Gå til innhold

Test av Cinet HomeBook 945PM


Anbefalte innlegg

Har nå hatt min Cinet HomeBook 945PM i en ukes tid, og tenkte å dele mine erfaringer med dere:

 

Bilde:

 

post-41752-1173043542_thumb.jpeg

 

Veil: 12990,-

 

Specs:

 

Skjerm: 15,4" WXGA Glare panel LCD (1280X800, blank skjerm)

Chipset Intel 945PM + ICH7-M chipset

Prosessor Intel Core 2 Duo Prosessor T7200

Minne 2048MB 667MHz DDR2 minne

Harddisk 160GB Hitachi Travelstar SATA, 8MB cache, 5400rpm

Skjermkort nVidia GeForce Go 7400 256MB PCI Express grafikk, m/ DVI og dual VGA støtte

WLAN Intel PRO/Wireless 3945ABG, IEEE 802.11a+b+g, int.

LAN Marwell 88E8050 PCI-E Gigabit LAN

Bluetooth Integrert Bluetooth

Minnekortleser For MS/MS Pro/MMC/SD

Optisk Dual layer DVD brenner , 8x/4x/8x DVD+/-RW

Lyd High Definition Audio 2 kanaler, stereo høyttalere, dual array mikrofon.

Express Card 1 x ExpressCard slot for ExpressCard/34 (34mm bredde)

Sikkerhet Kensington låsehull

Interface I/O

1 x Firewire IEEE 1394

3 x audio jack (headphone-out/S-PDIF, Mic-in, Line-In)

1 x DVI

4 x USB 2.0

1 x S-video utgang

1 x RJ11 modem tilkobling

1 x RJ45 Ethernet LAN tilkobling

1 x Port replikator tilkobling (Portreplikator RQ6)

1 x DC-inngang (for ladestrøm)

Strøm 1 x Li-Ion 6-cellers batteri. 2400mAh, inntil 3 timer batteritid

Vekt 2.8kg

OS Microsoft Windows Vista Ultimate Edition m/ DVD

 

 

 

Førsteintrykk:

 

Pc`n er pen og se på og har et enkelt sølv / sort design. Den er også tynnere enn jeg torde å håpe på. :p

 

Man har firewire og inngang for headset foran, og selv om det ikke er noen stor ulempe for min del, skulle jeg helst sett disse på siden. Siden skjermen går ned bak er det ikke plass til noen porter her.

 

Det følger med recovery dvd, samt drivere og strømadapter.

 

 

I bruk:

 

Generelt

 

Jeg syntes at den jevnt over yter veldig bra, og det er ingen problem med å kjøre Vista Ultimate på denne. Jeg visste lite om ytelse på Core 2 Duo prossesorene, men ble veldig positivt overrasket over hvor rask denne er. Kjører fint flere oppgaver samtidig uten problemer.

 

Spill

 

Har prøvd noen spill og med tanke på hva mange her inne sa har jeg også her blitt positivt overrasket. Har testet på CS 1.6, Fifa 2007 og F.E.A.R.

CS 1.6 og Fifa 2007 går glatt på høyeste oppløsning, mens F.E.A.R kjøres på 800x600 og alle detaljer på meidum. I følge folk her inne, skulle ikke det kunne kjøres på denne pc`n, men så lenge man ikke må ha spillene på fullt så funker det bra. Og grafikken er såpass god at jeg syntes 800x600 ser ganske bra ut.

 

Skjerm

 

Skjermen er veldig behagelig å se på, og selv om man ikke ser rett på den så ser man skjermen ganske bra. Noe som ofte er et "problem" på bærbare pc`er.

 

Tastatur / Touch Pad

 

Tastaturet gir litt etter, men ikke noe mer enn normalt. Det skal sies at høyre del ( fra k - l og ut hele høyre side) av tastaturet gir fra seg mer lyd enn venstre. En raslelyd som til tider kan være ganske irriterende. Når dvd rom`en spinner for fullt, så rister det også tidvis i de samme tastene, noe som også kan være litt forstyrrende ved lengre bruk.

 

Touch Pad`ens design er et sorgens kapittel spør du meg. Mens jeg har skrevet dette innlegget, har jeg sikkert kommet borti scrollen 4-5 ganger. Siden denne ikke er uthevet på noen som helst måte, kommer man stadig litt for langt over mot høyre der den ligger, og vips så er man i bunnen eller toppen av siden. Den er nemlig veldig følsom også, så det skal ikke så mye til før den spinner avgårde nedover siden. Bruker mus ved siden, men har ikke funnet ut hvor jeg deaktiverer denne ennå. Dette er noe som har irritert meg fra dag èn.

 

Edit: Driveren fulgte ikke med, men fikk lastet den ned, og da kunne jeg lett deaktivere den. :)

 

 

 

Konklusjon:

 

Denne laptop`en har veldig god ytelse, og dersom du ikke er hardcore gamer, kommer du ikke til å bli skuffet. Dette med tastaturet som rasler på høyre side, og den ultra følsomme scrollen er irriterende, men ved å bruke mus ved siden av og deaktivere touch pad`en så er ihvertfall ett av problemene borte. :)

Endret av King-Nothing
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...