Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Norsk Firma har løst piratkopiering?


Anbefalte innlegg

Leste I dag på VG nett : http://www1.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=156188

 

Det fire måneder gamle trondheimsselskapet mener de har laget en løsning som skal gjøre det umulig å komme seg forbi kopisperren på filmer. Løsningen skal blant annet beskytte hvert eneste sekund av filmen. En gang i minuttet sjekkes det om brukeren gjør noe ulovlig med avspilleren, filmen eller PC-en.

Tilbakemelding

 

- Er noe galt fatt, går det øyeblikkelig melding til kunden som har installert vårt produkt, og bildestrømmen kan stoppes, forklarer Gisle Østereng.

 

Wow, med andre ord så skal vi nå innstalere programvare på pcene våre som overvåker bruksmetoden vår, om det mistenker at noe rart skjer så skal da produsenten (aka softwaren) kunne sende en kode for å stoppe videostreamen.

 

Morsomt blandt annet at et norsk firma og trøndersk attpåtill skal greie å se seg blind på statistikken til RIAA , men pytt pytt kanskje greier de å finne på en enda mer irriterende kopisperre som får brukerne til å kjøpe enda mindre filmer enn før.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Noe ulovlig", faktisk. Tipper den strikken kan tøyes langt..

 

Dette blir vel en proprietær løsning som ikke inkluderer alle typer avspillere heller da, vil jeg anta.

 

Det som egentlig må til er en holdningsendring, det er jo tross alt ikke slik at de fleste mennesker stjeler med seg matvarer fra Rema1000 så det er kanskje viktig å få frem parallellene, samtidig som man er nødt til å tilby et fullverdig alternativ (fri bruk av det du kjøper på de avspillerne du vil i full kvalitet, og naturlig nok billigere enn et fysisk medium).

Lenke til kommentar
jaha... og hvordan har de tenkt og få til at jeg skal installere dette programmet deres..

Eller har de tenkt å implemetere det i alle medieplater som selvinstallere (spyware)seg.

Gikk jo ikke så pent med sony og deres program på musikk platene.

8059490[/snapback]

 

Nettop dette jeg har bange baktanker om.

Om man tvinger en forbruker til å ta i bruk denne programvaren eller ikke å se filmen han har kjøpt så tipper jeg at forbrukeren stopper å kjøpe filmer fra dem.

Lenke til kommentar

Dette blir vel som alle de andre kopibeskyttelsene vi har møtt opp gjennom årene.

 

For at dette skal være effektivt, må det legges inn begrensninger i hver spiller.

 

Allikevel har du fremdeles muligheter for å kopiere, selv om det krever mer arbeid.

Du spiller da bare av filmen på en maskin og tar opp på en annen.

Ikke at jeg skal oppfordre noen til piratkopiering,

men jeg skjønner ikke annet enn at dette bare gjør ting litt mer komplisert for den vanlige bruker.

 

EDIT:

100% kopier vil kreve at noen knekker beskyttelsen.

Men jeg tviler på at det stopper de store piratene i Asia bl.a.

Kopiene trenger ikke være 100%.

Bare tilsynelatende like, og selvfølgelig uten sperrer av noe slag.

Endret av Loke_h
Lenke til kommentar

Som sagt tidligere, det sitter alltid noen andre "på andre siden" og kan mere enn dem som laget programmet.. :)

 

Så tror ikke dette trønderske selskapet skal bli en så stor "trussel".

 

Etter hvert kommer det vel en liten brikke som "sprenger" eller noe, som ødlegger dvd-spiller, pc osv osv, hvism na prøver å kopierer :p

Lenke til kommentar

Vi må ikke glemme at dette er bortkastet.

For i Norge har man lov til å bryte kopisperren så lenge filmen bevares innenfor ditt private liv...

Og i USA var det en stund før jul at Filmselskapene sa at alle skal få lov til å bryte kopisperren, for det var ikke noe vits og si nei på det, folk gjore det uansett!

(vell og merke at du tok kopi til deg selv)

 

men,men

Beskytter vært sekund... altså har jeg på følelsen av at alle filmer blir dobbelt så store.... :thumbdown:

Lenke til kommentar

Litt mer oppdatert artikkel på Itavisen :

 

http://www.itavisen.no/php/art.php?id=371815

 

Dette ser ut til å gjelde når man "streamer" en videofil fra nettet, ser ut som disse karene lærer aldri.

 

Edit :

 

I mitt synspunkt :

 

*Forbrukerfiendtlig.

*Sannsynligvis så må programvare legges inn for å kontrolere dette.

*Rootkits anyone?

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

siden dem skal hente ned nøkel fra net vært sekunde kommer folk med pakke tap/modem/wlan og slite.

 

og det kommer nok IKKE noe samme system som cardsharing som er for parabol.

 

tipper det kommer en regg fix som bytter dns server til en humbug som du har helle keyen på din pc. siden når du har spilt den av første gange, saver du bare alt til din pc. og program som simuler server dems.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...