Gå til innhold

Anbefaling! Klipsch Promedia GMX 5.1


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vil bare si til alle som lurer på å kjøpe klipsch settet....kjøp det!!

Absolutt verdt pengene. Greit nok det spiller ikkje like høyt som Z-5500, men for en lyd og stram bass. Har hatt Z-5500 anlegget selv og det er bra ingen tvil om det, men liker bedre klipsch settet, koser meg her eg sitter og hører på musikk og ser film :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann!

 

Hm, har lenge lurt litt på det anlegget der mot Z5500. Jeg er av den typen som synes CV er bråk, ikke lyd og er vel litt kresen når det gjelder kvaliteten på lyden, så Klipsch settet ble et litt mer hifi bygd sett. Hvordan er bassen? har hørt en del om subben til z5500 at det er mye during.

Og hvordan er forresten den flate discokula av en styrekontroll? :D

 

Tenker også på å kjøpe et par gode høyttalere i steden for å kjøpe 5.1 sett siden jeg har hembio som jeg kan koble det opp til og har lurt på dette paret.

 

Edit: temmelig tett i huet fant jeg ut :p Skjønte ikke at de priset for 1 stk på hifiklubben. Hvem kjøper EN høyttaler egentlig?

Endret av jurgeeen
Lenke til kommentar
Heisann!

 

Hm, har lenge lurt litt på det anlegget der mot Z5500. Jeg er av den typen som synes CV er bråk, ikke lyd og er vel litt kresen når det gjelder kvaliteten på lyden, så Klipsch settet ble et litt mer hifi bygd sett. Hvordan er bassen? har hørt en del om subben til z5500 at det er mye during.

Og hvordan er forresten den flate discokula av en styrekontroll? :D

 

Tenker også på å kjøpe et par gode høyttalere i steden for å kjøpe 5.1 sett siden jeg har hembio som jeg kan koble det opp til og har lurt på dette paret.

En annen ting hvis det er mulig å poste det her er hvorfor hifklubben i Danmark har såpass lave priser i forhold til Norge.

Et eksempel:

B&W norge

mot

her

 

eller flaggskipet B&W 800D

mot 800D i danmark

Det er litt drøyt med pengeforskjell og selv om danske kronen ligger på noe mer enn den norske er det ikke et så stort gap.

Sorry hvis det gikk litt utenfor tema her :thumbup:

8082278[/snapback]

 

Hei!

 

Bassen på klipsch settet er veldig bra når den kommer :) når du spiller på litt lave volum så er den ikkje så dominerende, du hører den men er i bakgrunnen i forhold til resten av lyden. Ganske så forskjell fra Z-5500 settet. Eg pleier å spille litt på lave volum før eg fyrer opp volumet og da må eg si bassen kommer som et skudd. Stram bass og ikkje så mye bromling som på Z-5500. Når Z-5500 står på standby så durer suben akkurat nok til at du legger merke til det. Klipsch = silence :thumbup:

 

Det optimale er jo å høre begge setta og velge utifra ke du liker best.

Styrekontrollen er grei nok den, bryr meg ikkje så mye om den, er tross alt lyden som er viktigst.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Ehhhh During av subben til z-5500? Skaff deg JORDET kontakt vis du sliter med det.. :p jeg har ikke jordet og ingen dur her. heller ikke MED jordet.. :) Mitt funker konge, ingen ting i veien med det, og dere som klager på lyden? Spill inn anlegget først,, Smart det vet du.. Då blir elementet litt " løsere" eller "mykere" og lyden blir klarere og klarere :) For hver eneste dag: p

Lenke til kommentar
Ehhhh During av subben til z-5500? Skaff deg JORDET kontakt vis du sliter med det.. :p jeg har ikke jordet og ingen dur her. heller ikke MED jordet.. :) Mitt funker konge, ingen ting i veien med det, og dere som klager på lyden? Spill inn anlegget først,, Smart det vet du.. Då blir elementet litt " løsere" eller "mykere" og lyden blir klarere og klarere :) For hver eneste dag: p

8257977[/snapback]

Tror nok du misforstår litt her. Det er nok ikke snakk om 50hz dur fra strømnettet, men stygg lyd fra en billig bråkebass designet for å imponere fjortisser uten lydpreferansene i orden.

