Gå til innhold

Scanne tekst-dokument> redigere tekst program?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vet du om et program som gjør at jeg kan scanne en tekstside fra en bok og så redigere teksten i et program eller gjøre teksten "lesbar" av et tekst program?

8056143[/snapback]

Det beste er klart et eget program, tror det mest brukte er OmniPage, men det koster dessverre $149.

Men skal du scanne en del, og særlig med litt kompleks layout, svarer det seg nok! Det er også viktig at programmet støtter norske tegn godt, og helst bruker ordlister for å matche, da slipper du masse kjipt etterarbeid.

Hvis noen vet om andre bra alternativer gi beskjed!!

 

Merk at det som oftest følger med et OCR program med scanneren, jeg fikk med en light versjon av OmniPage med min, som fungerer veldig bra. Synd de ikke fortsatt har noe sånt...

 

Merk også at det følger med et ganske bra scanneprogram inkludert OCR med noen utgaver av Office 2003, så sjekk om du kanskje har den tilgjengelig der.

Da finner du den i programmenyen i en undermappe som heter Office Tools, og programmet heter Microsoft Office Document Scanning. Når du velger profil (svart/hvitt, farge etc) må du redigere denne og slå på tekstgjenkjenning.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Er det noen som har erfaring på hvordan disse programmene fungere sån man skal scanne inn håndskrift? Vil jo tro at det vil være vanskeligere for programmet å gjennekjenne tegn og bokstaver da...

8120634[/snapback]

tviler veldig sterkt på at den tolker håndskrift, ettersom håndskrift er veldig individuelt. Dette er vel for bøker o.l.?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...