Gå til innhold

WD My book 500 GB Essential. Treg?! *LØST!*

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

Jeg gikk nå nylig til anskaffelse av en ekstern Western Digital My Book 500 GB Essential edition. Testa den på en nyere ASUS bærbar pc, USB2. Det tok ca. 1-2 minutt (tok ikke tida) før den kom fram i Windows (XP). Så skulle jeg teste farta. Kopierte da en en fil på 1.4 gb fra 120 gb (5400 rpm) harddisken på den bærbare pc'en, til WD-disken. Det stod da at det kom til å ta 27 minutter.

Er dette vanlig, eller er den tregere enn andre eksterne harddisker? Kan det være harddisken på ASUS-en som er "problemet"? Har aldri vært borti eksterne harddisker, så jeg har ikke peiling på dette. Synes 27 min. var litt drøyt. dvs. bare 51 mb per. minutt. Ettersom jeg har lest skal den ha en overføringshastighet på 35 mb/sek. Jobbet da ikke med noe annet på harddisken.

Takk!

Endret av _Adler_
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har sendt mail, dvs. brukte det jeg skrev her som mal, til Netshop. Får jeg ikke svar innen 17.00 ringer jeg.

Skal den dukke opp i Windows, så å si umiddelbart?

Skrevet

avhenger litt av pc'en din.

Min WD dukker opp i løpet av 15-20 sek..

Når det gjelder overføringshastigheten så hørtes den litt vel drøy ut. Test WDen mot en annen pc før du klager til Netshop. Greit å ha lokalisert problemet før du plager brukerstøtte.

Bob

Skrevet

Min DW ekstern fungerer også utmerket. Tar rimelig kort tid før den dukker opp i win XP.

Min første tanke var at det kanskje er en USB 1.1 utgang? - De er jo rimelig trege, uten at jeg husker hastigheten på disse... :blush:

Støtter tipset om å teste mot annen PC før man tar saken videre :thumbup:

Skrevet (endret)

WDen funker glimrende, har jeg funnet ut. Så innpå enhetsbehandling på den bærbare ASUS pc-en (A6000) og der stod det at USB 2.0 driveren(e) ikke var installert. Vil tro pc'en har USB 2.0, i.o.m. at det kom opp i enhetsbehandlinga, ikke USB 1.1. Virker som om USB 2.0 portene oppførte seg som USB 1.1. Kan også hende at den porten jeg benyttet faktisk var en USB 1.1 port. Noen som har peiling? Testa i alle fall WDen på min nyinnkjøpte Acer Aspire 5103WLMi, og da ble det fart på sakene! 2 hovedmapper (Programfiler bla.) på tilsammen 1 gb, 14435 filer og 1185 undermapper, gikk unna på 3 min. og 10 sek. Dvs. 5 mb/sek, noe som jeg vil si er godtatt når det er så mange enkeltfiler det er snakk om, eller hva?!

Ellers er jeg fornøyd med disken. Spennende design og godtatt støynivå! :)

Endret av _Adler_

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...