Gå til innhold

Kjøpt Sigma 10-20mm!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Etter mye om og men og grubling så benyttet jeg meg av tilbudet på foto video og kjøpte Sigma 10-20mm for Canon til 3350,-

 

Gøy!

 

Overraskende tungt og stødig sammenlignet med kit-objektivet og 50mm f/1.8.

 

-k

8097677[/snapback]

 

Hvor fikk du den prisen ifra?

Lenke til kommentar
Knutinh: Hvorfor valgt du denne foran Tokina 12-24 f4? Sitter oog grubler hardt på hvilke av disse to jeg skal kjøpe selv.

8100625[/snapback]

Disclaimer:

Jeg ser på meg selv som nybegynner.

 

Jeg har fra før kit-objektiv og 50mm f/1.8.

 

Hovedsaken med en vidvinkel er vel at den er... vid? Jeg fikk inntrykk fra tester at sigmaen var teknisk bra, mer eller mindre på linje med canons 10-22mm. Tokinas 12-24 ville koste meg 5500,- mot 3350,- for sigmaen. Sammen med noe mindre vidvinkel så var det vel det som tippet over.

 

For mitt bruk ser jeg ikke konstant minste blender over hele området som så viktig.

 

mvh

Knut

Lenke til kommentar

Objektivet lider veldig av ujevnheter i produksjonen, kjenner flere som har hatt 2-3 eksemplarer med varierende optisk og fokusytelse.

 

Har kjøpt ett selv og var heldig og er fornøyd.

 

Canon har jo 10-22mm som regnes for å være absolutt en av toppene i denne klassen. Koster noe mer, men er best på Canonfatning i alle fall.

Endret av Fulgu
Lenke til kommentar
Alle de nevnte her passer, og har alltid passet til Canon 30D

8123530[/snapback]

Flott. Jeg var egentlig ganske sikker på dette, men en på FredMiranda sa at hans Sigma 10-20mm ikke fungerte når han oppgraderte sin 20D til 30D, så han måtte gå over til Canon's 10-22mm, men dette var nok bare et enkelt tilfelle.

Lenke til kommentar
Alle de nevnte her passer, og har alltid passet til Canon 30D

8123530[/snapback]

Flott. Jeg var egentlig ganske sikker på dette, men en på FredMiranda sa at hans Sigma 10-20mm ikke fungerte når han oppgraderte sin 20D til 30D, så han måtte gå over til Canon's 10-22mm, men dette var nok bare et enkelt tilfelle.

8123949[/snapback]

Ja, han har nok rotet noe forferdelig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...