Gå til innhold

Må betale for sommertidendring


Anbefalte innlegg

Betyr det at alle endringene som kommer i windows update egentlig koster 4-40000 dollar? Men siden det ikke er i "utvidet kundestøtte" så slipper man å betale?

 

Var sikkert dette politikerne tenkte på da de stemte på lovforslaget. "Vi endrer sommertid slik at folk med litt gamle OS må betale Microsoft."

 

Btw. Betaler man ikke MS for "utvidet kundestøtteperiode"?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I forhold til å aldri oppgradere er det dyrt ja. Men for dei som oppdaterer programvare i ny og ne er der på lengre sikt 100% sikkert ein del pengar å spare ved å bruke fri programvare.

8053887[/snapback]

 

Jeg er fortsatt tvilende til at det alltid er mer lønnsomt med fri programvare.

Lenke til kommentar

Om denne nyheten stemmer så vil ikke akkurat Microsoft bli mer populære.

 

Ofte er det en del brukere som mener det er så dyrt for bedrifter å bruke åpen programvare. Men det stemmer nok ikke, for det første slipper de store lisenskostnader og så kan systemene kreve mindre vedlikehold. Kostnader ved opplæring av personell blir det uansett, for eksempel ved overgang til ny Windows-versjon. Mange bedrifter kan nok spare en god del på å velge åpen kildekode, men jeg sier ikke at det er den ultimate løsningen for alle.

Lenke til kommentar

Jeg syns dette hørtes usannsynlig dyrt ut, for noe som må være en filleting å fikse, hvis de ikke har kodet dette inn med assembler på ørten ulike plasser, som kunne liknet MS. Egentlig skulle jeg tro det bare lå en tabell et eller annet sted i OSet som definerer tidspunkter for start og slutt av sommertid.

 

Jeg kunne forstått at de tok godt betalt for custom tilpasninger til enkeltkunder, men her blir det vel snakk om en patch som ganske mange kunder trenger, så MS vil vel hove inn ganske fet avanse på denne jobben.

 

Windows 2000 Server er da heller ikke gammel. Jeg kunne skjønt at kunder som fortsatt sitter på NT 4.0 (eller NT 3.x) må betale litt for å fikse feil, men dette her virker høyst urimelig av MS. Sleipt triks for å "tvinge" folk til å oppgradere :thumbdown:

Endret av Langbein
Lenke til kommentar

Jeg tipper de bedriftene som har forretningskritiske systemer kjørende med utvidet supportavtaler med MS helt sikkert har råd til det. MS vet å ta seg betalt når kundene selv setter seg selv i knipe med gammel, proprietær programvare. Det er vel heller vanlig situasjon å kreve litt ekstra betalt og utnytte slike situasjoner.

 

Men det hadde neppe blitt like dyrt med fri programvare...

Endret av kommers
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...