ekstremt trege) Virker som et eller annet OEM kort da er det ikke mulig å finne det hos Asus. Skal støtte PCI-E kortene, men ville begrenset meg litt da strømforsyningen neppe "beste" sorten." ??

 

:hmm::)

Lenke til kommentar

Kommenterte at det tok lang tid å navigere sidene til Asus/trege sider.

 

OEM=Original Equipment Manufacturer, med det mener jeg at det er et kort som ikke er beregnet for forbrukermarkedet/Retail direkte, men snarere for PC produsenter som f.eks PB.

 

Det er en PCI-E 16x slot på kortet. Noe som betyr at du kan oppgradere grafikken med et PCI-E skjermkort. Noe som vil gi deg betydelig bedre ytelse i spill. Du kan se på bildet på siden du lenket til og sammenligne med din datamaskin. Har du en ledig PCI-E slot? Regner da sterkt med det.

 

Ferdig PCr bruker ikke å være laget med "større" strømforsyning enn det som trenges for å drive systemet. Det er derfor ikke lurt å satse på de mest effektkrevende skjermkortene.

 

Håper det hjalp! Bare å spørre. Er kanskje greit å sende en mail til support og spørre om evt oppgradering. Ser sidene deres bare omtaler minne oppgraderinger.

 

(En oppgradering av CPU skader vel heller ikke.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...