 

Jeg skal innrømme å aldri ha hørt Z-5500, men jeg har erfaring med hvor dårlig lyden kan være fra slike pc-høytalere med sub. De aller fleste pc-høytalere retter seg ikke mot hifi-gjengivelse. Stort sett er det er det "mer bass = bedre lyd" som gjelder. Etter hva jeg har lest om Z-5500 føler jeg meg sikker på at det er akkurat en slik lydpakke.

 

Klipsch er vel og bra, leverer pc-lyd i en annen klasse. Men Oslo Hifi-Center tar seg mye betalt. Jeg fant et firma som solgte de vesentlige billigere på prisguiden her på hw.no da jeg for noen måneder siden var på jakt etter bra pc lyd. Ser nå at prisguiden ikke gir noen forhandlere! (jeg endte opp med å kjøpe meg hifi-høytalere fra Klipsch i stedet) :)

 

 

edit: ser han nemte 50hz brum i høytalerne også. men det jeg opprinnelig skrev er fortsatt ikke mindre relevant, og sant....

Endret av mFaFa
Lenke til kommentar

Mitt er det iallefall god lyd i, og jeg har litt peiling på lyd , med tanke på at faren min er Hi fi frelst.. :) men, kan ikke si at lyden er uklar.. Bassen går både høyt og dypt, og vis sangen vil ha stram bass, klarer den det til tider: ) skal være enig at anlegget ikke kan måles mot et Hi fi anlegg, men til 2500 kr? Hvem kan klage? Spill anlegget godt inn, bytt til optisk kabel og lyden forbedres drastisk. Dessuten.. Det eneste negative med anlegget er mellomtonebassen, noe som man må betale en del mere penger for å få. Eller iallefall for å få mellomtone av klasse. Enig med at bassen kan være litt "seig" til tider, men som sagt det spørs kilden lyden kommer fra. :) spill av noe rolig hip hop med masse bass.. (IKKE Mp3-format(Lossy og skabby:) )men helst Ogg format eller hva det nå heter.. Ukomprimert:) ) hehe,,

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

ekkectiv: ja du får vesentlig bedre lyd til lavere pris enn 2500:- for til 2000 får du høyttalere med vesentlig klarere diskant og en mellomtone som eksisterer(i motsetning til logitech og creative sine løsninger) og bassen går muligens ikke fullt så dypt men tilgjengjeld får du en kontrollert bass, nok en gang i motsetning til Logitech og Creative.

 

Hadde vært morro lest en sammenlikning mellom Kilpisch og AE Aego M, jeg hadde blitt veldig (positivt) overrasket om (Kilpisch) dem låter bedre, da jeg har har hørt noen Pc høyttalere og også selv hatt endel forskjellige opp gjennom årene.

Endret av RoosterX
Lenke til kommentar

Men hva er denne duringen? jeg har ikke hørt det og ikke kompisen min som har z-5500 han og.. ingen problemer noen steder.. Og kanskje DU som bruker mange ti tusener av kroner på et anlegg som du sitter aleine hjemme og hører på fordi du hører etter om artisten fiser eller noe, bare for å BEVISE at ditt anlegg er bra.. men men, Mitt låter bra, spiller høyt og veggene rister.. og jeg har IKKE hørt noe during eller noe lignende..

EDIT: og du som sier at du får bedre lyd til under 2000 kr.. Snakker vi 2.1 eller? for 5.1 med bedre lyd, OG som er THx sertifisert, (DTS og) finner du nok ikke billigere :) :)

Endret av Effectiv
Lenke til kommentar
Ehhhh During av subben til z-5500? Skaff deg JORDET kontakt vis du sliter med det.. :p jeg har ikke jordet og ingen dur her. heller ikke MED jordet.. :) Mitt funker konge, ingen ting i veien med det, og dere som klager på lyden? Spill inn anlegget først,, Smart det vet du.. Då blir elementet litt " løsere" eller "mykere" og lyden blir klarere og klarere :) For hver eneste dag: p

8257977[/snapback]

Tror nok du misforstår litt her. Det er nok ikke snakk om 50hz dur fra strømnettet, men stygg lyd fra en billig bråkebass designet for å imponere fjortisser uten lydpreferansene i orden.

