Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc'n min henger hvergang jeg spiller


Anbefalte innlegg

Hello

 

Jeg kjøpte nylig ny selvbygd pc for 3mnd siden og monterte alt sammen.

Alt virker perfekt, men oppdaget at pcen restarter hvergang jeg spiller HL2.

Noen ganger så fryser pcen når jeg hører på musikk eller jobber med web.

Som om lyden blir helt føkka.

 

Sjekket om alt var riktig koblet, og alt er riktig. Tok 2 programmer for test, memtest86 og Hot CPU Tester Pro. Finner ikke feilen :(

 

Hva kan det være årsaken? Noen av dere som har opplavd det samme?

 

Jeg ville trodd det var cpu siden den blir glovarmt og den cpu kjøler med vifte som fulgte med cpu ikke er god nok. Trenger hjelp :)

 

 

Min spec:

Asus M2N-E S-AM2 nForce 570 Ultra

AMD Athlon 64 X2 3800+ 2.0 Ghz BOXED

OCZ DDR2 1024MB Gold GX XTC Dual Channel

MSI GeForce 7900 GTO 512 MB

Hiper Type-R strømforsyning 580W Blå

 

 

Takk forhånd :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
fikset en pc som hadde det samme problemet,

det viste seg at en defekt ram brikke skapte problemet,

 

last ned en ramtester og sjekk. eller ta ut en og en ram brikke, og bytt slotter og slikt.

 

håper du finner ut av det.

 

seph

8088283[/snapback]

 

Hello

 

takker skal teste fram med minnebrikke og bytte fram slotter. Håper det ikke er noe feil med minnen.

Lenke til kommentar

Er det bare i HL2 det stopper opp for deg?? Har akkurat bygget ny pc selv og kjøpte da HL2 Ep 1, og det henger omtrent med en gang jeg setter i gang med å spille,(eller faktisk, jeg har kommet et lite stykke, men nå er et slutt) alle andre spill( coh , R6 Las vegas , Sid M railroads fifa 06 funker fint)

 

p5B v

XFX 8800 320mb xxx vers

Korsair hyperx6400

c2d6300

Lenke til kommentar
Er det bare i HL2 det stopper opp for deg?? Har akkurat bygget ny pc selv og kjøpte da HL2 Ep 1, og det henger omtrent med en gang jeg setter i gang med å spille,(eller faktisk, jeg har kommet et lite stykke, men nå er et slutt) alle andre spill( coh , R6 Las vegas , Sid M railroads fifa 06 funker fint)

 

p5B v

XFX 8800 320mb xxx vers

Korsair hyperx6400 

c2d6300

8088579[/snapback]

Hello

 

Det skjer på alle spill som HL2, Tomb Raider Legend, NFS Carbon, Doom3, osv..

Jeg måtte sette til 1024x oppløsning framfor 1440x og alle kvalitet på medium og en del low. Irriterende når man har så bra grafikkort :(

 

Men kan det væree sansynligvis at det er cpu? Mulig jeg må kjøpe ny cpu kjøler som denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=328617

 

Eller hva synes du eller anbefaller? Noe tips?

Lenke til kommentar

Tja, prøv som nevt å bytte minnet til en av de andre slottene først, kjør noe temp prog mens du spiller for å se om det blir veldig varmt kanskje.

Selv sitter jeg med et dragon tårn fra 02 og en 80 vifte bak og døra av, skal ha meg et nytt tårn snart for å få litt bedre lufting. Enten cooler master mystiq eller lian li pc7.

Lykke til

Lenke til kommentar
Tja, prøv som nevt å bytte minnet til en av de andre slottene først, kjør noe temp prog mens du spiller for å se om det blir veldig varmt kanskje.

Selv sitter jeg med et dragon tårn fra 02 og en 80 vifte bak og døra av, skal ha meg et nytt tårn snart for å få litt bedre lufting. Enten cooler master mystiq eller lian li pc7.

Lykke til

8088846[/snapback]

Ok skal prøve de først og se om jeg finner feil. Takker :D

Lenke til kommentar

Jeg hadde det samme problemet med min pc jeg hadde et ASUS a8n-e (tror jeg, noe i den duren)

Etter en stund sendte jeg inn hovedkortet og det var defekt. Kan hende det er hovedkort og for og si det sånn (på en litt dum måte):p

 

Håper du finner ut av det (er veldig irriterende at den henger seg midt i et spill uten at du har savet :p)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...