Gå til innhold

Hvordan foreta HDR-fotografering med Nikon D50?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har et Nikon D50 og ønsker å forsøke å ta noen HDR-bilder etter hvert. Alt av utstyr er klart, kamera, objektiv, fjernkontroll og et stativ slik at jeg har det jeg eventuelt bør trenge til slik aktivitet. Etter å ha satt en +/- til +2,0 og tatt et bilde og gjort slik med hvert hele tall ned til -2,0 er jeg klar for å sette disse sammen i CS2, det i seg selv er intet problem.

 

Problemet kommer først når jeg tenker over at det må finnes en enklere måte enn å stille disse tallene, ta et bilde, stille på nytt, ta enda et bilde osv. Mange kameraer har tross alt mulighet til å forhåndsinnstille dette og deretter kan man bare holde knappen nede mens fotografiene strømmer inn. Finnes en tilsvarende forhåndsinnstilling for Nikon D50, eller må jeg bare bevare tålmodigheten og fortsette i de samme baner som tidligere?

 

Takk for oppmerksomheten, og hjelp til et spørsmål jeg i utgangspunktet burde vite svaret på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Meny -> blyant -> #12 BKT Set -> AE & Flash

8092374[/snapback]

Jaggu, der har vi svaret! Mange takk skal du ha, og også dere andre som har bidratt. Fantastisk å vite dette nå som jeg ikke lenger klarer å finne bruksanvisningen. Vet den ligger et eller annet finurlig sted, spørsmålet er hvor...

Lenke til kommentar
Har 350D ?

 

Hvor finner jeg dette? =)

8086589[/snapback]

Se etter AEB i menyen. Da får man 3 bilder på rappen, med valgfri variasjon i eksponering innenfor +2 til -2 stop.

 

Det er for meg uforståelig hvorfor Canon og andre produsenter ikke kunne ta seg bryet med å tilby mulighet for valgfritt antall bilder med valgfri eksponeringskompensasjon. :no:

Jeg vil ta 10 bilder uten å røre kameraet.

Lenke til kommentar
Har 350D ?

 

Hvor finner jeg dette? =)

8086589[/snapback]

Se etter AEB i menyen. Da får man 3 bilder på rappen, med valgfri variasjon i eksponering innenfor +2 til -2 stop.

 

Det er for meg uforståelig hvorfor Canon og andre produsenter ikke kunne ta seg bryet med å tilby mulighet for valgfritt antall bilder med valgfri eksponeringskompensasjon. :no:

Jeg vil ta 10 bilder uten å røre kameraet.

8096122[/snapback]

 

 

Takktakk =)

nei.. hvorfor man ikke kan velge er litt uforstålig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...