 

Jeg skal innrømme å aldri ha hørt Z-5500, men jeg har erfaring med hvor dårlig lyden kan være fra slike pc-høytalere med sub. De aller fleste pc-høytalere retter seg ikke mot hifi-gjengivelse. Stort sett er det er det "mer bass = bedre lyd" som gjelder. Etter hva jeg har lest om Z-5500 føler jeg meg sikker på at det er akkurat en slik lydpakke.

 

Klipsch er vel og bra, leverer pc-lyd i en annen klasse. Men Oslo Hifi-Center tar seg mye betalt. Jeg fant et firma som solgte de vesentlige billigere på prisguiden her på hw.no da jeg for noen måneder siden var på jakt etter bra pc lyd. Ser nå at prisguiden ikke gir noen forhandlere! (jeg endte opp med å kjøpe meg hifi-høytalere fra Klipsch i stedet) :)

 

 

edit: ser han nemte 50hz brum i høytalerne også. men det jeg opprinnelig skrev er fortsatt ikke mindre relevant, og sant....

8258386[/snapback]

HVORDAN KAN DU SI SÅ MYE TRAGISK NÅR DU IKKE ENGANG HAR PRØVD aNLEGGET? Herregud.. Helt utrolig.. men men, det er ikke min feil at du bruker flere ti-tusener på et anlegg, sånn at du kan sitte inne aleine på hybelen og spille høyt, for å høre etter om artisten fiser mellom sangene, baer for å bevise at anlegget ditt er bra.. jeg sitter å hører på dette akkurat nå, og er veldig fornøyd, selv om lyden ikke kan SAMMENLIGNES med hi-fi anlegg, grunnet PRIS? du kan ikke klage på dette anlegget, som er THX-sertifisert, 5.1, 10" sub og spiller høyt.. pluss alle tilkoblingsmulighetene.. for under 2500? Det er ikke en dårlig pris å betale.. Kanskje du finner anlegg til under 2000 som spiller finere, men har de en 10" sub som går så lavt og er veldig bra til film. Dessuten er Det DD PL2 dekoder inni. KLARER DU Å FINNE DETTE TIL EN LAVERE PRIS , SEND MEG EN PM! :)

Lenke til kommentar
Ehhhh During av subben til z-5500? Skaff deg JORDET kontakt vis du sliter med det.. :p jeg har ikke jordet og ingen dur her. heller ikke MED jordet.. :) Mitt funker konge, ingen ting i veien med det, og dere som klager på lyden? Spill inn anlegget først,, Smart det vet du.. Då blir elementet litt " løsere" eller "mykere" og lyden blir klarere og klarere :) For hver eneste dag: p

8257977[/snapback]

Tror nok du misforstår litt her. Det er nok ikke snakk om 50hz dur fra strømnettet, men stygg lyd fra en billig bråkebass designet for å imponere fjortisser uten lydpreferansene i orden.

 

Jeg skal innrømme å aldri ha hørt Z-5500, men jeg har erfaring med hvor dårlig lyden kan være fra slike pc-høytalere med sub. De aller fleste pc-høytalere retter seg ikke mot hifi-gjengivelse. Stort sett er det er det "mer bass = bedre lyd" som gjelder. Etter hva jeg har lest om Z-5500 føler jeg meg sikker på at det er akkurat en slik lydpakke.

 

Klipsch er vel og bra, leverer pc-lyd i en annen klasse. Men Oslo Hifi-Center tar seg mye betalt. Jeg fant et firma som solgte de vesentlige billigere på prisguiden her på hw.no da jeg for noen måneder siden var på jakt etter bra pc lyd. Ser nå at prisguiden ikke gir noen forhandlere! (jeg endte opp med å kjøpe meg hifi-høytalere fra Klipsch i stedet) :)

 

 

edit: ser han nemte 50hz brum i høytalerne også. men det jeg opprinnelig skrev er fortsatt ikke mindre relevant, og sant....

