Gå til innhold

Bølleoppringning fra utlandet


Anbefalte innlegg

Blir plaget opp til flere ganger daglig av oppringning fra et italiensk nummer. +393294XXXXXX

Det ringer en gang også legges det på.

Dette skjer ved alle døgnets tider, og er veldig plagsomt.

Fikk til å ta telefonen en gang og da var det en mannsperson i andre enden som sa et eller annet. Jeg prøvde å forklare at han ringte feil nummer, men det ble da bare lagt på.

 

Har Tele2 abonnement.

 

Er det noen som har lignende erfaringer eller vet hvordan man sperrer for akkurat det nummeret?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du har en symbian s60 telefon kan du laste ned programvare som kan brukes for å sperre nummer. gå til handango.com og søk på blacklist.

 

En annen ting jeg ville gjort var å rapportere dette til din operatør. Det er mye mulig at dette er en eller annen form for feilkobling eller lignende, og operatøren har mulighet til å feilsøke.

 

Vet ikke hvordan tele2 er på slike saker, men tidligere da jeg hadde telenor var de ekstremt flinke til å feilsøke. Jeg sendte dem mail en gang fordi jeg ikke hadde fått en tekstmelding som var sendt fra noen jeg kjente i island. Fikk svar tilbake at saken var sendt til teknisk.

Dagen etter fikk jeg 5 test meldinger fra telenor som simulerte avsender fra den islandske operatøren. Fikk deretter svar at de hadde feilsøkt nettet uten å finne noe feil, og hadde sendt feilmelding videre til operatøren på island. Et par dager senere så fungerte alt :)

Lenke til kommentar

Hvis ikke operatøren kan hjelpe deg med å få sperret nummeret, kan du avhengig av hva slags telefon du bruker opprette en egen ringetone for dette nummeret. Eventuelt en profil. Dermed kan du sette at for eksempel ringetonen "lydløs" ringer uten vibrasjon, og du vil i alle fall ikke bli forstyrret.

Lenke til kommentar

Hei.. kva for telefon er det du har?? Eg fiksa min eigen w800i frå å ha ein "whitelist" funksjon til at det blei ein "blacklist" funksjon. Veit dette går ann å bruke på andre evt sony ericsson også. elles er det som nemd i forumet, eige program til s60 telefoner :-)

Lenke til kommentar

Du må faktisk dra å politianmelde det. det er bare å ringe til politi-vakta å høre hvordan det fåregår.

Men tar jeg ikke helt feil må du fylle ut noen papirer.

Hadde Tele2 før, ble oppringt av skjult nummer ca. 6 ganger om dagen.

Jeg ringte politivakta og fortalte dette, de sa jeg bare måtte stikke innom og fylle ut noen papirer, men kom meg aldri så langt før jeg skiftet telefon-nummer igjen.

Lenke til kommentar

Hei..

 

Som trådstarter gjør så sliter jeg med akkurat det samme problemet. Det er en utenlands person som prater i bakgrunnen, og det er det samme nr. hver gang.

 

Dette har skjedd ca 10 ganger i løpet av det siste halvåret, og jeg har ikke tenkt noe særlig på det før nå. Nå viser det seg jo at det er flere enn meg som har problemer med dette, og da begynner det å bli interessant. Jeg trodde at det var en som forsøkte å få tak i en venn i norge, og ringte feil, men nå begynner jeg å lure :p

 

Kanskje det er for å varsle terror ;)

Lenke til kommentar

Hm...Og jeg som trodde jeg var den eneste som hadde opplevd dette. For ei god stund siden var det et utenlandsk nummer som ringte meg flere ganger. Som regel sa de ingenting, men noen gang hørte jeg noe latter, og noen gang sa de noe. Hørtes ut som om det var to stk.

Jeg fant ut at det nummeret de ringte fra, var fra Estland.

 

Etterhvert så giddet jeg ikke å ta telefonen. Man vet jo aldri om du plutselig får en skyhøy regning.

 

Heldigvis ga dette seg, så du kan jo håpe at de slutter eller så må du nok kontakte din operatør eller noe.

Lenke til kommentar
Hehe, det samme har jeg opplevd. Var noen som ringte fra et litt rart nummer, og bare snakket "jibberish", så jeg ringte opplysningen og de kunne opplyse meg om at det var noen fra Saudi-Arabia som hadde funnet det for godt å tøyseringe litt.  :roll:

8058958[/snapback]

 

Hehe, har blitt oppringt fra Saudi-arabia jeg og. Litt spooky egentlig de greiene der...!

Lenke til kommentar

hehe.. du er ikke den første. I sommer (den som var) ble jeg også ringt opp av en Italiensk kar. Ringte vell 2 ganger daglig, i tja.. 3 uker.. Jeg bare droppet å ta telefonen, tenkte aldri på å sperre nummeret ettersom dette går på en Symbian basert mobiltelefon.. Men det enkleste er bare å legge på :)

Lenke til kommentar
Hei.. kva for telefon er det du har?? Eg fiksa min eigen w800i frå å ha ein "whitelist" funksjon til at det blei ein "blacklist" funksjon. Veit dette går ann å bruke på andre evt sony ericsson også. elles er det som nemd i forumet, eige program til s60 telefoner :-)

8055911[/snapback]

 

hvordan gjorde du det? :hmm:

Lenke til kommentar
Hehe..tankene går til italienske fabioer som har møtt en blond norsk pike på sydentur og fått "nummeret" hennes. Dessverre er det (mistenkelig nok) aldri  hun som tar telefonen, men de gir allikevel ikke slipp på blondinedrømmen med det første...

8079657[/snapback]

 

hahaha, ja... se dét kan jeg se levende for meg :)

Lenke til kommentar
Hei.. kva for telefon er det du har?? Eg fiksa min eigen w800i frå å ha ein "whitelist" funksjon til at det blei ein "blacklist" funksjon. Veit dette går ann å bruke på andre evt sony ericsson også. elles er det som nemd i forumet, eige program til s60 telefoner :-)

8055911[/snapback]

 

hvordan gjorde du det? :hmm:

8075088[/snapback]

 

Søkte litt rundt på nettet og fann flashprogrammer og flashfiler til Sony Ericsson :) Men husker ingenting av kor eg fann det.. Har sletta ein del av loggen og alt det andre som var på dataen etter den tid.. Men den eg har fungerer framleis utmerka:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...