Torjus Skrevet 2. mars 2007 Skrevet 2. mars 2007 Heisann! Jeg har en maskin jeg vil fjernstyre fra min maskin. La oss si at min maskin er PC1, mens maskinen som skal fjernstyres heter PC2. "Tilkobling til eksternt skrivebord" funksjonenen til windows fungerer fint, men jeg må være logget inn på PC2 før jeg kan koble til? Finnes det noen måter eller programmer som gjør at jeg kan logge på maskinen uten å først logge på? Altså, sånn at når jeg slår på PC2 så kan jeg begynne å fjernstyre den med en gang? For slik jeg har forstått det så MÅ PC2 har passord for å bli fjernstyrt?
Lukilock Skrevet 2. mars 2007 Skrevet 2. mars 2007 Har les mange svar her på forumet at "LogMeIn" skal være bra. Har ikke prøvd det selv, men det finker sikkert siden folk anbefaler det Sempron
VikinGz Skrevet 2. mars 2007 Skrevet 2. mars 2007 Eksternt skrivebord krever bruker med passord.... Kjørt dette lenge nå og syns det er toppers Viss du skal bruke den slik at du slipper å logge på kan du bruke en VNC program... brukte ett før, men ikke fult så bra som eksternt skrivebord...
Torjus Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Skrevet 2. mars 2007 (endret) Eksternt skrivebord krever bruker med passord....Kjørt dette lenge nå og syns det er toppers Viss du skal bruke den slik at du slipper å logge på kan du bruke en VNC program... brukte ett før, men ikke fult så bra som eksternt skrivebord... 8061830[/snapback] Hei, jeg prøvde VNC nå. Det fungerte jo toppers, men kvaliteten blir jo ekstremt dårlig i forhold til windows? I Best Compression mode så blir kvaliteten dårlig og alt går treigt. I Listen mode så er kvaliteten nesten like god som når jeg bruker windows sitt, men alt går så treigt? EDIT: Måtte visst ha full skjerm, da virket alt fint Endret 2. mars 2007 av fUzZy^
ravika Skrevet 2. mars 2007 Skrevet 2. mars 2007 Funker fint å bruke Windows sitt eksternt skrivebord. Det er bare å stille inn på maskin 2 at den logges automatisk på. Husker ikke hvordan man gjorde det, var en eller annen innstilling i windows hvor man valgte logg på automatisk, og skrev inn passordet. Da vil man få opp en påloggingsboks når man prøver å koble seg til PC2 (som da allerede er logget inn)
Torjus Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Skrevet 2. mars 2007 Funker fint å bruke Windows sitt eksternt skrivebord. Det er bare å stille inn på maskin 2 at den logges automatisk på. Husker ikke hvordan man gjorde det, var en eller annen innstilling i windows hvor man valgte logg på automatisk, og skrev inn passordet. Da vil man få opp en påloggingsboks når man prøver å koble seg til PC2 (som da allerede er logget inn) 8062110[/snapback] Hmmm... det stemmer det! Skal teste det ut, takk for tipset. TweakUiPowertoy tror jeg fikser den biffen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå