Gå til innhold

TEST: Asus G1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hdmi er en flatskjerm-kontakt, kort fortalt :) som skal avløse DVI på sikt.. Ikke spør hva dvi er, ihvertfall ikke på denna tråden.

 

Jeg vurderer å kjøpe den G1 lappen, er det ekte karbonfiber eller imitert..? Er det mulig å sette inn et MXM gf7800gtx i den maskinen.. er det noen tråd for laptop grafikk på forumet?

Lenke til kommentar
Jeg savner HDMI på den, ellers ser den veldig spennende ut.

8082669[/snapback]

 

Hva er HDMI?

8083371[/snapback]

HDMI er en digital kabel som kan overføre både lyd og bilde. Les mer i Wikipedia. Så langt har vel Ferrari 5000-serien HDMI, men jeg håper at flere pcer får det etter hvert, så de kan brukes til å spille av HD-materiale, for eksempel på en HDTV.
Lenke til kommentar
Jeg savner HDMI på den, ellers ser den veldig spennende ut.

8082669[/snapback]

 

Hva er HDMI?

8083371[/snapback]

HDMI er en digital kabel som kan overføre både lyd og bilde. Les mer i Wikipedia. Så langt har vel Ferrari 5000-serien HDMI, men jeg håper at flere pcer får det etter hvert, så de kan brukes til å spille av HD-materiale, for eksempel på en HDTV.

8083705[/snapback]

Vil vel gå ann å bruke DVI-utgangen til det også? Annet enn at det ikke er lyd der da, men det er det jo andre utganger for. Eller er det noen kopibeskyttelsesgreier som ikke støttes av DVI som gjør at det ikke går ann å overføre HD-signaler (f.eks. blurayfilmer) fra PC'en til en HDTV?

Forøvrig har FSC en 17" bærbar med HDMI, så det er fler enn Ferrari som har det allerede...

Lenke til kommentar

Jeg synes denne maskina ser knall ut. Skjønner ikke helt at den får kritikk for å ikke ha godt nok skjermkort for å være spillbærbar. I forhold til pris så ser det for meg ut som pakken er et godt tilbud, og jeg som er student og har behov for bærbar og lyst til OGSÅ å kunne bruke den til spill synes denne maskina ser ypperlig ut. Alternativene Dell 9200 og XPS er også gode, men de er 17", og jeg vet ikke om 9200 er like godt bygget, og XPS er for dyr. Går ut fra at det finnes flere som tilsvarer dette behovet. Skjermkortet jeg nå benytter er ATI mobility r. X700-128 og selv det holder jo til en god del moro.. (men har foreløpig ikke prøvd Oblivion eller andre krevende 2006-07 spill).

Lenke til kommentar

heh tror folk glemmer at dette er en 15,4 maskin, finnes vel forsåvidt INGEN 15,4" maskiner med bedre skjermkort. Men personlig skulle jeg også ønsket bedre skjermkort og det er derfor jeg holder meg til stasjonær. Tøff maskin uansett.. Liker det gjennomførte temaet.

Lenke til kommentar

Hmmm, synest de fleste maskiner som blir rettet mot spillmarkedet til i dag ihvertfall burde ha GF 7900 eller 7950 med 512 Mb ram. Forhåpentligvis kommer GF8800 snart, da skal jeg fleske til med lommeboka.

 

Jeg må ihvertfall si at det er minst en ting som jeg liker spesielt godt med Asus G1, og det er at den ikke har en stor widescreen. Widescreen synest jeg egentlig ikke hører hjemme på bærbar maskin, 15,4 er greitt nok, men 17 og 19"?? det blir bare totalt åndssvakt, og en trend som bare er dømt til å kræsje og brenne. Folk er ikke ute etter større bærbare maskiner, vil man ha stor skjerm kobler/docker man maskinen til en større skjerm eller TV, vil jeg se en divx på tog, buss eller fly så vil jeg helst slippe å spørre sidemannen om jeg får hvile maskinen på fanget hans noen timer. Dessuten er maskinen da ikke lenger bærbar, men flyttbar, det samme som en stasjonær. Da går jeg heller for en skikkelig stasjonær....hehe :roll:

Endret av tvaksvik
Lenke til kommentar
Hmmm, synest de fleste maskiner som blir rettet mot spillmarkedet til i dag ihvertfall burde ha GF 9700 eller 9750 med 512 Mb ram. Forhåpentligvis kommer GF8800 snart, da skal jeg fleske til med lommeboka.

