Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

LØST! Canal Digital -> Telio -> utorrent


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har følgende oppsett:

 

Internett fra Canal Digital (5000/2000) som er kablet direkte i pcn. IP-tlf fra Telio som funker helt normalt. Har max speed på linja stort stort sett hele tida og ingen problemer. Lasta ned fra revolutiontt.net via utorrent i kveld og fikk en nedlasting på 620. Altså max av d linja mi skal klare. MEN, problemet er at jeg ikke er connectable i utorrent. Hvorfor porten er stengt forstår ikke jeg og hvordan jeg skal åpne denne er også ukjent siden alt er helt normalt (port åpen) hvis jeg kobler fra Telio adapteren. Bruker ingen form for router. Alt går gjennom modemet fra Canal Digital og i pcn.

 

Men kobler jeg Telioadapteren som et ledd mellom PC og modem blir alle portene i utorrent stengt!?

 

Kan noe hjelpe meg?

Endret av thfjorde
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det ingen som har peiling?

8044766[/snapback]

 

Antar du har et VOIP adapter med ruter funksjon. En LAN og WAN port.

 

Ta å koble PCn i LAN porten på adapter, start->kjør->cmd .

Gjør en IPconfig, sjekk default gateway, logg inn med gateway IPn i en nettleser.

 

Tipper du kommer innpå grensesnittet til adapteret nå. Sikkert noen form for portforwarding\triggering der. Her må du da definere en regel på en forward\trigger.

 

Aller beste hadde bare vært å få satt adapter i bridge modus\switch.

Undersøk om det finnes en funksjon for bridge\switch modus på inne på grensesnittet.

 

PCn din vil da ta public IPn fra Canal Digital å være rett på nett da den ikke er bak noe NAT\LAN.

Endret av raul_duke
Lenke til kommentar

Tusen takk for svar.

 

raul_duke: Tok IPconfig, logga inn med default gateway og kom rett inn i brukergrensesnittet i Telioadapteren, nice! Networking Service var i utgangspunktet satt til NAT. Men jeg hadde mulighet for å endre til Bridge.

 

Nå er jeg connectable og alt funker som det skal.

 

Tusen hjertelig takk - Thomas

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...