Gå til innhold

Lyden forsvinner etter dvalemodus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har erfart det samme problemet selv, men det er veldig sjelden det forekommer (kanskje 1 av 15 ganger) etter en hibernate (suspend-to-disk): ingen lyd på utgangen, men alt ser ut til å være i orden lydmessig mtp alsamixer etc. Har ikke investert nok tid til å finne ut hvorfor, så har bare gjort som deg; en reboot når det skjer.

 

Jeg har en Thinkpad X60s. Hva slags maskin har du, Gulliksen?

Lenke til kommentar

Jeg har det samme problemet. Kan dere ikke slenge dere på denne bugrapporten, så vi kansje får en viss fortgang i sakene?

 

https://bugzilla.redhat.com/bugzilla/show_bug.cgi?id=229147

 

Evt. så kan dere skrive opp en comment samt mailadressen deres (i passe obfuskert form), så kan jeg poste den (så slipper dere registering).

 

Jeg må hverfall ha en utskrift av "lspci -v" (som root), "lsmod", samt maskinnavn etc.

 

Beskrivelser som "mixer funker men ingen lyd", "mixer mutet etter oppstart, funker, men ingen lyd" etc. er *svært* nyttige.

Lenke til kommentar

Det er en stund siden sist jeg opplevde det, så tror jeg drøyer litt med å henge meg på bug-rapporten din, kyrsjo. Jeg klarer ikke å fremprovosere situasjonen, og det har hendt meg kun ca 3 ganger totalt (av ca 45-50 hibernates). Dessuten er jo rapporten din for fc6, mens maskinen her kjører edgy for tida.

 

Om du likevel skulle være interessert, fra lspci -v:

00:1b.0 Audio device: Intel Corporation 82801G (ICH7 Family) High Definition Audio Controller (rev 02)
       Subsystem: Lenovo Unknown device 2010
       Flags: bus master, fast devsel, latency 0, IRQ 66
       Memory at ee240000 (64-bit, non-prefetchable) [size=16K]
       Capabilities: [50] Power Management version 2
       Capabilities: [60] Message Signalled Interrupts: 64bit+ Queue=0/0 Enable-
       Capabilities: [70] Express Unknown type IRQ 0
       Capabilities: [100] Virtual Channel
       Capabilities: [130] Unknown (5)

Jeg kan heller ta kontakt igjen, kyrsjo, med detaljer fra "lsmod" etc dersom det skulle inntreffe på nytt.

Endret av kommers
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...