Gå til innhold

Ny LCD skjerm til ca.3000, SyncMaster 206BW/226BW?


ahumoe

Anbefalte innlegg

Hei.

Tenkte jeg skulle kjøpe meg en ny LCD skjerm nå. Widescreen høres bra ut, 20"/22" og ca. 2000-3400 kr. Legger også litt vekt på design. Kommer til å bruke den kontorbruk, spill og film. Så har sett på Samsung SyncMaster 206BW

og 22"'versjonen Samsung Syncmaster 226BW.

De er jo omtrent like borsett fra størrelsen. De ser veldig bra ut og jeg har hørt mye positivt om dem. Har hatt en samsung lcd før og er veldig fornøyd. Så er det noen som har noe negativt å si om dem, eller har noen andre gode alternativer? :)

 

Det var også noe annet jeg lurte på. Hva er forskjellen på DVI-I og DVI-D? Og støtter grafikkortet mitt skjermen? Har den DVI-I som denne skjermen trenger og kan den gi oppløsningen 1680 x 1050? Har PowerColor Radeon X800 GTO 256 MB PCIe . Er jo såpass nytt så brude jo det. :hmm:

 

Og så tenkte jeg litt på valget mellom 20" og 22" -versjonen. Skrivebordet jeg sitter ved er ca. 80 cm bredt med en vegg rett bak. Dvs. jeg kommer til å sitte ca. 80 cm fra skjermen minus lengden på foten av skjermen. Blir da 22" for stort teoretisk?

I tillegg er det vel sånn at kvaliteten på bildet skulle bli bedre på 20" enn på 22". :hmm: Det er samme opplsøsning, men 22" er jo større. Så antall pixeler per falteenhet er større på 20". Så blidet skulle vel bli klarer om en hadde en liten skjerm med stor oppløsning? Hvis en sitter like langt fra begge skjermene da.

 

Noen som veit noe om disse tingene?

Endret av ahumoe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synd det ikke er mer aktivitet her, men tror egentlig jeg har bestemt meg for 22" versjonen. Det er ikke så mye mer å betale for den så, dessuten er det bedre kontrast på den:) Men fortsatt litt i tvil om 22" er litt voldsomt, men tror jeg skal takle det..

Endret av janhen
Lenke til kommentar

Jeg er selv også på jakt etter en ny skjerm og vurderer samsung som en veldig stor kandidat... nå er det nettopp kommet vanvittig mange skjermer så jeg er veldig spent på pris utviklingen, spesielt hos Dell...

 

NÅ for forrige modell har fått mye skryt tror jeg det er et helt ok kjøp.. Jeg sier OK kjøp fordi den er ny og du får den sikkert for noen 100-lapper billigere når flere produsenter på banen...

Ang DVI har jeg funnet en meget bra side som forklarer alt :

 

http://www.datapro.net/techinfo/dvi_info.html

Lenke til kommentar

Står også mellom samsung 206bw og 226bw, har lest masse bra om 226bw men virker dessverre som det er så himla lite info om 206bw som egentlig er mest aktuel for meg tror jeg, kan det vær at 206 er av samme kvalitet som 226 bare mindre ?

 

Ang størrelsen så sitter jeg på en 19"crt nå og lurer på om 20" wide er for lite, for jeg var og skikket på noen 20" wide i en butikk og der så de joo såå små ut i forhold til hva jeg allerede har.

Endret av AllColer
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...