Gå til innhold

Da ble det Pentax K10D


Anbefalte innlegg

Da ble det Pentax K10D :p Med kit på 18-55 og 55-200 (selv om jeg ikke fikk tele nå, så kommer den til butikken snart) Prøver med billiglinser først, så får vi se hvor flink jeg blir etterhvert. Da vet jeg nok mer om behov også.

 

Spørsmål nr.1

 

Jeg finner jeg ut om software er oppdatert eller ikke? Har lest i manual på svensk, men ser ikke noe der om versjon?

 

2. Kjøpte Lexar Premium 2GB minnekort, håper det er raskt nok, der er jeg blank og måtte bestemme meg i en fei.

 

3. Bør man bruke Pentax software, eller er det bedre å holde seg til Adobe(hvis jeg får lært meg det) Har kjøpt boka til Magnar Fjørtoft om digital foto, mye å lese fremover, og masse og trykke på. Prøve å feile :hmm:

 

Trenger sikkert mer hjelp etter hvert, så håper noen får meg i gang :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da ble det Pentax K10D :p  Med kit på 18-55 og 55-200 (selv om jeg ikke fikk tele nå, så kommer den til butikken snart) Prøver med billiglinser først, så får vi se hvor flink jeg blir etterhvert. Da vet jeg nok mer om behov også.

 

Spørsmål nr.1

 

Jeg finner jeg ut om software er oppdatert eller ikke? Har lest i manual på svensk, men ser ikke noe der om versjon?

 

2. Kjøpte Lexar Premium 2GB minnekort, håper det er raskt nok, der er jeg blank og måtte bestemme meg i en fei.

 

3. Bør man bruke Pentax software, eller er det bedre å holde seg til Adobe(hvis jeg får lært meg det) Har kjøpt boka til Magnar Fjørtoft om digital foto, mye å lese fremover, og masse og trykke på. Prøve å feile :hmm:

 

Trenger sikkert mer hjelp etter hvert, så håper noen får meg i gang :D

8100054[/snapback]

 

1. Hold MENY-knappen inne mens du skrur på kameraet.

 

3. Jeg er lite fornøyd med Pentax sin programvare, men den er jo gratis. Adobe Photoshop Elements er et langt bedre alternativ.

Lenke til kommentar

Gratulerer! Sjefskamera, jeg skulle holdt meg til Pentax jeg og.

 

Dog så er prioriteringen rar, du skimper på optikken men velger det dyreste Pentax huset. Det blir jo ikke engang en særlig gunstig investering da DSLR holder seg elendig i verdi? Noe sier meg dog at du blir hooked, som så mange andre her- lukter høye utgifter i fremtiden :)

 

Jeg venter i spenning på at alle K10D eierne her snart får lagt ut bildene sine!!

Lenke til kommentar
Gratulerer! Sjefskamera, jeg skulle holdt meg til Pentax jeg og.

 

Dog så er prioriteringen rar, du skimper på optikken men velger det dyreste Pentax huset. Det blir jo ikke engang en særlig gunstig investering da DSLR holder seg elendig i verdi? Noe sier meg dog at du blir hooked, som så mange andre her- lukter høye utgifter i fremtiden :)

 

8100502[/snapback]

 

Egentlig så skimper jeg ikke på optikken ;) , men det var det eneste jeg kunne få nå :blush:

 

Da jeg heller ikke vet hva jeg trenger fremover, så er det jo ett sted å begynne, når optikken er billig nok. En 55-200 til litt under 2000,- er vel ikke så galt. Ville så klart gjerne hatt de nye fine objektivene, men de første kommer jo kanskje i april, så her må jeg vite hva jeg trenger. Lære å bruke kameraet osv. Fra begynnelsen så står det nok ikke på optikken, men på meg :(

Lenke til kommentar
Gratulerer! Sjefskamera, jeg skulle holdt meg til Pentax jeg og.

 

Dog så er prioriteringen rar, du skimper på optikken men velger det dyreste Pentax huset. Det blir jo ikke engang en særlig gunstig investering da DSLR holder seg elendig i verdi? Noe sier meg dog at du blir hooked, som så mange andre her- lukter høye utgifter i fremtiden :)

 

8100502[/snapback]

 

Egentlig så skimper jeg ikke på optikken ;) , men det var det eneste jeg kunne få nå :blush:

 

Da jeg heller ikke vet hva jeg trenger fremover, så er det jo ett sted å begynne, når optikken er billig nok. En 55-200 til litt under 2000,- er vel ikke så galt. Ville så klart gjerne hatt de nye fine objektivene, men de første kommer jo kanskje i april, så her må jeg vite hva jeg trenger. Lære å bruke kameraet osv. Fra begynnelsen så står det nok ikke på optikken, men på meg :(

8101245[/snapback]

 

Helt klart fornuftig. Det finnes nok eksempler på folk som svir av mye penger på utstyr som blir lite brukt. Og optikk med moderat lysstyrke har en _stor_ fordel fremfor lyssterk optikk og det er størrelse og vekt. Det nytter ikke med et stort og tungt objektiv som blir stående igjen hjemme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...