8258386[/snapback]

HVORDAN KAN DU SI SÅ MYE TRAGISK NÅR DU IKKE ENGANG HAR PRØVD aNLEGGET? Herregud.. Helt utrolig.. men men, det er ikke min feil at du bruker flere ti-tusener på et anlegg, sånn at du kan sitte inne aleine på hybelen og spille høyt, for å høre etter om artisten fiser mellom sangene, baer for å bevise at anlegget ditt er bra.. jeg sitter å hører på dette akkurat nå, og er veldig fornøyd, selv om lyden ikke kan SAMMENLIGNES med hi-fi anlegg, grunnet PRIS? du kan ikke klage på dette anlegget, som er THX-sertifisert, 5.1, 10" sub og spiller høyt.. pluss alle tilkoblingsmulighetene.. for under 2500? Det er ikke en dårlig pris å betale.. Kanskje du finner anlegg til under 2000 som spiller finere, men har de en 10" sub som går så lavt og er veldig bra til film. Dessuten er Det DD PL2 dekoder inni. KLARER DU Å FINNE DETTE TIL EN LAVERE PRIS , SEND MEG EN PM! :)

8332679[/snapback]

Du skriver som om det skulle være et mål at veggene rister når man spiller musikk. Det sier kanskje litt om dine lydpreferanser, som jeg mistenker står i stil med «bråkebassfjortissen». Ut i fra dette har jeg få problemer med å forstå hvorfor du er fornøyd med pc-anlegget slik jeg har beskrevet det. Du er bare ikke enig i beskrivelsen.

 

Det er ikke bare prisen som gjør pc-anlegget ditt usammenliknbart med et hifi-anlegg. Fokuset ligger et annet sted enn naturtro lyd. Hadde de droppet hele sub'en og lagt mer penger i resten av lydspekteret ville det blitt mer virkelighetstro. Men målgruppen er glad i mest mulig bass og trøkk for pengene.

 

Du skal få lov til å være fornøyd. Flott for deg. I den pakka der får man masse funksjonalitet for en billig penge. Helt klart er det kjekt med sub til film, noe jeg også kunne tenkt meg. Dog er det mye dyrere å være interessert i Hifi.

Lenke til kommentar

Var eier av Logitech før, men ble ganske så misfornøyd etter som tiden gikk. Slitsom bass skrikende diskanter.

Kjøpte meg Klipsch Promedia 5.1 altså uten GMX. Kunne ikke vært mere fornøyd. Nydelig lyd. Også nok til å holde en fest gående :)

Vet ikke hvordan GMX settet spiller, men ettersom det er et produkt av Klipsch så er det vel kvalitet.

Lenke til kommentar
Ehhhh During av subben til z-5500? Skaff deg JORDET kontakt vis du sliter med det.. :p jeg har ikke jordet og ingen dur her. heller ikke MED jordet.. :) Mitt funker konge, ingen ting i veien med det, og dere som klager på lyden? Spill inn anlegget først,, Smart det vet du.. Då blir elementet litt " løsere" eller "mykere" og lyden blir klarere og klarere :) For hver eneste dag: p

8257977[/snapback]

Tror nok du misforstår litt her. Det er nok ikke snakk om 50hz dur fra strømnettet, men stygg lyd fra en billig bråkebass designet for å imponere fjortisser uten lydpreferansene i orden.

 

Jeg skal innrømme å aldri ha hørt Z-5500, men jeg har erfaring med hvor dårlig lyden kan være fra slike pc-høytalere med sub. De aller fleste pc-høytalere retter seg ikke mot hifi-gjengivelse. Stort sett er det er det "mer bass = bedre lyd" som gjelder. Etter hva jeg har lest om Z-5500 føler jeg meg sikker på at det er akkurat en slik lydpakke.

