Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nykjøpt PC nekter å boote fra CD-Rom. (løst!)


Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt nye komponenter til PC bortsett fra harddisk. Ettersom jeg kun har 1 IDE disk mente forhandleren det burde gå greit med kun 1 IDE slot, og ga meg et MSI P965 Neo hovedkort.

 

Problemet mitt er at jeg ikke får installert noe operatvisystem siden PCen nekter å prøve å boote fra CD-Rom.

 

PS: Hvis jeg kopler fra Harddisken og kjører CD-Rom alene på IDE kabelen starter Windowsinstall (boot from cd-rom) helt fint.

 

PPS: Jeg har prøvd alle forskjellige jumpersettings, og har satt boot sequence til CD-Rom, HDD, Floppy (og CD-Rom, Floppy, HDD).

 

En annenting som er litt rart er at hovedkortet ikke "oppdager" CD-Rom og disk før på andre skjerm (for dere som ikke er kjent med dette kortet har det to "søkeskjermer", den første standard og en annen skjerm som kun søker etter IDE disker).

 

Uansett, noen som kan forstå hva problemet er?

Endret av onkelkåre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Minner meg litt om problemet som er på en annen PC her i huset som ble kjøpt fra komplett.no Den booter heller ikke fra cd. Den går bare videre den. På første boote skjermen blir ikke DVD Brenner dekektert, men på den andre bootskjermen blir den funnet, men klarer fortsatt ikke å boote fra noen cd/dvd.

Møkka MSI Hovedkort altså :p. Alltid noe prakk med dem :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...