Gå til innhold

Nytt hovedkort, Pentium 4 3,20Hz


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal bygge en ny pc, og jeg skal ha et nytt hovedkort. Tingen er at jeg allerede har en brukbar prosessor ; Intel Pentium 4 CPU 3,20 GHZ. Så jeg lurer på hva det er jeg må passe på når det kommer til hovedkortet slik at prosessoren passer. Jeg er veldig ny på dette, så må ha litt forklaring =)

 

Mvh Dotish

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
viss det er til sokkel 775 så er det vell så og si ett fett hva du velger...

Tror nok 99.9% støtter den cpu'n...

8101594[/snapback]

Men er det derimot en Socket 478 så blir det ikke lett, da er nok bruktmarkedet eneste mulighet......

8101914[/snapback]

 

Det ligger fremdeles fire forskjellige s-478 kort i prisguiden. Så nytt kan oppdrives.

Lenke til kommentar

Ja takk jeg tok faktisk å googla det litt =) Men nå åpna jeg pc'en her for å sjekke prosessoren, og det viser seg at dell har vært så hyggelig å bare kline den rett på hovedkortet ikke på en socket, så da er vel den ideen ganske fortapt.

 

Ellers takk for hjelp folkens!

Endret av Dotish
Lenke til kommentar

Det ligger fremdeles fire forskjellige s-478 kort i prisguiden. Så nytt kan oppdrives.

8102238[/snapback]

 

Joda, men det er bare i prisguiden, det står att MPX har de to Asuskortene på lager, men MPX har kutta ut socket 478 for ei god stund siden, sjekk selv.

 

De to andre kortene er Tyan kort til over 2000 kroner - ikke verdens smarteste kjøp for en vanlig sluttbruker.

 

Men nå har vi vel ikke fått svar på hva slags socket han har på p4'en sin enda?

Lenke til kommentar
Ja takk jeg tok faktisk å googla det litt =) Men nå åpna jeg pc'en her for å sjekke prosessoren, og det viser seg at dell har vært så hyggelig å bare kline den rett på hovedkortet ikke på en socket, så da er vel den ideen ganske fortapt.

 

Ellers takk for hjelp folkens!

8103221[/snapback]

 

Nå har jeg ikke sett alle Dell pcer innvendig, men jeg kan aldri huske å ha sett en stasjonær Dell P4 som ikke har hatt en socket 478 eller 775..... Eller en socket 423 da hvis det er av de første urgamle P4'ene (men det er jo en 3.2ghz, så da er det utelukket...)

 

Sikker på det ikke er Northbridge chip'en du har sett?

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar
Når MPX har socket A hker fremdeles så ser jeg ingen grunn til at de ikke skal ha 478... LOL.

Tåpelig av mpx...

8103491[/snapback]

 

Er vel såpass enkelt at det ikke produseres nye 478 kort mens nye Socket A fremdeles er å få tak i vil jeg tro.

Eller at de rett og slett sitter igjen med socket A kort på lager.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar
Joda, men det er bare i prisguiden, det står att MPX har de to Asuskortene på lager, men MPX har kutta ut socket 478 for ei god stund siden, sjekk selv.

 

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=41623

 

:whistle:

 

og hvis man f.eks. googler litt:

 

http://www.datakompaniet.no/shop.php?k=131...&grp=33-119-126

 

http://www.advance.no/PartDetail.aspx?q=p:...394;b:1039;pl:1

 

:whistle:

Endret av tigerdip
Lenke til kommentar
Hei.

Jeg skal bygge en ny pc, og jeg skal ha et nytt hovedkort. Tingen er at jeg allerede har en brukbar prosessor ; Intel Pentium 4 CPU 3,20 GHZ. Så jeg lurer på hva det er jeg må passe på når det kommer til hovedkortet slik at prosessoren passer. Jeg er veldig ny på dette, så må ha litt forklaring =)

 

Mvh Dotish

8101417[/snapback]

Last ned Cpu-Z på Dell- maskina di, der står det hvilken prosessor du har.

Lenke til kommentar

Kom på at jeg hadde et program som heter Everest ultimate edition. Står her : Cpu type : Intell pentium 4 540, 3200 MHz (16 x 200)

Prosessor alias : Prescott (10 poeng til tigerdip)

Instruksjonssett : x86, MMX, SSE, SSE2, SSE3

 

Pakketype: 775 Contact LGA

Pakkestørrelse: 3,75 x 3,75

 

Jaha daså :hmm::p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...