kig Skrevet 5. mars 2007 Skrevet 5. mars 2007 Jeg kommer ikke inn på pcen lenger. Windows 2000 starter opp med trudelutt og det hele, men får ikke fram skrivebordet. Bare musa synes på skjermen. Jeg drev og rydda opp med et av disse gratis program der du kan rydde gamle filer, program , register og det hele. Fikk frem en masse hijack filer og skulle til å fjerne noen da maskina låste seg. Det jeg så da var at på startmenyen kom ikke de normale ikoner fram for wind oppdatering etc (som ligger øverts i menyen wind 2000). Jeg restartet fordi det ikke var annet å gjøre. Hva gjør jeg nå?
toazty Skrevet 6. mars 2007 Skrevet 6. mars 2007 kjøp deg ein ny harddisk, installer OS på den, fin måte å begynne forfra igjen, ny HD, + at du har de gamle filene dine på den andre HD'en.. da kan du flytte over de filene du vil ha, så formaterer du den gamle hd'en, så har du plutselig starta opp igjen uten masse "hijack" programmer eller hvis du har en HD liggende så trenger du jo ikke å kjøpe en nye en...
kig Skrevet 6. mars 2007 Forfatter Skrevet 6. mars 2007 kjøp deg ein ny harddisk, installer OS på den, fin måte å begynne forfra igjen, ny HD, + at du har de gamle filene dine på den andre HD'en.. da kan du flytte over de filene du vil ha, så formaterer du den gamle hd'en, så har du plutselig starta opp igjen uten masse "hijack" programmer eller hvis du har en HD liggende så trenger du jo ikke å kjøpe en nye en... 8087708[/snapback] Tja jeg har jo den eksterne, men har desverre ikke tatt sikkerhetskopi de siste 3 ukene, og her ligger masse viktige dok uten sikkerhetskopi.
toazty Skrevet 6. mars 2007 Skrevet 6. mars 2007 hmm.. du e nok nødt til å få tak i en tom HD slik at du kan begynne forfra igjen... komme egentlig ikkje på en bedre løsning.. hvis du vil beholda alt du har på HD'en som du kjøre nå... sikkert en eller annen kompis som har en tom hd... eller du kan jo ta din hd til en anne pc, og dumpe alt du trenger på en annen pc, så formatere du installere OS på nytt igjen, setter hd inn igjen på den maskinen du dumpa filene dine, kopier filene over igjen, ...
kig Skrevet 6. mars 2007 Forfatter Skrevet 6. mars 2007 (endret) hmm.. du e nok nødt til å få tak i en tom HD slik at du kan begynne forfra igjen... komme egentlig ikkje på en bedre løsning.. hvis du vil beholda alt du har på HD'en som du kjøre nå... sikkert en eller annen kompis som har en tom hd... eller du kan jo ta din hd til en anne pc, og dumpe alt du trenger på en annen pc, så formatere du installere OS på nytt igjen, setter hd inn igjen på den maskinen du dumpa filene dine, kopier filene over igjen, ... 8087735[/snapback] Ikke kan jeg så mye. Men jeg har faktisk partisjonert hd og har heldigis data + de fleste programvare på egen fil, wind på den andre. Det blir vel enklere da å få fatt i filene jeg vil berge. Bruker man en kryssa kabel for å hente over data fra den parkerte pc en.. Endret 6. mars 2007 av kig
toazty Skrevet 6. mars 2007 Skrevet 6. mars 2007 då anbefale eg deg å få tak i en som er litt mer datakynig enn deg, å få han til å installere et OS på nytt... du klarer det kanskje selv også.. boot Win cd'en og installer på den partisjonen som Win er instl. på nå.. så berger du filene dine ja... bare pass på å gjøre det rett, for et lite feiltrinn i den prosessen så er filene bortevekk...
kig Skrevet 6. mars 2007 Forfatter Skrevet 6. mars 2007 då anbefale eg deg å få tak i en som er litt mer datakynig enn deg, å få han til å installere et OS på nytt... du klarer det kanskje selv også.. boot Win cd'en og installer på den partisjonen som Win er instl. på nå.. så berger du filene dine ja... bare pass på å gjøre det rett, for et lite feiltrinn i den prosessen så er filene bortevekk... 8087771[/snapback] Takk! Samtidig kunne du tipse meg om en bra bærbar PC til max 20.000 kr. Jeg har utsatt dette lenge nok, venta på prisnedgang Dell xps.
toazty Skrevet 6. mars 2007 Skrevet 6. mars 2007 sitter selv med en dell I9400 , de koster fra 10.000 og oppover... men hvis du skal drasse rundt den ganske mye, så anbefaler jeg deg en av de mindre acer typene... men skal du ha en bærbar som du stort sett har hjemme og skal spille litt på den , (wow , HL2 osv) så anbefaler jeg en dell I9400 , men hvis du vil bruke 20000kr på en bærbar så kan du jo kjøpe xps'en også..
kig Skrevet 6. mars 2007 Forfatter Skrevet 6. mars 2007 (endret) då anbefale eg deg å få tak i en som er litt mer datakynig enn deg, å få han til å installere et OS på nytt... du klarer det kanskje selv også.. boot Win cd'en og installer på den partisjonen som Win er instl. på nå.. så berger du filene dine ja... bare pass på å gjøre det rett, for et lite feiltrinn i den prosessen så er filene bortevekk... 8087771[/snapback] Hmmm.. dersom jeg skulle legge inn windows 2000 sjøl på en partisjon. Kan noen lage ei grei "oppskrift". Kan jeg evt foreta en reparasjon av wind? (Windows 2000 starter opp med trudelutt og det hele, men får ikke fram skrivebordet. Bare musa synes på skjermen) Endret 6. mars 2007 av kig
kig Skrevet 6. mars 2007 Forfatter Skrevet 6. mars 2007 då anbefale eg deg å få tak i en som er litt mer datakynig enn deg, å få han til å installere et OS på nytt... du klarer det kanskje selv også.. boot Win cd'en og installer på den partisjonen som Win er instl. på nå.. så berger du filene dine ja... bare pass på å gjøre det rett, for et lite feiltrinn i den prosessen så er filene bortevekk... 8087771[/snapback] Kan jeg evt foreta en reparasjon av wind? (Windows 2000 starter opp med trudelutt og det hele, men får ikke fram skrivebordet. Bare musa synes på skjermen) 8089403[/snapback] Skal prøve å reparere med å boote fra windows 2000 cden, men det går ikke. Booting oppsettet er som følger: Quickboot=Enable, Multiboot=disable Boot order: Notebook Multibay=first, Multibook harddrive=second Hjelper det å endre noe av dette? Det er en Compaq Evo 600c, og etter litt søk på nettet skjønner jeg at det pleier være probl med Compaq i så henseende. Må oppgradere bios, om man da finner en passende bios..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå