Gå til innhold

Hvordan øke testosteron nivå?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.westonaprice.org/men/vitaminabodybuilding.html

 

Les denne, så er det bare å sette seg inn i vit a- og d- toksikasjon, som det også finnes artikler om på den siden.

 

Litt av det viktigste:

 

"The most compelling study is one that assigned 102 teenage boys with short stature and delayed puberty into four groups: a control, a testosterone-supplemented group, a vitamin A- and iron-supplemented group, and a group that received both testosterone and the nutritional supplementation. All treatments were effective in inducing growth and puberty, whereas the control group did not gain weight or begin puberty in the same period of time. What is most amazing is that the degree of growth acceleration was similar in the testosterone-treated group and the vitamin A-treated group. Pubertal onset occurred in 9-12 months in the testosterone group, and by 12 months in the vitamin-A group.4

 

This study suggests two things. The first is that the growth problems these boys experienced could have been avoided if their parents only had known the importance of serving a meal with liver on a weekly basis, as liver is very rich in both vitamin A and iron. The second is that, with equivalent hard work and dedication, athletes and body builders may be able to achieve similar results from their training by taking high-vitamin cod liver oil and eating foods rich in vitamin A on a regular basis as others receive from the common practice of supplementing with testosterone precursors."

Lenke til kommentar
Hva synes f.eks. Hyrlen og andre "eksperter" om dette produktet? http://www.proteinfabrikken.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3644

8153462[/snapback]

Det er egentlig ganske enkelt, se hva produktene inneholder og hva som er virke stoffer.

I dette tilfelle, spis egg :)

8154428[/snapback]

Nå er dette da konsentrerte mengder av det aktuelle virkestoffet. Jeg har ingen kjennskap til dette, å har vel egentlig aldri hørt noen skikkelige tilbakemeldinger på dette. Men Kreatin var jo også nytt på markedet en gang ;)

Lenke til kommentar
Mener og huske at jevn trening av framside og bakside av lår øker testo produseringen ;)

 

 

Hvis ikke finnes det jo ulovlige alternativer, men det er ikke å anbefale =)

 

 

Mvh: Pera

8196822[/snapback]

Det ulovelige øker som regel ikke testoproduksjonen, men tilfører kunstig testo.

 

Hard trening generelt øker testoproduksjonen så lenge kroppen har alle næringstoffer den trenger.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
Ok, nei for det er jo faktisk veldig viktig med mye testosteron når man trener  mye!

hvordan merker man om man ikke har nok?

 

Innlegget mitt kom ikke akkurat der jeg mente å ha det, men jeg får prøve å svare på både hvordan man merker lavt testosteron-nivå og lavt sink-nivå her.

 

Typiske symptomer ved lavt testosteron-nivå er giddesløshet og likegyldighet først og fremst. Du mister gløden og ståpåviljen. Kan sammenliknes litt med ME, men er jo ikke så drastisk. Det er i alle fall klare symptomer. Slapphet blir litt feil å si, men det er jo det også. Det går mest på psyken.

 

Lavt testosteron-nivå kan man lett påføre seg selv, og det har klart noe med mannens behov og vaner, som man ikke trenger å legge ut om her. Tror de fleste forstår. Det er vanligvis forbigående, men kommer man ikke ut av det, uten å skjønne årsaken, bør man kanskje søke hjelp.

 

Lavt sink-nivå merker man ofte med kviseutbrudd, spesielt i ansiktet, men også andre steder på kroppen. Lavt sink-nivå har nok sammenheng med testosteron-nivået, og hører ofte sammen.

 

Sink-nivået kan man jo enkelt øke med å tilføre kroppen sink-preparater, men det er viktig å tilføre disse jevnt over tid, og ikke prøve å "sjokkbehandle" seg. Følg anbefalte doser, men ta det over tid.

 

Testosteron-nivået er det imidlertid vanskelig, for ikke å si umulig, å øke på en enkel måte. Fysisk aktivitet er i alle fall viktig, men jeg kjenner ingen preparater som kan gjøre underverker. Har noen erfaringer, er det veldig interessant.

Endret av Wizard of Excalibur
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Innlegget mitt kom ikke akkurat der jeg mente å ha det, men jeg får prøve å svare på både hvordan man merker lavt testosteron-nivå og lavt sink-nivå her.

 

Typiske symptomer ved lavt testosteron-nivå er giddesløshet og likegyldighet først og fremst. Du mister gløden og ståpåviljen. Kan sammenliknes litt med ME, men er jo ikke så drastisk. Det er i alle fall klare symptomer. Slapphet blir litt feil å si, men det er jo det også. Det går mest på psyken.

 

Lavt testosteron-nivå kan man lett påføre seg selv, og det har klart noe med mannens behov og vaner, som man ikke trenger å legge ut om her. Tror de fleste forstår. Det er vanligvis forbigående, men kommer man ikke ut av det, uten å skjønne årsaken, bør man kanskje søke hjelp.

 

Lavt sink-nivå merker man ofte med kviseutbrudd, spesielt i ansiktet, men også andre steder på kroppen. Lavt sink-nivå har nok sammenheng med testosteron-nivået, og hører ofte sammen.

 

Sink-nivået kan man jo enkelt øke med å tilføre kroppen sink-preparater, men det er viktig å tilføre disse jevnt over tid, og ikke prøve å "sjokkbehandle" seg. Følg anbefalte doser, men ta det over tid.

