Gå til innhold

Aktivere Vista på nytt etter driveroppdatering?!


Anbefalte innlegg

Startet Windows Update idag og så at det fantes en oppdatert version av

"NVIDIA Corporation driver update for NVIDIA nForce4 Serial ATA Controller" driverne, så jeg lastet ned og fikk beskjed om å restarte pc'n.

 

Etter at pc'n startet på nytt "fant" den de fire harddiskene på den kontrolleren (som jeg har brukt hele tiden i Vista), og plutselig fikk jeg beskjed at jeg måtte aktivere vista på nytt innen tre dager, og her kommer problemet...

 

Når jeg prøvde å aktivere stod det at nøkkelen allerede var i bruk...

Noen som har vært borti dette?

 

Vet jeg kan ringe for å aktivere, men dette er absolutt siste utvei. Da er det nesten sånn at jeg heller går tilbake til XP :p. Skulle aktivere XP gjennom telefon en gang og da var det ikke akkurat god service. Ikke nok at fyren var surkete over et eller annet, men hjalp ikke særlig da jeg leste opp en bokstav feil i serienøkkelen og fikk svinkjeft og trusler om det ene og det andre fordi jeg "prøvde å svindle MS". :thumbdown:

 

Har Vista Business (lovlig fra MSDNAA) om det skulle ha noe å si. Trodde det bare var i OEM utgaver den surket om det var noe HW endringer.

Endret av RoutineX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

 

Opplevde nøyaktig samme problem noen uker tilbake etter installsjon av samme drivere.

Har OEM versjon og måtte ringe for å få Vista reaktivert.

Tør nå nesten ikke legge inn nye drivere.

8089981[/snapback]

Velkommen i klubben! La også inn drivere så alle diskene ble detektert på nytt.Fikk samme beskjeden.Måtte ringe Microsoft 2 ganger , første gangen fikk jeg ikke reaktivert , andre gangen gikk det bedre med en engelsktalende dame.

Sendte klagebrev til Microsoft , fikk til svar att de skjønte min frustrasjon og skulle se på problemet og eventuelt forandre på det i en senere oppdatering.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg prøvde bevist på avinstallere alt som hadde med nettverkskort, og fjernet en del av *.sys filene fra system32.

 

Som forventet ble krav om 3 dagers aktivering kommet fram.

 

Fra recovery consol, utførte systemgjenoppretting. Valgte tidspunkt med god margin.

Kravet var ikke der lenger, etter restart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...