 

Jeg må ihvertfall si at det er minst en ting som jeg liker spesielt godt med Asus G1, og det er at den ikke har en stor widescreen. Widescreen synest jeg egentlig ikke hører hjemme på bærbar maskin, 15,4 er greitt nok, men 17 og 19"?? det blir bare totalt åndssvakt, og en trend som bare er dømt til å kræsje og brenne. Folk er ikke ute etter større bærbare maskiner, vil man ha stor skjerm kobler/docker man maskinen til en større skjerm eller TV, vil jeg se en divx på tog, buss eller fly så vil jeg helst slippe å spørre sidemannen om jeg får hvile maskinen på fanget hans noen timer. Dessuten er maskinen da ikke lenger bærbar, men flyttbar, det samme som en stasjonær. Da går jeg heller for en skikkelig stasjonær....hehe :roll:

8084931[/snapback]

17" er da perfekt. XPS veier ikke stort mer enn G1 og er en fullblods spillmaskin, uten at man trenger å koble til ekstern skjerm. 19" blir kanskje litt drøyt da man trenger ganske diger bag/sekk.

 

Edit: Tviler på om 8800 kommer med mindre enn 17", trengs nok en del plass i kassa for kjøleløsningen.

Endret av hvrd
Lenke til kommentar
Hmmm, synest de fleste maskiner som blir rettet mot spillmarkedet til i dag ihvertfall burde ha GF 9700 eller 9750 med 512 Mb ram. Forhåpentligvis kommer GF8800 snart, da skal jeg fleske til med lommeboka.

 

Jeg må ihvertfall si at det er minst en ting som jeg liker spesielt godt med Asus G1, og det er at den ikke har en stor widescreen. Widescreen synest jeg egentlig ikke hører hjemme på bærbar maskin, 15,4 er greitt nok, men 17 og 19"?? det blir bare totalt åndssvakt, og en trend som bare er dømt til å kræsje og brenne. Folk er ikke ute etter større bærbare maskiner, vil man ha stor skjerm kobler/docker man maskinen til en større skjerm eller TV, vil jeg se en divx på tog, buss eller fly så vil jeg helst slippe å spørre sidemannen om jeg får hvile maskinen på fanget hans noen timer. Dessuten er maskinen da ikke lenger bærbar, men flyttbar, det samme som en stasjonær. Da går jeg heller for en skikkelig stasjonær....hehe :roll:

8084931[/snapback]

 

Bare synd at Geforce 9700 og 9750 ikke finnes. :tease:

 

Synes og at det er litt rart at du vet hvilke bærbare pcer aller folk vil ha. Husk på at alle er forskjellig, og bare fordi du ikke liker Widescreen eller store bærbare pcer betyr ikke det at alle andre i verden gjør det samme.

Lenke til kommentar
Hmmm, synest de fleste maskiner som blir rettet mot spillmarkedet til i dag ihvertfall burde ha GF 9700 eller 9750 med 512 Mb ram. Forhåpentligvis kommer GF8800 snart, da skal jeg fleske til med lommeboka.

 

Jeg må ihvertfall si at det er minst en ting som jeg liker spesielt godt med Asus G1, og det er at den ikke har en stor widescreen. Widescreen synest jeg egentlig ikke hører hjemme på bærbar maskin, 15,4 er greitt nok, men 17 og 19"?? det blir bare totalt åndssvakt, og en trend som bare er dømt til å kræsje og brenne. Folk er ikke ute etter større bærbare maskiner, vil man ha stor skjerm kobler/docker man maskinen til en større skjerm eller TV, vil jeg se en divx på tog, buss eller fly så vil jeg helst slippe å spørre sidemannen om jeg får hvile maskinen på fanget hans noen timer. Dessuten er maskinen da ikke lenger bærbar, men flyttbar, det samme som en stasjonær. Da går jeg heller for en skikkelig stasjonær....hehe :roll:

8084931[/snapback]

 

Bare synd at Geforce 9700 og 9750 ikke finnes. :tease:

 

Synes og at det er litt rart at du vet hvilke bærbare pcer aller folk vil ha. Husk på at alle er forskjellig, og bare fordi du ikke liker Widescreen eller store bærbare pcer betyr ikke det at alle andre i verden gjør det samme.

8090150[/snapback]

 

 

Hehe! GF 9700 og GF9750 finnes ikke nei?? Kanskje du bør gjøre litt research før du kommer med slike påstander. Trenger ikke å se lenger enn til Dell XPS for å finne 9700 eller 9750, for å ikke nevne en hel skog av andre merker som har begynt å bruke dette kortet.

 

Og når det gjelder størrelsen på maskinen så tviler jeg sterkt på at det finnes mange i verden som vil ha en maskin med 19" eller større, da har de isåfall aldri hørt om stasjonær pc.

