Gå til innhold

Kjøp av Canon 70-200 F4L med minimal skade?


Anbefalte innlegg

Har nettopp fått tak i en Canon 70-200 F4 L brukt til 3500,-. Objektivet hadde en minimal skade i ytterkanten av den 2. linsen. Hadde fått et slag mot linsa slik at et lite skår var slått av. Selger mente dette ikke hadde noen betydning for bildene. Han hadde i allefall ikke kunnet se noe på billdene han hadde tatt. Bør jeg ta sjangsen på dette kjøpet, eller tror dere jeg gjør noe dumt ved å kjøpe objektivet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3500 er ikke nede på halv nypris engang?

 

Hvis skaden er på andre linse betyr det at et lite glasskår skrangler rundt inn der? Uansett, når et objektiv får en slik smell er det ikke nødvendigvis slik at alle feilene åpenbarer seg umiddelbart. Små skjevheter i mekanikken kan føre til at f.eks autofokusmotoren slites ut fortere enn normalt vil jeg tro.

 

Et lite skår ytterst på et linseelement vil som selger påpeker ikke nødvendigvis gi noen stor effekt på bildene, men jeg synes personlig at prisavslaget ikke er stort nok i forhold til den økte risikoen du har for at objektivet kan ha skjulte skader.

Lenke til kommentar

jeg købte et 400 mm f/5,6 som umiddelbart virkede til at være i fin stand.

 

Desværre var der noget galt indeni - Det kostede 8 ugers ventetid foran fjernsynet i mangel på fugleoptik + 1000 gode danske $ i reperation :cry: jeg ville ikke købe med mindre jeg havde mulighed for at teste det GRUNDIGT igennem.

Endret av Kigulu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...