Gå til innhold

Spill pc skal kjøpes


Anbefalte innlegg

CPU: Intel Core 2 Extreme X6800 2.93GHz Socket LGA775, 4MB, BOXED

 

MotherBoard: Asus Striker Extreme, nForce-680i SLI, Socket-775, 2xGbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16

 

Ram: Corsair TWIN2X 8500C5 DDR2, 2048MB CL5, Kit w/two 1GB Dimm's, E.P.P Technology

 

GPU: Asus GeForce 8800GTX 768MB, "Aqua Tank" PCI-Express, GDDR3, HDCP, 630MHZ

 

Hard-Drive: 2x Seagate Barracuda 7200.10 750GB IDE ATA/100 16MB 7200RPM

 

PSU: Tagan TurboJet 1100W, Dual 80mm Vifte, 6xSATA, 4xPCI-E, ATX/EPS, 20/24pin

 

SoundCard: Creative SB X-Fi Platinum - Fatal1ty FPS PCI,64MB,EAX Advanced HD 5.0,Front Panel

 

WaterCooling: Zalman Reserator 2, Socket 478/775/754/939/940

 

Dette er hva min fetter har bestemt seg for..Noe han bør bytte ut eller ser det greit ut??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva i all..? Ser ut som et ubalansert oppsett spør du meg.

 

1. Kjøp billigere CPU og overklokk i steden (6600? Jeg personlig ville gått for 4300..). Intel er å foretrekke, ja.

2. Kjøp et hovedkort som har fått bra i tester, men ikke koster mye bare for å koste mye..

3. 4 GB ram... 2x GEIL 2GB brikker, de oransje er gode.. pass på å tilpasse minnet til hastigheten CPU kommer til å gå på.

4. Kjøp 2x Raptor hvis man skal ha hastighet. Ikke bruk penger på 750 GB, man får billigere GB pr. penge med lavere (300 er vel billigst nå?) og man får flere harddisker som er økt sikkerhet, økt ytelse hvis man vet hva man gjør, med kun litt ekstra støy og varme.

5. 1100W?!? Good god mann.. Tviler sterkt på at det trengs. 700 - 800 W er nok.

6. Trenger han verdens mest overpriset lydkort? Ser han har lyst på den X-Ram greiene, men man får det med en billigere modell.. tilkoblingssentralen foran er også sterkt overvurdert hvis du ikke er proff lydmann.

 

Resten er greit. ;)

 

Kabinett han kjører forresten?

Endret av coRnflEks
Lenke til kommentar

Hva slags skjerm skal fetteren din ha? Det er ganske viktig, 8800gtx i SLI er nok overkill med mindre man skal kjøre maks oppløsning på en 30" ellerno.. altså 2560xxxx..

 

Veldig enig i at det er mange tusen å spare på bla E6600 istedet, en Mist 600W/Corsair 620W for eksempel og Asus P5N32 SLI hovedkort.

Endret av fflex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

skal en først bruke så mye på en cpu ville jeg heller tatt den helt ut og gått for quad core, x6800 er lite vits i,

 

Men skal det være dual-core ville jeg ha valgt e6600, spesielt med tanke på et en e6600 uten større problemer skal nå 3Ghz+ med en ny kjøler. Og når en har vannkjøling så er vel 3,2Ghz oppnåelig uten større anstrengelser.

 

En kan ta et billigere hovedkort, p5n32-e sli, er bortimot det samme hovedkortet, men uten all den fancy bling-blingen.

 

En velger et annet 8800gtx, 6k for et sånt skjermkort er alt for mye. Velg det aller billigste du kommer over, alt som skiller de kortene er uansett klistremerket på

kjøleren og muligens også fargen på kretskortet ;) Med andre ord, ikke noe som er verdt og betale ekstra for.

 

Han kan trygt gå ned på på psuen, 1,1KW er overkill for et sånt oppsett, 600W av godt merke skulle holde i massevis (mist 600w er et godt forslag her)

 

velg heller 5x320gb harddisker, han får 100gb ekstra

(1,6TB for 5x320 mot 1,5TB for 2x750) og han sparer rundt 500 kroner.

 

rammen kan han godt gå ned på, 2gb 800Mhz ram er nok den oransje geil rammen nevnt tidligere er fin, gjerne 4gb hvis han har OS som støtter det (64bit xp eller 64bit vista)

 

Lydkortet ser ok ut

(selvom jeg aldri ville valgt det på grunn av den

"fatal1ty" logoen, æsj sånt oser fjortiss...)

 

vannkjølingen ser grei ut, men jeg ville heller sett på de mist settene en får hos microplex.no

 

 

Dessuten ville jeg ha ventet til og kjøpe dette til etter påske, da skal etter sigende C2D prisene synke...

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...