Gå til innhold

E6300/E6400 Superpi 3ghz Tråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor høy vMCH spenning tror dere jeg trenger for å kjøre 1066 strap på 500FSB? :green:

8173313[/snapback]

 

 

Har du modda nå? Har vel ei vannblokk eller en heftig kobberkjøler på også da, det er nesten påkrevd ved vmodding. Jeg skulle modde i går, men så har jeg flytta nå, og kan ikke finne loddebolten ennå, har 3stk....lol... aaaargh :!:

 

EDIT: spennende det her,lurer på om ikke jeg må kjøpe en Xeon 3050 og bli med på racet.

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar
Hvor høy vMCH spenning tror dere jeg trenger for å kjøre 1066 strap på 500FSB? :green:

8173313[/snapback]

 

 

Har du modda nå? Har vel ei vannblokk eller en heftig kobberkjøler på også da, det er nesten påkrevd ved vmodding. Jeg skulle modde i går, men så har jeg flytta nå, og kan ikke finne loddebolten ennå, har 3stk....lol... aaaargh :!:

 

EDIT: spennende det her,lurer på om ikke jeg må kjøpe en Xeon 3050 og bli med på racet.

8173338[/snapback]

Ja, kjører med vann på nb. 2V må vel gå bra? :hmm:

 

Geir, bra score! Får se om jeg tester mer utover dagen ;)

Lenke til kommentar

Gidder ikke tweake mer.

Her er resultatet med minne på 1284MHz :)

 

Hk mitt (Asus P5B-E Plus) vil ikke særlig over 450MHz foreløpig.

Har sikkert glemt noe elementært, eller dårlig utgave? :(

 

Nytt resultat med FSB:RAM 1:1 3-4-3-4-timings på 856MHz(/2)

Tror jeg skal teste med 4:5. Just 4 fun. :)

post-119152-1174140703_thumb.png

post-119152-1174196722_thumb.png

Endret av Loke_h
Lenke til kommentar

Respekt!!

 

Mitt første forsøk var med 1333 strap og 6x500, men så lenge jeg har Elpida minne har jeg ikke mulighet til å kjøre 4-4-4 ved 500MHz. At du klarer å kjøre dette med 1066strap var helt klart det som skulle til. Kaldt vann? Snakker vi isbiter i vanntanken?

 

Mens du jobbet med vannkjølingen, installerte jeg 2003-Server på en ledig harddisk for å sjekke hvor mye det var å tjene på dette. Jeg er usikker på om det var den rene installasjonen som gjorde det, eller skifte av operativsystem . . men totalt sparte jeg 2 hundredeler.

 

18.546

 

post-24075-1174213594_thumb.png

Lenke til kommentar

2003 server har ord på seg for å være hakket vassere enn XP på SP32M. Kanskje jeg har en mulighet på å følge deg på 32M siden du kjører samme strap meg her. Forskjellen vil da ligge i tweaking av subtimings(og operativsystem).

 

Tipper Nassuz klør i fingrene etter å være med på racet:-)

 

Skal gi det er forsøk. . . . men 32M er betydelig mer tidkrevende enn 1M så det kommer sikkert til å ta noe tid.

 

post-24075-1174215583_thumb.jpg

 

Som du ser er mitt oppsett laget for å være støysvakt, og ikke noen benche-rig.

Geir

Lenke til kommentar

hehe,jeg skulle ha vært med ja, men jeg driver å klokker som en gal selv om dagen også. Er på xs og driver sub4ghz superpi1M, det er vanskelig å tukte de store GUTTA som Before og Eva2000, men jeg har en respektabel 4`de plass der.

 

EDIT: Tenkte jeg karnsje skulle prøve E4400. Dere racer jo som gale her, i sub3,6ghz posten er det dødt.

 

EDIT2:

Jeg setter opp scorene deres på første side nå så det blir lettere å holde følge med tiden

Godt jobba gutter

post-42959-1174216579_thumb.jpg

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar

SuperPI32M er kjørt noen ganger mens jeg hjelper yngstesønnen min med å bake boller :!:

Tweaks:

Ny installasjon av Win2003Server

1066 strap

Realtime priority

Affinity CPU 1

Minne på 4-4-4-12 på 2.1V

Subtimings så stramt som jeg klarte.

 

I bios: Static Read Control til "Fastest" istedet for auto. Dette utgjør MYE.

Steng ned CPUZ og Memset før du starter. Selv om vi skal ta screenshot med CPUZ er det ikke pålegg om å ha denne prosessen kjørende under kjøringen. ;)

I tillegg drepte jeg Explorer.exe før jeg startet. Det er delte meninger om dette hjelper. Hvis du vil prøve dette ta Ctr-Alt-Del etterpå og start explorer.exe fra kommandolinjen når du vil ha desktopen tilbake.

 

SP32M 16.35.047

 

post-24075-1174223674_thumb.png

Lenke til kommentar

Jeg prøvde ramdisk på XPpro for SP1M(men forbedringen var liten). Jeg overførte mappen til 2003Server installasjonen, men den versjonen jeg har støttet ikke 2003Server. Det er derfor den ligger på desktopen. Tiden på 16.35 er UTEN ramdisk!!

 

Jeg skal ta et run på XPpro med de samme instillingen for å sjekke forbedringen mellom XPpro og 2003Server.

 

ManagHead! Det var under SP1M jeg mente jeg fikk forbedring med Static Read Control. Jeg skal sjekke igjen for å ikke spre myter og feillære:-)

 

Geir

Lenke til kommentar
Loke_h

Hva er tweaka dine? usedvanlig bra til kun å være 1:1.

8180382[/snapback]

 

Du trodde vel jeg juksa nå. :tease:

 

Jeg skal prøve igjen med bedre timings på 1284MHz, men ikke akkurat nå.

 

Timings (Asus P5B-E Plus) : 3-4-3-4-2-20-0-8-4-8

1066Strap selvfølgelig. :)

Sparte 0,4+ sekunder der.

Ren XP installasjon med kun nødvendige drivere og testprogrammer.

Ikke engang nettverk og antivirus. :)

Priority realtime.

 

Kommer ikke på noe mer.

Har ingen hemmeligheter, dette er bare moro.

 

Minnet er bra egentlig, men kunne vært bedre.

Testa på 1000 med 1066Strap, så hvis jeg klarer 500FSB bør det bli bra.

 

Jeg kunne trengt noen tips av en ekspert for å klare 500FSB.

Skjønner ikke hva jeg har gjort galt eller ikke gjort. :)

Ikke helt ferdig med vannkjølinga.

Chipset-kjøling etterhvert.

Tydelig at lavere temperatur har litt å si for minnet, men overhodet ikke varmt.

Tjener nok mye mer på gpd kjøling av chipset.

1x80mmvifte på brikkene.

 

EDIT:

Vet ikke om jeg kan kjøre 32M med så stramme timings?

Får vel sette pc-en ut, selv om det bare er 0C. :)

Ser det er få resultater der. Lett å komme på 32M-lista altså.

Endret av Loke_h
Lenke til kommentar

Jeg tror jeg må moderere meg mhp Static Read Control. Jeg har kjørt flere tester med Auto, Faster og Off. Forskjellen er på kun 2 hundredeler med Off som den raskeste og dette varierer litt fra gang til gang.

 

Som lovet kjørte jeg SP32M på den gamle XPpro installasjonen min for å vise forskjellen mellom denne og Win2003Server. Alle tweaks og minnetimings er uforandret.

 

SP32M 17.03.827

post-24075-1174256692_thumb.png

 

Forskjellen er i størrelsesorden 30 sekunder. For SP1M derimot er forskjellen minimal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...