Gå til innhold

Hva er best.....Radeon eller Geforce?


stor_gutt_87

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vanskelig å si hva som er best av de to, det er nemlig mange forhold å ta hensyn til, bla. pris som du nevnte. Jeg personlig synes radeon til 2700 høres bedre ut enn et ti500 til 3500kr+

 

Det har til og med vært et par diskusjoner her på forumet. Les disse og noen andre tester så har du nok dannet deg et ganske bra mening selv.

 

 

og...gode ramsinks er det alltids bra å ha...

 

[ Denne Melding var redigert av: PanzerFaust på 2001-12-21 22:41 ]

Lenke til kommentar

Skit og dra.

 

Never ending story.

 

Ok.... kortene har blitt testa opp og ned i mente over alt på nettet. Radeon vinner den ene testen mens konklusjonen andre plasser er at Nvidia fremdeles er kongen.

Som sagt, det er dødt løp. Framerat’en er så lik at det varierer fra spill til spill. Forskjellen er marginal.

Hva folk mener er en ting, hva personer har erfaring med er en annen. Har TI 500 kortet selv, kostet litt men men. Etter en god del tweaking er i alle fall maskina mi sammen med ti 500 kortet ’rock stabile’. 2D kvaliteten er også superb.

Det er et velkjent problem at driverne til ATI ikke er så bra. Hadde vært kult om noen som har kortet kunne fortalt hva problemet med driverne er, om det da er noen problemer.

 

Har du penger og vil kjøpe et kort som allerede er solgt i milliontall og som er stabilt og meget samarbeids villig, kjøper du TI 500. Er du dritt lei Nvidia skrytet og har lyst på et kanskje like så bra kort men mye billigere, kjøper du Radeon 8500.

 

Så enkelt er det :->

 

Rune

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-23 14:39, sub1343 skrev:

Jeg anbefaler Ati radeon 8500 da dette kortet gir bedre bildekvalitet, har ennå ikke hatt noen problem med driverene, men har bare hatt kortet i 20 dager

men bildekvaliteten er mye bedre enn den var på det gamle kortet mitt et asus v7700 gts pure 64mb

Jeg sier go for ati radeon 8500

Et RÅTT Kort!



 

Sub1343; hvilke drivere bruker du? Kjører du win2k, XP, Me eller 98?

Lenke til kommentar

Ati kortet er det eneste med Directx 8.1 støtte. Vurderer en å kjøpe et nytt Geforce kort ville eg ventet til Nvidia lanserer de nye chip'ene i løpet av våren en gang. Ser ikke noe poeng i å kjøpe noe som allerede begynner å bli avlegs.

Radeon 8500 har også en mye bedre bildekvalitet enn Geforce 3 kortene.

Når det kommer til DVD playback og TV utgang så er ATI i en klasse for seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...