Gå til innhold

ingen tilgang til mapper etter xp installering


Anbefalte innlegg

Da jeg kjøpte nytt hovedkort,cpu and ram måtte jeg legge inn winxp på nytt..

slettet da den gamle versjonen.

men beholdt alle andre filer og mapper..

 

Problemet nå er at jeg ikke kommer inn i disse mappene.står bare ingen tilgang..Brukte et annet brukernavn og passord før,men finner ikke ut hvordan jeg kommer inn med det gamle brukernavn/passord.. Ser ikke ut som jeg kan velge andre kontoer å logge meg på.. ?

 

Kan noen hjelpe meg ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Overta eierskap over mappene.

Slå av enkel fildeling (min datamaskin - Verktøy - Mappealternativer - Visning).

Høyreklikk på mappa, velg Deling og sikkerhet, sikkerhet, avansert og Eier.

Velg hvilken bruker som skal ha eierskap, og kryss av for at alle underbeholdere og -objekter også skal endres. Deretter trykker du på OK.

Lenke til kommentar

takk for svar... men jeg får ikke opp det valget hos meg...

hos meg er det kun min datamaskin-verktøy-mappealternativer..så kan jeg kun velge mellom Generelt,Vis eller filtyper..

 

Her må jeg høyreklikke på min datamaskin for å komme inn på deling og sikkerhet men selv ikke der får jeg opp valgene sikkerthet,avansert,eier..Og kan derfor ikke velge hvem som skal ha eierskap..

Endret av Gjermundsen
Lenke til kommentar
takk for svar... men jeg får ikke opp det valget hos meg...

hos meg er det kun min datamaskin-verktøy-mappealternativer..så kan jeg kun velge mellom  Generelt,Vis eller filtyper..

 

Her må jeg høyreklikke på min datamaskin for å komme inn på deling og sikkerhet men selv ikke der får jeg opp valgene sikkerthet,avansert,eier..Og kan derfor ikke velge hvem som skal ha eierskap..

8075618[/snapback]

 

Mente Vis, ikke visning...

På lista over avanserte innstilinger kan du slå av enkel fildeling. Da skal valgene komme opp under deling og sikkerhet.

Lenke til kommentar

Har aldri jobbet med xp home, så der er jeg blank. Det bør jo være mulig, men som sagt, har ikke noe å fare med. regner med at det er info på den linken jeg ga deg. XP er rimelig godt dokumentert på sidene til microsoft. Det du mangler er jo tilgang, siden du ar startet opp med nye konti, og de rettighetene du har hatt er slettet.

Lenke til kommentar

var enkel og grei info på den siden.starte opp i sikkerhetsmodus og stilte det inn der fra.

Der kunne jeg og inn og forandre på instillingene på samme måte som forslått av andre på denne tråden..men selv etter at jeg haddde gjort det fikk jeg opp samme beskjed "ingen tilgang"

 

fra micorsoft siden "Note You cannot turn off simple file sharing in Microsoft Windows XP Home Edition."

Endret av Gjermundsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...