Svish Skrevet 10. mars 2007 Skrevet 10. mars 2007 noen som har noen gode eksempler på det? jeg har enda ikke klart å finne ut hva den egentlig er til. hvordan kan jeg bruke den liksom? hva gjør den? noen kule eksempler? (dette er altså i css dersom noen lurte)
CruellaDeVille Skrevet 10. mars 2007 Skrevet 10. mars 2007 noen som har noen gode eksempler på det? jeg har enda ikke klart å finne ut hva den egentlig er til. hvordan kan jeg bruke den liksom? hva gjør den? noen kule eksempler? (dette er altså i css dersom noen lurte) 8121861[/snapback] Slik jeg har forstått bruk av inherit i css klarer jeg bare å beskrive med et eksempel. La oss si du har en div content som etterfølges av en h1 og en hel haug med p'er. På content har du margin:2em og padding 3px. Hvis du på h1 setter margin:inherit vil h1 få margin:2em og padding:3px sånn uten videre. Og endrer du content til å ha margin:200px så får jammen h1 margin 300px også. Litt magisk - og med forbehold om at jeg har misforstått hele konseptet.
Runar Skrevet 10. mars 2007 Skrevet 10. mars 2007 Så inherit gjør at elementet arver egenskapene til moderelementet/elementet før? PS: CruellaDeVille, ikke quote trådstarters post når du har første svar.
haugsand Skrevet 10. mars 2007 Skrevet 10. mars 2007 Runar: Det stemmer. Jeg kan huske å ha brukt det én gang, da jeg ville at lenker skulle ha samme tekstfarge som moderavsnittet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå