Gå til innhold

Overklokk av E6600 - Valg av HK, FSB <-> RAM


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skal mekke ny gamingrig og er en fersking på overklokking, tips mottas med stor takknemlighet. :)

 

Prosessor: E6600

Vannkjøling (Medfølger kabinettet Thermaltake Kandalf LCS)

Har ikke behov for SLI

 

Det jeg trenger hjelp til er å velge ut et hovedkort som overklokker bra. Har lest plenty reviews og regner med det står mellom disse:

-Asus P5B Deluxe

-Asus P5B DLX/WIFI-AP

-Asus P5B E-Plus

 

Hvilket anbefales?

 

Og til slutt: Har jeg forstått det riktig så er det fordelaktig å ha 1:1 forhold mellom FSB og RAM. Spørsmålet blir da; hvor høyt kan jeg regne med å få FSB på og da hvor rask RAM jeg må skaffe?

De jeg vurderer er OCZ PC2-8000 Titanium Alpha VX2 DUAL.

Får jeg nok spillerom med disse med tanke på FSB? De skal også være overklokkingsvennlig dersom det trengs (micron chip).

 

Takker for svar ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Cpu ok

Alle de P5B korta du lister opp er meget bra kort,overklokking også

Rammen du sikler på er meget bra, karnsje litt overkill, men har du spenn så bare kjøp.

Ellers har du mye penger og vil ha noe av det beste av ram som er å oppdrive så se her på Cell Shock PC8000 CL4 :cool: .... det er killer ram, dyrt, heftig overklokker som fy, sa jeg heftig :D

8056428[/snapback]

Var de så dyre da Nassuz? 308 Euro= 2567 kr.

 

Edit: Er det ikke den nettbutikken som het PcMemoryUpgrade før?

Jeg kjøpte et par Mushkinbrikker derfra for et par år siden og betalte ikke noe toll eller andre "skjulte" avgifter. Den prisen du ser er den du betaler.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Cpu ok

Alle de P5B korta du lister opp er meget bra kort,overklokking også

Rammen du sikler på er meget bra, karnsje litt overkill, men har du spenn så bare kjøp.

Ellers har du mye penger og vil ha noe av det beste av ram som er å oppdrive så se her på Cell Shock PC8000 CL4 :cool: .... det er killer ram, dyrt, heftig overklokker som fy, sa jeg heftig :D

8056428[/snapback]

Var de så dyre da Nassuz? 308 Euro= 2567 kr.

 

Edit: Er det ikke den nettbutikken som het PcMemoryUpgrade før?

Jeg kjøpte et par Mushkinbrikker derfra for et par år siden og betalte ikke noe toll eller andre "skjulte" avgifter. Den prisen du ser er den du betaler.

8110109[/snapback]

 

Lurer på det samme, siklet på de brikkene der en stund nå, garanterte gkx-brikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...