Gå til innhold

defekt skjermkort eller noe annet?


Xmir

Anbefalte innlegg

Hei.

Gikk nylig til innkjøp av et Sapphire Radeon X1950xt. Har i det siste hatt en del problemer med kortet og lurer på om jeg skal sende det inn igjen. Når jeg spiller så kommer det av og til noen striper i verdenen jeg spiller i. Noen ganger er de nære og noen ganger langt unna og flimrer litt. Lurer altså på om det er defekt skjermkort eller om det er noe jeg kan gjøre. Har prøvd flere drivere, men ikke noe hell så langt. I tillegg til dette så har spillene låst seg ofte, noe jeg aldri opplevde med det gamle kortet (7800gt). Temperaturen er heller ikke så veldig høy at det gjør noe.

 

Og ja, xp installasjonen er helt fersk :wee:

siste drivere til hovedkort og skjermkort er i bruk atm, flashet til siste bios.

 

Linker til et bilde for å demonstrere:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
bahuq2.jpg
Endret av Xmir
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du formatert eller kjørt drivercleaner etter at du byttet skjermkort? Særlig viktig når du bytter Nvidia ATI vs.

 

Sjekk at kjøleren sitter godt. Særlig over minnebrikkene kan hende det er de som forårsaker problemet. Uten at jeg helt skjønner hva problemet er.

 

PSU er alltid en kandidat.

Lenke til kommentar

Det er dette kortet her

 

Har samme problemet i bla doom 3 også, men det vises litt dårlig pga at det er svært mørkt. Når jeg bytter tilbake til 7800gt så forsvinner problemet, så jeg vet ikke om jeg skal tvile på kortet eller driverne til kortet.

 

Men, jeg skal prøve å underklokke det i morgen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...