 

Widescreen er helt greitt nok det, men når en "bærbar" maskin ikke lenger er praktisk å drasse med seg eller å bruke på offentlige plasser, så tror jeg de fleste begynner å bruke hodet istedet for å følge denne "Hypen". Det gjelder da ikke alle har jeg forstått :p

Endret av tvaksvik
Lenke til kommentar
Hehe! GF 9700 og GF9750 finnes ikke nei?? Kanskje du bør gjøre litt research før du kommer med slike påstander. Trenger ikke å se lenger enn til Dell XPS for å finne 9700 eller 9750, for å ikke nevne en hel skog av andre merker som har begynt å bruke dette kortet.

 

Og når det gjelder størrelsen på maskinen så tviler jeg sterkt på at det finnes mange i verden som vil ha en maskin med 19" eller større, da har de isåfall aldri hørt om stasjonær pc.

 

Widescreen er helt greitt nok det, men når en "bærbar" maskin ikke lenger er praktisk å drasse med seg eller å bruke på offentlige plasser, så tror jeg de fleste begynner å bruke hodet istedet for å følge denne "Hypen". Det gjelder da ikke alle har jeg forstått  :p

8090363[/snapback]

 

Du tar nok feil. Dell kan levere sine PCer med Nvidia 7900 eller 7950 skjermkort.

Her er link til alle Geforce kortene for bærebare PCer

 

Det er flere som kjøper store bærbare pcer fordi de går mye på lan. Da er en stor bærbare mye mer praktisk enn en stasjonær.

Lenke til kommentar
Hmmm, synest de fleste maskiner som blir rettet mot spillmarkedet til i dag ihvertfall burde ha GF 7900 eller 7950 med 512 Mb ram. Forhåpentligvis kommer GF8800 snart, da skal jeg fleske til med lommeboka.

 

Jeg må ihvertfall si at det er minst en ting som jeg liker spesielt godt med Asus G1, og det er at den ikke har en stor widescreen. Widescreen synest jeg egentlig ikke hører hjemme på bærbar maskin, 15,4 er greitt nok, men 17 og 19"?? det blir bare totalt åndssvakt, og en trend som bare er dømt til å kræsje og brenne. Folk er ikke ute etter større bærbare maskiner, vil man ha stor skjerm kobler/docker man maskinen til en større skjerm eller TV, vil jeg se en divx på tog, buss eller fly så vil jeg helst slippe å spørre sidemannen om jeg får hvile maskinen på fanget hans noen timer. Dessuten er maskinen da ikke lenger bærbar, men flyttbar, det samme som en stasjonær. Da går jeg heller for en skikkelig stasjonær....hehe :roll:

8084931[/snapback]

17" er da perfekt. XPS veier ikke stort mer enn G1 og er en fullblods spillmaskin, uten at man trenger å koble til ekstern skjerm. 19" blir kanskje litt drøyt da man trenger ganske diger bag/sekk.

 

Edit: Tviler på om 8800 kommer med mindre enn 17", trengs nok en del plass i kassa for kjøleløsningen.

8086539[/snapback]

 

 

Grunnen til at de fleste maskiner med heftige skjermkort som GF7900 og 7950 har 17" er nok som du sier p.g.a kjøleløsningen. Det krever en god del plass til heatpipingen for å lede bort varmen,heldigvis så skal GF 8800 versjonen holde en ganske lav effekt, så da håper jeg at varmeutviklingen eller batterikapasiteten ikke blir noe problem. :)

Endret av tvaksvik
Lenke til kommentar
Hehe! GF 9700 og GF9750 finnes ikke nei?? Kanskje du bør gjøre litt research før du kommer med slike påstander. Trenger ikke å se lenger enn til Dell XPS for å finne 9700 eller 9750, for å ikke nevne en hel skog av andre merker som har begynt å bruke dette kortet.

 

Og når det gjelder størrelsen på maskinen så tviler jeg sterkt på at det finnes mange i verden som vil ha en maskin med 19" eller større, da har de isåfall aldri hørt om stasjonær pc.

 

Widescreen er helt greitt nok det, men når en "bærbar" maskin ikke lenger er praktisk å drasse med seg eller å bruke på offentlige plasser, så tror jeg de fleste begynner å bruke hodet istedet for å følge denne "Hypen". Det gjelder da ikke alle har jeg forstått  :p

8090363[/snapback]

 

Du tar nok feil. Dell kan levere sine PCer med Nvidia 7900 eller 7950 skjermkort.

Her er link til alle Geforce kortene for bærebare PCer

 

Det er flere som kjøper store bærbare pcer fordi de går mye på lan. Da er en stor bærbare mye mer praktisk enn en stasjonær.

8090412[/snapback]

 

 

Æhhhh? Det var du som påsto at det ikke fantes GF 7900 eller 7950.

 

Da er det nok du som tok feil.

Endret av tvaksvik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...