Gå til innhold

Hvorfor skal jeg velge lock fremfor mage i gruppa?


Anbefalte innlegg

Har plukket opp WoW etter en deilg 18 måneders pause. Er på lvl 70 og kjører for det meste 5-manns lvl 70 instances for tiden.

 

Akkurat nå ser jeg ingen grunn til å velge en lock fremfor en mage, kan være at den locken jeg spiller mest med ikke har kjempeskills.

 

Hovedgrunnen til at jeg vil ha mage er pga CC. Polymorph er bare helt fantastisk deilig, er ihvertfall mye bedre enn den healthstonen en lock kan tilby.

 

Hva er egentlig poenget med denne klassen? Har den bedre DPS enn mage?

 

Vel, den har jo et "pet" som kan off-tanke, og kanskje kan være til nytte. (Han locken jeg spiller med har alt annet enn kontroll over det jævla pettet som angriper alt som er i freeze trap og under polymorph) og er bare til frustrasjon for de andre i partiet. :) Faktisk mange ganger så nekter vi å fortsette før han har dismissa pettet :p

 

Så dere warlocks, kom med argumentasjon for at vi trenger dere! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har plukket opp WoW etter en deilg 18 måneders pause. Er på lvl 70 og kjører for det meste 5-manns lvl 70 instances for tiden.

 

Akkurat nå ser jeg ingen grunn til å velge en lock fremfor en mage, kan være at den locken jeg spiller mest med ikke har kjempeskills.

 

Hovedgrunnen til at jeg vil ha mage er pga CC. Polymorph er bare helt fantastisk deilig, er ihvertfall mye bedre enn den healthstonen en lock kan tilby.

 

Hva er egentlig poenget med denne klassen? Har den bedre DPS enn mage?

 

Vel, den har jo et "pet" som kan off-tanke, og kanskje kan være til nytte. (Han locken jeg spiller med har alt annet enn kontroll over det jævla pettet som angriper alt som er i freeze trap og under polymorph) og er bare til frustrasjon for de andre i partiet. :) Faktisk mange ganger så nekter vi å fortsette før han har dismissa pettet :p

 

Så dere warlocks, kom med argumentasjon for at vi trenger dere!  :)

8045517[/snapback]

 

soulstone? =)

Lenke til kommentar

SoulStone er greit å ha når (hvis) du wiper og ikke liker å løpe. Du har en CC med warlock om du sloss mot elementals og demons, Banish. Warlock kan også feare (funker bra om man gjør det kontrollert) humanoids (flere i slengen) eller charme en med succubus (dette er ikke så pålitelig som sheep).

 

Eneste pet som holder aggro bra nok til å kunne brukes som offtanker vel Felguard, men den er det ikke alle warlocks som har (krever 41 talents i demonology). Det vanligste er uansett at warlocks har ute imp for å gi gruppen stamina-buff.

 

Men gratis vann og brød, samt int-buff er heller ikke å forakte fra mages. DPS-messig går det mer på spiller og spec enn klassen...

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke ha begge deler i group?

 

Foretrekker og ha en mage i groupen fremfor en noobete rogue som dps.

8045632[/snapback]

Hm, det var rart, du foretrekker en som kan spille mage, framfor en som ikke kan spille rogue :p

 

Men joda, skjønner hva du mener, er flere noobs/drittunger som velger rogue enn mage :)

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke ha begge deler i group?

 

Foretrekker og ha en mage i groupen fremfor en noobete rogue som dps.

8045632[/snapback]

 

Jeg foretrekker å ha en rogue fremfor en noobete mage som dps.

 

catch my drift?

 

edit: pug fikk fram poenget.

Endret av KnuX
Lenke til kommentar
Hvorfor ikke ha begge deler i group?

 

Foretrekker og ha en mage i groupen fremfor en noobete rogue som dps.

8045632[/snapback]

 

Off topic : Enig, eller en noob hunter, hater når de roper, med caps lock selvfølgelig, "HEAL PET!"

 

Så sier jeg : Do you got growl on?"

 

Han " YEAH; OFC..."

 

Takler ikke sånne folk.

 

On topic: Nei, samme egentlig.

Men en gruppe jeg liker er:

 

Warrior/Druid tank

Priest

Warlock

Mage

Shaman

 

Forbeholt at alle kan spille classen sin nogenlunde bra.

 

Sheep og Intellect er imidlertid viktigere enn SS og HS, men stambuffen til Imp er grei. Så som sagt, "I'll take both!"

Endret av Heart Break Kid
Lenke til kommentar

Jeg som mage ( 61 atm ) velger nesten bare denne gruppe-sammensettingen:

 

Druid - Tank

Priest - Healer

Paladin - DPS/Support // Shaman - DPS/Support

Mage - DPS

Rogue - DPS

 

Orker ikke locks, warriors eller huntere siden jeg har Utrolig! mye dårlig erfaring med dem. Sier ikke at alle warriors, hunters og locks suger, men desverre gjelder dette majoriteten og da tar jeg heller klasser jeg har gode erfaringer med, noe som senker sjangsen for at de nevnte er idioter.

Endret av Smeagoldfish
Lenke til kommentar

En god warlock er sterkt undervurdert i grupper (jeg spiller hunter selv).

