Gå til innhold

Giro Nine 9 MX skihjelm. Erfaringer ?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

 

Har lurt litt på å kjøpe meg hjelm nå. Og, sett litt på Giro sin Nine 9 MX hjelm, med skygge.

 

 

Syns den ser fet ut, men lurer på om pengene opp til modellen over, Giro G10 MX er verdt det. Det er snakk om 1000,- mer.

 

 

I tilleg, noen som har noen bilder Giro Nine 9 MX? Ikke modell bilder fra google eller noe. Vil se den "IRL"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte G10MX i alle fall, jeg er veldig godt fornøyd.

Men jeg fikk den dog til innbrudspris, ca 900kr.

 

Men nå som den koster en tusing mer så vil jeg nok si at 9'ern holder mer enn nok.

 

Vil anbefale deg 9MX, selvom jeg selv har G10, vil ikke si det er verdt en tusing.

Lenke til kommentar

Nja, nå har jeg ikke prøvd 9'ern, men 10'ern tåler i alle fall en god del, og jeg får plass til hodetelefonene mine under den. Valget var lett for meg, ettersom hjelm størrelsen jeg bruker er bruker XXL, og det var vistnok bare G10MX man fikk i den størrelsen.

 

Men hvis du virkelig vil legge litt penger i hjelm, så går du for G10MX, liker den meget godt, og den er i alle fall blitt en stor hit her jeg bor.

Lenke til kommentar

Kjører med 9MX sjøl, må si det er den beste hjelmen jeg har prøvd noen gang. Den er veldig lett, sitter meget godt på hodet, og er verken for varm eller for kald. Mange sier at den ikke tåler og div, men det er begrensa hvor mange ganger du kjører huet i bakken også, er det ikke?

Lenke til kommentar

Mener ikke att en lander på hode hver gang, men tryna en gang i litt kram snø å da knakk skyggen. Knakk også en anna gang jeg landa å seila jeg nedover på sida så tok skyggen nedi da jeg sklei å da knakk den igjen. Tåler heller ikke så mye støtt, mista den ned fra bordet en gang å da sprakk det tynne skallet uttapå.. altså litt sånn bør vel en hjelm tåle? fikk riktignok ny hjelm, og etter 2 gangen fikk jeg en bra deal på en annen hjelm istedet, og det ble da en sweet som jeg har hatt i 2 år uten problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...