 

Testosteron-nivået er det imidlertid vanskelig, for ikke å si umulig, å øke på en enkel måte. Fysisk aktivitet er i alle fall viktig, men jeg kjenner ingen preparater som kan gjøre underverker. Har noen erfaringer, er det veldig interessant.

 

Takk for et informativt og velskrevet innlegg. Nå skal jeg teste sink mot kvisene mine, dersom det hjelper så er det helt rått. Gjorde litt research på nettet og det har fungert for mange. Har hatt kviser i 10 år nå, så begynner å bli litt lei.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Innlegget mitt kom ikke akkurat der jeg mente å ha det, men jeg får prøve å svare på både hvordan man merker lavt testosteron-nivå og lavt sink-nivå her.

 

Typiske symptomer ved lavt testosteron-nivå er giddesløshet og likegyldighet først og fremst. Du mister gløden og ståpåviljen. Kan sammenliknes litt med ME, men er jo ikke så drastisk. Det er i alle fall klare symptomer. Slapphet blir litt feil å si, men det er jo det også. Det går mest på psyken.

 

Lavt testosteron-nivå kan man lett påføre seg selv, og det har klart noe med mannens behov og vaner, som man ikke trenger å legge ut om her. Tror de fleste forstår. Det er vanligvis forbigående, men kommer man ikke ut av det, uten å skjønne årsaken, bør man kanskje søke hjelp.

 

Lavt sink-nivå merker man ofte med kviseutbrudd, spesielt i ansiktet, men også andre steder på kroppen. Lavt sink-nivå har nok sammenheng med testosteron-nivået, og hører ofte sammen.

 

Sink-nivået kan man jo enkelt øke med å tilføre kroppen sink-preparater, men det er viktig å tilføre disse jevnt over tid, og ikke prøve å "sjokkbehandle" seg. Følg anbefalte doser, men ta det over tid.

 

Testosteron-nivået er det imidlertid vanskelig, for ikke å si umulig, å øke på en enkel måte. Fysisk aktivitet er i alle fall viktig, men jeg kjenner ingen preparater som kan gjøre underverker. Har noen erfaringer, er det veldig interessant.

 

Takk for et informativt og velskrevet innlegg. Nå skal jeg teste sink mot kvisene mine, dersom det hjelper så er det helt rått. Gjorde litt research på nettet og det har fungert for mange. Har hatt kviser i 10 år nå, så begynner å bli litt lei.

 

Flott innlegg. Hvor kan man få tak i Sink-preparater? Og hva anbefales?

Lenke til kommentar

 

 

Typiske symptomer ved lavt testosteron-nivå er giddesløshet og likegyldighet først og fremst. Du mister gløden og ståpåviljen. Kan sammenliknes litt med ME, men er jo ikke så drastisk. Det er i alle fall klare symptomer. Slapphet blir litt feil å si, men det er jo det også. Det går mest på psyken.

 

Lavt testosteron-nivå kan man lett påføre seg selv, og det har klart noe med mannens behov og vaner, som man ikke trenger å legge ut om her. Tror de fleste forstår. Det er vanligvis forbigående, men kommer man ikke ut av det, uten å skjønne årsaken, bør man kanskje søke hjelp.

 

 

heh, for de av oss som fortsatt er i tvil :p

 

Påføre seg lavt testosteronnivå? FIkk inntrykket av hinting til onani/sex, men kan det seriøst føre til lavt nivå?

Endret av freerun
Lenke til kommentar
Flott innlegg. Hvor kan man få tak i Sink-preparater? Og hva anbefales?

 

Jeg kjøpte på apoteket, men mulig det finnes noe bedre da. Har ikke giddet å sjekke om den sinkformen som er i pakken er optimal, men det var dyrt. 120 kr for 100 tabletter med 30 mg sink og 200 mg C-vitamin. De hadde ikke annet, så jeg kjøpte det.

 

Jeg synes det later til å virke. Men har sluttet med alt av kunstige søtningsstoffer også, så det er nok med å bidra. Kastet dunken med 90+ banan i går, pga slemme søtningsmidler.

Endret av de la Mancha
Lenke til kommentar
Flott innlegg. Hvor kan man få tak i Sink-preparater? Og hva anbefales?

 

Jeg kjøpte på apoteket, men mulig det finnes noe bedre da. Har ikke giddet å sjekke om den sinkformen som er i pakken er optimal, men det var dyrt. 120 kr for 100 tabletter med 30 mg sink og 200 mg C-vitamin. De hadde ikke annet, så jeg kjøpte det.

 

Jeg synes det later til å virke. Men har sluttet med alt av kunstige søtningsstoffer også, så det er nok med å bidra. Kastet dunken med 90+ banan i går, pga slemme søtningsmidler.

 

Tusen takk for tipset. Jeg er serdeles plaget av kviser nå i voksen alder, så jeg gleder meg til å prøve dette :) Jeg trener mye i tilegg, så sink kommer uansett veldig godt med. Hva mener du med kunstig søtningsstoffer? Aspertam og slik som finnes i sukkerfri brus?

Lenke til kommentar
Tusen takk for tipset. Jeg er serdeles plaget av kviser nå i voksen alder, så jeg gleder meg til å prøve dette :) Jeg trener mye i tilegg, så sink kommer uansett veldig godt med. Hva mener du med kunstig søtningsstoffer? Aspertam og slik som finnes i sukkerfri brus?

 

 

Bare hyggelig. Og ja, det stemmer. Jeg ønsker å kutte ut kunstige søtningsstoffer fra kostholdet, da de gir meg diaré. 90+ inneholder sakkarin og cyklamat.

Endret av de la Mancha
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...