 

Klipsch er vel og bra, leverer pc-lyd i en annen klasse. Men Oslo Hifi-Center tar seg mye betalt. Jeg fant et firma som solgte de vesentlige billigere på prisguiden her på hw.no da jeg for noen måneder siden var på jakt etter bra pc lyd. Ser nå at prisguiden ikke gir noen forhandlere! (jeg endte opp med å kjøpe meg hifi-høytalere fra Klipsch i stedet) :)

 

 

edit: ser han nemte 50hz brum i høytalerne også. men det jeg opprinnelig skrev er fortsatt ikke mindre relevant, og sant....

8258386[/snapback]

HVORDAN KAN DU SI SÅ MYE TRAGISK NÅR DU IKKE ENGANG HAR PRØVD aNLEGGET? Herregud.. Helt utrolig.. men men, det er ikke min feil at du bruker flere ti-tusener på et anlegg, sånn at du kan sitte inne aleine på hybelen og spille høyt, for å høre etter om artisten fiser mellom sangene, baer for å bevise at anlegget ditt er bra.. jeg sitter å hører på dette akkurat nå, og er veldig fornøyd, selv om lyden ikke kan SAMMENLIGNES med hi-fi anlegg, grunnet PRIS? du kan ikke klage på dette anlegget, som er THX-sertifisert, 5.1, 10" sub og spiller høyt.. pluss alle tilkoblingsmulighetene.. for under 2500? Det er ikke en dårlig pris å betale.. Kanskje du finner anlegg til under 2000 som spiller finere, men har de en 10" sub som går så lavt og er veldig bra til film. Dessuten er Det DD PL2 dekoder inni. KLARER DU Å FINNE DETTE TIL EN LAVERE PRIS , SEND MEG EN PM! :)

8332679[/snapback]

Du skriver som om det skulle være et mål at veggene rister når man spiller musikk. Det sier kanskje litt om dine lydpreferanser, som jeg mistenker står i stil med «bråkebassfjortissen». Ut i fra dette har jeg få problemer med å forstå hvorfor du er fornøyd med pc-anlegget slik jeg har beskrevet det. Du er bare ikke enig i beskrivelsen.

 

Det er ikke bare prisen som gjør pc-anlegget ditt usammenliknbart med et hifi-anlegg. Fokuset ligger et annet sted enn naturtro lyd. Hadde de droppet hele sub'en og lagt mer penger i resten av lydspekteret ville det blitt mer virkelighetstro. Men målgruppen er glad i mest mulig bass og trøkk for pengene.

 

Du skal få lov til å være fornøyd. Flott for deg. I den pakka der får man masse funksjonalitet for en billig penge. Helt klart er det kjekt med sub til film, noe jeg også kunne tenkt meg. Dog er det mye dyrere å være interessert i Hifi.

8334918[/snapback]

Egentlig ikke enig i det du sier med at mitt mål er ristende vegger, for det er det ikke.. har bassen på halv fullt og eneste jeg vil eg at lyden skal være trøkk i, og det er ikke lett uten basselement..... Dessuten hører jeg mest på rock, og det er ikke fjortis "dunk dunk" musikk som du beskriver at jeg hører på. Jeg har godt lydkort og lyden er klar nok i mine ører.. Jeg er kanskje ikke HIFI frelst, og avhengig av å bruke mange titusener av kroner på anlegg og dette anlegget bringer meg god lyd, klar diskant men såklart en mangel på mellomtonebassen, noe man som oftest må godt over 5k for å få bra. Det er jo det HIFI frelste ser etter, og det er som oftest det man betaler for.. den berømte "mellom Tone bassen" som er mest i jazz, og litt i rock og klassisk. dette anlegget mitt bringer GOD surround, en bass som går lavt som bare det for å være en PC sub,(brukes til x360 og tv også by the way) og den er kanskje ikke så "stram" vist du har på full bass-setting, men på standard setting er det veldig mye strammere bass. og du bør ikke teste ut anlegg med Mp3 filer.. Prøv ut anlegget med FLAC filer( ogg vorbis funker og:) ) hehe.. menmen hver sin smak... Dette holder for meg :) kompisen min i nabohuset kunne skrive på msn hva de sang i sangen jeg hørte på før i dag ;) de bor 20 meter fra meg og det er vel ikke dårlig for halvt volum? god natt ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...