 

Dessverre er det mange dårlige warlocks (som det er mange dårlige huntere). Svært mange locks bruker konsekvent felguarden, men etter min syn er den dårlig egnet i en instance. De gjør mer skade enn nytte imo, bryter sheep, sap og freeze traps hele tiden. Egentlig er det vel riktigere å si at locken er dårlig, ikke at felguarden ikke er egnet. En god lock er en som bruker forskjellige pets avhengig av situasjonen. Jeg er veldig glad i locks som kan bruke succubusen. Mange har antagelig sluttet å bruke denne, da andre (huntere, he he) bryter seducen. Blood packt er også en ekstem god buff. En god lock bringer vel så mye som en god mage til en gruppe:

 

 

-seduce

-bloodpact

-massive magic dps

-nesten like god aoe som en mage, i alle fall aldri hatt problemer med locks

-curses (gjennomsnittspillern forstår ikke hvor gode de ulike cursene er)

-soulstone

-healtstone

-fear (jepp, meget nyttig i instances hvis gruppen puller til et klarert område)

-meget god synergi med shadow priests.

- og mer til

 

Det er synd at mange ser vann/brød som en vesentlig fordel med mages. Folk er virkelig gjerrige.

 

Min teori er at locks lenge (fremdeles?) ble vurdert som "imba" og "overpowered" (jeg hater de ordene). Dermed har mange rollet en warlock den siste tiden. Jeg vedder på at det er mange dårlige feral druids som arbeider seg opp mot lvl 70 nå.

 

Det første året av wow ble locks regnet som en "broken class" (nok et ord jeg hater). Du fant ikke mange warlocs på ally-siden, jeg tror det var fler som spilte horde. Det var alltid vanskelig å rekruttere locks til MC og lignende. De som fantes var stort sett veldig gode, og det er en fryd å spille sammen med disse i dag. Selvfølgelig finnes det også mange gode locks som ikke har like lang erfaring.

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke ha begge deler i group?

 

Foretrekker og ha en mage i groupen fremfor en noobete rogue som dps.

8045632[/snapback]

Hm, det var rart, du foretrekker en som kan spille mage, framfor en som ikke kan spille rogue :p

 

Men joda, skjønner hva du mener, er flere noobs/drittunger som velger rogue enn mage :)

8045641[/snapback]

 

Det er vel ikke bare der det ligger.

Det ligger også litt i saken at magen har langt flere bruksområder enn en rogue, som kanskje er den klassen som kan brukes til minst antall forskjellige roller dersom situasjonen påkrever det.

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke ha begge deler i group?

 

Foretrekker og ha en mage i groupen fremfor en noobete rogue som dps.

8045632[/snapback]

Hm, det var rart, du foretrekker en som kan spille mage, framfor en som ikke kan spille rogue :p

 

Men joda, skjønner hva du mener, er flere noobs/drittunger som velger rogue enn mage :)

8045641[/snapback]

 

Det er vel ikke bare der det ligger.

Det ligger også litt i saken at magen har langt flere bruksområder enn en rogue, som kanskje er den klassen som kan brukes til minst antall forskjellige roller dersom situasjonen påkrever det.

8045809[/snapback]

Jepp, det stemmer også. Det er mange klasser som gjør like mye skade som rogues (i hvert fall sånn ca), men alle de andre klassene har flere bruksområder enn rogues. Enten buff rogues sin damage :green: Eller gi oss noe som gjør oss mer attraktiv i grupper.

Endret av Pug
Lenke til kommentar
Hvorfor ikke ha begge deler i group?

 

Foretrekker og ha en mage i groupen fremfor en noobete rogue som dps.

8045632[/snapback]

Hm, det var rart, du foretrekker en som kan spille mage, framfor en som ikke kan spille rogue :p

 

Men joda, skjønner hva du mener, er flere noobs/drittunger som velger rogue enn mage :)

8045641[/snapback]

 

Det er vel ikke bare der det ligger.

Det ligger også litt i saken at magen har langt flere bruksområder enn en rogue, som kanskje er den klassen som kan brukes til minst antall forskjellige roller dersom situasjonen påkrever det.

8045809[/snapback]

Hva mener du Mages kan brukes til, bortsett fra å gjøre DPS da? :hmm:

Lenke til kommentar

Som mange har påpekt, Warlocks gir mye på bordet. I Karazhan og de 5-mans jeg kjører nå for rep gjør jeg stort sett mest skade. Det hender at rogues ligger foran, men det er ikke med mye. Jeg ligger alltid over mages. (41 affl / 20 destro).

 

I tillegg har du soulstone og healthstones, blood pact til tank-team samt curses. En god warlock sørger også for å tilpasse med pet slik at Succy bruker seduce når det er behov for humanoid cc, Felhunter mot casters etc. Banish på demon/element er suverent beste cc-form i spillet (siden den ikke kan breakes av AoE)

 

Samtidig vil jeg si at jeg tar en god mage over en dårlig warlock. Gode spillere > dårlige spillere uansett. Det virker forresten som om OP har problemer med en dårlig spiller. At han er warlock er underordnet..

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke ha begge deler i group?

 

Foretrekker og ha en mage i groupen fremfor en noobete rogue som dps.

8045632[/snapback]

Hm, det var rart, du foretrekker en som kan spille mage, framfor en som ikke kan spille rogue :p

 

Men joda, skjønner hva du mener, er flere noobs/drittunger som velger rogue enn mage :)

8045641[/snapback]

 

Det er vel ikke bare der det ligger.

Det ligger også litt i saken at magen har langt flere bruksområder enn en rogue, som kanskje er den klassen som kan brukes til minst antall forskjellige roller dersom situasjonen påkrever det.

8045809[/snapback]

Hva mener du Mages kan brukes til, bortsett fra å gjøre DPS da? :hmm:

8046179[/snapback]

CC, Buffs, drikke/mat, aoe...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...